رفع تحریم ها در مذاکرات وین در حال پیگیری است

ابوالفضل آمویی با اشاره به اینکه قرار است مذاکرات هسته ای از 8 آذرماه آغاز شود، گفت: آخرین دیدارها و مذاکرات باقری معاون وزیر امور خارجه تهران با کشورهای خارجی برای تعیین چارچوب و جهت گیری آتی مذاکرات ایران و گروه 1+5 انجام شده است. . “انجام شده.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده آغاز مذاکرات است، افزود: دلیل عدم انجام مذاکرات قبلی این است که طرف مقابل بر حفظ تحریم ها علیه ایران اصرار داشت و حتی نمی خواست بخشی از ایران را از بین ببرد. تحریم ها. تحریم ها. “

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع لغو تحریم ها یکی از سیاست های اصلی جمهوری اسلامی ایران است و برای ما قابل قبول نیست که طرف مقابل تحریم ها را لغو نکند. تحریم ها. .

آمویی افزود: درست است که در ساختار تیم مذاکره کننده ایران تغییراتی صورت گرفته است اما در دور جدید مذاکرات تغییری در سیاست اصولی ایران ایجاد نمی شود و موضوع اصلی ما رفع تحریم های ایران است.

وی با بیان اینکه لغو تحریم ها و منافع اقتصادی برای ایران سیاست اصلی ما در مذاکرات است، تاکید کرد: طرف مقابل باید رفتار گذشته خود را تغییر دهد و اگر بخواهد مانند گذشته عمل کند و تحریم ها علیه ایران لغو نشود، قطعا مذاکرات ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون ایجاد فرصت های اقتصادی، اتخاذ محدودیت های هسته ای برای ایران بی معنی است، زیرا ایران به تمام تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده، اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرده است. وظیفه و الان لغو تحریم ها و منافع اقتصادی برای ماست.

عمو در خصوص شرایط بازگشت آمریکا به برجام گفت: آمریکا برخلاف قوانین و مقررات بین المللی به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تعهدات خود را زیر پا گذاشت. آنها برای بازگشت به برجام باید ضمانت های اولیه بدهند و اگر از سوی آمریکا ضمانت نشوند باز هم تعهدات خود را زیر پا می گذارند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تمایلی به مذاکره ندارد، گفت: در مذاکرات آینده مواضع و اصول خود را اعلام و دنبال خواهیم کرد و قطعا با مذاکرات فرسایشی اهداف ایران محقق نخواهد شد. البته دولت سیزدهم تمام توان خود را وقف مذاکره نمی کند، بلکه به طور جدی بر رفع تحریم ها تمرکز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید