ما می خواهیم پیام وحدت را در بازی های زمستانی به جهانیان برسانیم

ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799823

سفیر چین در ایران با رئیس کمیته ملی پارالمپیک دیدار کرد

سفیر چین در ایران با رئیس کمیته ملی پارالمپیک دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چانگ هوآ سفیر چین در ایران با محمود خسواری وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک دیدار کرد. چانگ سفیر چین در ایران در جلسه کمیته ملی پارالمپیک گزارشی از آمادگی پکن برای میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد که شاهد حضور پررنگ ایران در بازی های پارالمپیک زمستانی باشد.

چانگ گفت: شعار این بازی ها «همه با هم برای آینده ای مشترک» است و با همبستگی همه کشورها، این بازی ها پتانسیل انتقال پیام وحدت جهانی را خواهند داشت.

سفیر چین با اشاره به بیماری عروق کرونر گفت: با وجود این بیماری تلاش می کنیم بازی ها به گونه ای برگزار شود که سلامت همه شرکت کنندگان حفظ شود.

حسروی وفا در این نشست گفت: دولت ایران حمایت خوبی از ورزش معلولان دارد. کمیته های ملی پارالمپیک ایران و چین سال هاست که روابط خوبی با یکدیگر دارند و ما ورزشکاران خود را بر اساس چارچوبی که کمیته بین المللی پارالمپیک تعیین کرده است به بازی های پارالمپیک زمستانی اعزام خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: ما مخالف هرگونه جهت گیری سیاسی در حوزه ورزش هستیم و اقدامات آمریکا و کشورهای تحریم کننده این بازی ها را محکوم می کنیم و معتقدیم این گونه اقدامات مغایر با روح ورزش است. .

در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود بین سفارت چین و کمیته ملی پارالمپیک رد و بدل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید