مقصران حادثه قطار باید پاسخگو باشند/ جدیت رکن اصلی حاکمیت است


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855301

حجت‌الاسلام راشد یزدی از مبلغان برجسته کشور گفت: سانحه قطار مشهد یزد گفت: عاملان این حادثه باید پاسخگوی مردم و خانواده‌های داغدار باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزد رسا ، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان قطار از طریق رضا (ع) و تجلیل از حجت الاسلام دعایی در مسجد حظیره یزد، با تسلیت به خانواده های این حادثه نیز ابراز همدردی کرد. با عرض تسلیت حجت الاسلام والمسلمین یک سیاستمدار برجسته و مدیرمسئول این روزنامه آمده است: این حوادث مصیبت بزرگی بود و برای خانواده های قربانیان و خانواده محترم حجت الاسلام دعایی صبر و شکیبایی آرزو می کنم. روزنامه. روزنامه اطلاعات.

وی گفت: حجت الاسلام مردی فهمیده و اهل دعا بود و از جلساتی که با ایشان داشتم، ایشان را یک شخصیت علمی دیدم و ایشان را از دست داد و گفت اگر قومی بی سواد بمیرد، برای خدا آسانتر است. از یک دنیا برای خدمت به مردم.

راشد یزدی با اشاره به خدمات حجت الاسلام دویی در مبارزات انقلاب گفت: ساده زیستی حجت الاسلام دویی و بی توقعی در مقابل کاری که انجام می داد نشان از قوت مذهبی قوی او داشت.

وی با اشاره به حکایتی از زندگانی امام علی (ع) گفت: شیعه واقعی کسی است که در رکاب امام علی (ع) به ویژه در امر بیت المال قدم بردارد و امروزه این ویژگی ها در افراد کمی.

راشد یزدی ادامه داد: حجت الاسلام دعای خضوع و نمونه مردم سالاری بود و به دلیل کار مهمی که در روزنامه اطلاعات داشتند، هرگز از مسیر تواضع و مردم سالاری خارج نشدند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فاجعه دلخراش قطار مشهد – یزد گفت: این اتفاق غیرمنتظره نبود، تصادف بود اما این حجم از تپش قلب و اندوه جای تامل دارد.

راشد یزدی گفت: باید در مورد این حادثه منطقی صحبت کنیم و اینکه گفته می شود سرنوشت و سرنوشت آنها چنین بوده است، اصلا قابل قبول نیست، زیرا ما دینی داریم که دین عقل و منطق است.

واعظ برجسته کشور گفت: اصل انتخاب برای اداره کشور حکمرانی است و اگر من جای وزارت راه و شهرسازی بودم استعفا می دادم تا دیگر این موضوع تکرار نشود.

وی گفت: در این زمینه مقصران اعم از نالایق باید در قبال هر موقعیت و باری پاسخگو باشند و پاسخگویی نیاز به اقدام و مدیریت دارد.

راشد یزدی گفت: کسانی که نمی توانند مسئولیتی را بر عهده بگیرند، مسئولیتی را بر عهده نگیرند و اگر فردی متخصص نیست، علم به کار، قدرت اجرایی و دلسوزی برای مردم ندارد، باید استعفا دهد.

وی گفت: جدیت با خشونت متفاوت است و مدیر باید جدی باشد و مانند امام علی (ع) در مقابل بیت المال و حقوق بشر جدی و قاطع باشد.

راشد یزدی گفت: چنین حوادثی نباید تکرار شود و تکرار آن نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه باید حرف ها روشن شود، تاکید کرد: باید برای شوراها و راهبران فرهیختگان انتخاب شوند و اگر افراد نالایق باید پای کار بیایند، هر روز شاهد حادثه و حادثه و حادثه خواهیم بود.

رشید یزدی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه عده ای مدام باتوم دموکراسی غربی را در شرق پرتاب می کنند، افزود: دموکراسی واقعی اسلام است و بدانید که این حوادث جزا نیست، جزا نیست، یعنی گناه و گناه. قصور باید به صراحت بیان شود و همه مقصران جبران و جریمه شوند.

وی تاکید کرد: اگر خدای ناکرده کسری و بی توجهی در این کار وجود دارد به هر حال باید برنامه ریزی شود تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع برطرف شود. و عاملان آن شناسایی خواهند شد.»

باید بگویم؛ صبح 18 خردادماه، قطار مشهد- یزد در ساعت 5:23 بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد که بر اثر آن تعداد زیادی از مسافران مجروح و تعداد زیادی کشته شدند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید