رقابت نامتعادل بین بازار پول و سرمایه/ با رفع کسری بودجه در بورس افزایش می یابد.

ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786551

صفری با اشاره به رقابت نامتوازن بین بازار پول و سرمایه گفت: با رفع کسری بودجه، بورس افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی صفری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: نرخ سود تعیین می کند که پول به کجا برود. طبیعی است که دولت کسری بودجه دارد و اصرار به تامین مالی آن از طریق فروش اوراق دارد و از سوی دیگر نرخ سود بدون ریسک را به 24 درصد رسانده و در نتیجه رقابت نامتعادل بین پول و سرمایه ایجاد شده است. بازارها

وی افزود: عملیات بازار آزاد فعال نیست و این افزایش نرخ سود در عمل به ضرر بازار سرمایه است و تا زمانی که دولت عملاً وضعیت موجود را اصلاح نکند و اصرار بر کسری بودجه با بازار سرمایه و اوراق بهادار داشته باشد، بازار سهام وضعیت رونق نمی گیرد.»

این کارشناس بازار سهام گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر این بازار نرخ ارز و نتایج جلسه برجام است که در 7 آذرماه برگزار می شود که یکی از تحولات سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: بورس دماسنج اقتصاد است و اولین شاخص ها وضعیت اقتصادی و سیاسی را نشان می دهد و بورس فعال ترین و حساس ترین آنهاست و به اظهارنظرها و رفتارهای سیاسی و اقتصادی پاسخ می دهد.

صفری گفت: بورس علیرغم حساسیتی که نسبت به تغییرات نرخ دلار دارد، نسبت به بازارهایی مانند ارزهای دیجیتال حساس نیست. زمانی که کسری بودجه دولتی تامین شود که خیلی دور نباشد، بازار به روند صعودی خود باز می گردد و در زمستان امسال شاهد روند صعودی در بازار خواهیم بود. سرمایه گذاران باید در این مدت صبور باشند و به دنبال شرکت های صادرات محور باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید