اگر روابط بین المللی ما قوی نباشد، نمی توانیم پیام خود را به دنیا برسانیم

اگر روابط بین المللی ما قوی نباشد، نمی توانیم پیام خود را به دنیا برسانیم

یک مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باید با در نظر گرفتن این احادیث ائمه عطار (علیهم السلام) ظرفیت خود را بالا ببریم و با روحیه بالا با دیگران ارتباط برقرار کنیم. آیت العظمی جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: اسلام در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی پیام دارد.

حج یکی از اعمال زیارتی بین المللی است; بنابراین، زائری که به حج می رود باید پیامی جهانی بگیرد و بیاورد. وی تصریح کرد: اگر روابط بین المللی ما مستحکم نباشد و از مسیر همسویی با سایر ادیان و مذاهب اسلامی فاصله بگیریم، نمی توانیم پیام خود را به جهانیان برسانیم. آیات العظمی جوادی آملی افزودند: ائمه عطار (علیهم السلام) می فرمایند: «احادیث ما مشکل و مشکل است، همه آنها ناشی از شواهد علمی نیست، بلکه بخشی از عمل و تحمل ماست». با توجه به این احادیث ائمه عطار(ع) بتوانیم ظرفیت خود را بالا ببریم و با روحیه بالا با دیگران ارتباط برقرار کنیم. فرمود: به وجود مبارک امیر فرمودند، این اسبی که برای میدان جنگ دارید، این اسب مسافر و اسب بار است، که می خواهد از جایی به آن جا برود، از این اسب ها استفاده می شود، که اسب جنگی نیست! اسب تندرو سوار بر اسب جنگی، پیامبر فرمود: «تو را نمی کشم و نمی کشم». گفت به اسب تندرو نیاز ندارم! من در میدان جنگ نمی دوم، فرار کرده را تعقیب نمی کنم، ایرادی ندارد، مکتب تشیع قدرت دارد که با وجود منابع غنی مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، این گونه زندگی کند. که هیچ غریبه ای بر او مسلط نباشد. آیت الله جوادی آملی بیان کرد:

قرآن می گوید شما شناسنامه دارید، فرزندان ابراهیم خلیل هستید، راه پدرتان را ادامه دهید. ابراهیم خلیل گفته است که بنای مسجد لازم است و مردم دور آن جمع می شوند، اما اعتنا نکرد که مسجد و کعبه کافی است و می گوید این کعبه شهر آباد هم می خواهد و بعد می خواهد. گفت: مشکل شهر آباد حل نمی شود مگر اینکه امنیت آن تضمین شود، «و ابراهیم گفت پروردگارا این را ایمن کن.» اگر به قرآن فکر کنیم باید به فکر امنیت هم باشیم؛ پس هر دو. قلم و گفتار ما سالم و امن باشد پس باید همیشه مراقب گفتارمان باشیم.آیت العظمی جوادی آملی در پایان گفت: دعا می کنیم این کشور به حرمت خون پاک شهیدان و شهدا محفوظ بماند. که ما مدیون نیستیم و شرمنده این شهدا که سرمایه اصلی ما هستند، نیستیم و این پرچم به دست صاحب اصلی اش برسد.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید