امیرعبدالیان: در مذاکرات وین در زمینه رفع تحریم ها به بخش هایی از درخواست های ما رسیدگی نشد.

امیرعبدالیان: در مذاکرات وین در زمینه رفع تحریم ها به بخش هایی از درخواست های ما رسیدگی نشد.

روز جدید حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره از سرگیری هشتمین دور مذاکرات فردا (سه شنبه) در وین و پیش بینی نتیجه، گفت: روی تبادل نظر آقای مورا تمرکز کردیم. بررسی آخرین متون دریافتی از مذاکرات وین هنوز به بخشی از خواسته های ما برای رفع تحریم ها نپرداخته است.

وی با بیان اینکه بخشی از خواسته های ما در حوزه لغو تحریم ها مورد توجه قرار نگرفت، گفت: با خوش بینی، حسن نیت و جدیت به تلاش خود برای رسیدن به توافق خوب و حتی فوری ادامه خواهیم داد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) پس از دیدار با همتای فنلاندی خود، پکا هاویستو، در نشست خبری مشترک شرکت کرد و درباره مذاکرات شفاف سازی کرد.

وی گفت: در حوزه های مختلف روابط دوجانبه با وزیر امور خارجه مذاکرات مختلفی داشتیم. روابط ایران و فنلاند پایدار است. ما از توجه فنلاند به تحولات منطقه غرب آسیا و افغانستان آگاه هستیم. ما همچنین بر نیاز به یک حکومت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تاکید می کنیم.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به دیدار هاویستو با کاظمی کومی، افزود: مذاکرات مفصلی انجام شد. ما از بازگشت صلح در منطقه و توقف حملات نظامی علیه یمن و توقف تشدید جنگ و تمرکز بر رفع محاصره انسانی و آتش بس و گفت و گوی یمنی و یمنی استقبال می کنیم و امیدواریم این دیدار به نتیجه برسد. گسترش روابط

وی گفت: اروپا ظرفیت مهمی در سیاست خارجی ایران است و اروپا را تنها در سه کشور نمی بینیم. ضمن اینکه ما از توسعه روابط با این سه کشور استقبال می کنیم، ایران نیز علاقمند است که توجه خود را به سایر کشورهای اروپایی معطوف کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره از سرگیری هشتمین دور مذاکرات فردا (سه شنبه) در وین و پیش بینی نتیجه، افزود: ما بر تبادل نظر تمرکز کردیم. بررسی آخرین متون دریافتی از مذاکرات وین هنوز به بخشی از خواسته های ما برای رفع تحریم ها نپرداخته است.

امیر عبداللهیان افزود: آقای باقری و کارشناسان ارشد مذاکره در وین در روزهای آینده بر روی سند مورد توافق تمرکز خواهند کرد و در این سند کشورهای مختلف بازگشته و پایبندی خود را به تعهدات در حوزه امنیت سازمان ملل نشان خواهند داد. شورا. “

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این مرحله به توافق نهایی برسیم که بتوانیم در روزهای آتی به توافق خوبی دست یابیم به ابتکار نیات و رفتار سه کشور اروپایی و آمریکا بستگی دارد.

وی ادامه داد: اینکه آیا آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام واقعاً برای رسیدن به توافقی با حسن نیت و جدی تلاش می کنند یا خیر، موضوعی است که طرف مقابل دارد.

وزیر امور خارجه گفت: تا جایی که به ایران مربوط می شود، با خوش بینی، حسن نیت و جدیت به تلاش خود برای رسیدن به یک توافق خوب و حتی فوری ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید