رفتار نادرست مقصران حادثه متروپل باید جدی گرفته شود


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890289

وزیر کشور گفت: در حادثه کلانشهر آبادان باید به تخلفات مجرمان و مجرمان رسیدگی جدی شود تا از حوادث مشابه جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 4 مرداد) شورای اسلامی، در خصوص گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه کلانشهر آبادان، گفت: حادثه متروپل آثار منفی زیادی داشته است در حالی که مردم آبادان در رنج هستند. با محدودیت هایی که این شهر با آن مواجه است سعی کردند با ساختن این ساختمان های بلند و توسعه ساخت و ساز در آن حال و هوای شهر را تغییر دهند اما متاسفانه این حادثه تلخ بر آنها تاثیر بدی گذاشت و باعث نگرانی مردم این شهر شد که این حادثه مانع از سرمایه گذاری مجدد شد. امیدواریم بتوانیم به آنها کمک کنیم اما یکی از اهدافی که از حضور در بین مردم این شهر دنبال کردیم ایجاد اطمینان در این زمینه بود.

وحیدی اضافه کرد: بلافاصله پس از حادثه دستورالعمل ویژه ای صادر کردیم که هم اکنون یکی از وظایف جاری در این وزارتخانه شناسایی سازه های ناپایدار برای ایجاد چارچوب قانونی است چرا که این وظیفه شهرداری هاست که پس از دریافت سیگنال نسبت به این سازه ها هشدار دهند. و در صورت عدم اصلاح در مهلت تعیین شده به قوه قضائیه برای برخورد با آنها علامت دهد. ما همچنین سیستمی ایجاد کرده ایم که می تواند به این مشکل بسیار بزرگ پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: حادثه متروپل از چند جنبه قابل بررسی و ارزیابی است. اولین موضوع خود حادثه بود که بسیار تلخ بود و این یکی از مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود و با متخلفان و مجرمان برخورد شود تا از چنین حوادثی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید