شرایط اصلی بازار سرمایه بسیار خوب است/ رشد و نزول سریع «سم» محسوب می شود/ کسری بودجه زیر پوشش بورس قرار نمی گیرد.

ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780704

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه جای نگرانی وجود ندارد و شرایط اولیه بازار سرمایه بسیار خوب است، گفت: انتشار اوراق بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید عشقی امروز در برنامه رادیو و تلویزیونی «سلام صبح بخیر ایران» شبکه سه درباره آخرین نگرانی مردم از سرمایه گذاری های خود در بازار سرمایه گفت: اتفاقات سال گذشته منجر به بی اعتمادی مردم به بازار سرمایه شد و این حق را به آنها می دهم که نگران سرمایه شما باشند. .

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی شرکت ها و عزم دولت سیزدهم برای حمایت از بازار سرمایه، به عنوان یک متخصص در موسسات مالی و در این حوزه، اعلام می کنم که جای نگرانی نیست و شرایط اولیه بازار سرمایه وجود دارد. شرایط خیلی خوب است.”

رئیس سازمان بورس گفت: شرایط امروز بازار سرمایه نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت است، بنابراین با افشای صحیح اطلاعات شرکت ها توسط سازمان بورس در زمان مناسب منجر به انتشار اطلاعات و شفافیت آن شد. معاملات و نظارت کامل بر فعالیت ها.

عشقی گفت: شرکت‌ها در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته سودآوری بسیار خوبی داشته‌اند و P/E بازار از 30، 40 به 4، 5 و 6 رسیده و قیمت سهام را جذاب‌تر کرده است.

وی گفت: برای رفع دغدغه افراد از صندوق های بازاریابی، صندوق های درآمد ثابت و هلدینگ های بزرگ دعوت شده است تا فعالیت بازار خود را افزایش دهند. در این راستا خریدهای خوبی انجام شد و طی مذاکرات این خریدها ادامه یافت.

رشد و کاهش سریع سم است/ کسری بودجه دولت از بازار سرمایه تامین نمی شود

عشقی گفت: متأسفانه رشد و کاهش سریع بازار سرمایه یک «سم» تلقی می شود و این به ماهیت سرمایه گذاری برمی گردد، بنابراین پس از رشد سریع سرمایه گذاری، افت بازار با آن فاصله زیادی دارد. غیر منتظره.

وی ادامه داد: به طور کلی کسری بودجه کشور از بازار سرمایه تامین نمی شود، اما ابزارهای دیگری در بانک مرکزی، نظام بانکی، بیمه وجود دارد که به تامین کسری بودجه کمک می کند. و با توجه به اینکه انتشار اوراق به قصد جبران کسری بودجه بازار بدیهی است، وزارت اقتصاد و سازمان بورس اوراق بهادار را متناسب با تنش های بازار به صورت هماهنگ منتشر کرده و منتشر نکرده اند. اوراق قرضه بدون برنامه ..

اظهارنظر نادرست از بازار سرمایه/ یک ریال از انتشار اوراق نداشتیم

رئیس سازمان بورس با اشاره به برخی اخبار و عکس ها در خصوص انتشار اخیر اوراق در بازار سرمایه گفت: در 40 روز گذشته در بازار سرمایه اوراق واقعی منتشر نکرده ایم اما متاسفانه عکس هایی پیدا می کنیم. و مصاحبه در رسانه ها که نشان دهنده انتشار اوراق بهادار است.

عشقی توضیح داد: این خبر شایعه است و دولت اوراق را نفروخته است، بلکه معامله بانکی است و ربطی به دولت ندارد. باید مراقب اظهارنظرهای برخی افراد و منتشر شده در رسانه ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خریداران اوراق با خریداران سهام در بازار سرمایه متفاوت هستند و سهامداران خاص خود را دارند و به طور کلی فردی که این اوراق را خریداری می کند دیگر سهام خود را نمی فروشد. بلکه برای اوراق بهاداری که خریداری کرده و برای مدیریت ثروتش برنامه دارد.

اجتناب از قیمت های منظم و ایجاد رانت در شرکت ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که از قیمت گذاری و اجاره مناسب در شرکت ها جلوگیری کنیم، افزود: نمی توان ثروت مردم را در بورس به خرید سهام شرکت ها دعوت کرد و از آنجا به سمت خرید سهام شرکت ها. به جیب شرکت ها برسند. «و به هر دلیلی پول مردم را بیرون بیاورید.

عشقی گفت: من به عنوان متولی بازار سرمایه مسئولیت حفظ منافع شرکت ها را بر عهده دارم تا در بحث فولاد، محصولات فلزی و پتروشیمی اقدامات لازم انجام شود و دولت در سایر صنایع همکاری لازم را داشته است. کمک دولت سیزدهم و قول همکاری 100 درصدی آنها.

وی افزود: در حال حاضر طرح های توسعه بسیار بزرگی در صنایع مختلف وجود دارد، به همین دلیل شب گذشته جلسه تفصیلی با صنعت معدن و فلز برگزار شد و طرح های توسعه ای زیادی در حوزه معدن، اکتشاف و … مطرح شد.

رئیس سازمان بورس گفت: اگر بتوانیم منابع کافی را تجهیز کنیم و به افزایش سرمایه شرکت‌ها کمک کنیم، قطعا با برنامه‌های توسعه، اشتغال‌زایی و در نهایت سودآوری شرکت‌ها به ثبات بازار سرمایه کمک می‌کند.

چرخه های ادواری بازار سرمایه/ 58 میلیون کد بورسی صادر شد

عشقی گفت: فضای رکود و ناامیدی در بازار سرمایه از قبل در سال های 83، 84 و 92 وجود داشت و سال گذشته بازار برای دومین بار این فضا را تجربه کرد، اما با توجه به افزایش تعداد سهامداران در سال های اخیر شدت آن بیشتر از گذشته است. «بیشتر از قبل نشان می دهد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر حدود 58 میلیون کد بورسی در سازمان بورس و در شرکت سپرده گذاری صادر شده است و این موضوع حساسیت موضوع را افزایش می دهد.

این کارمند تصریح کرد: ما با حمایت شرکت سهامی و با توجه به بضاعت کل جمعیت حاضر در بازار سرمایه، بحث قیمت گذاری و جلوگیری از رانت از دارایی شرکت های ثبت شده را به طور جدی در دستور کار داریم تا دیگر تکرار نشود. و ما می توانیم در نهایت. “در نهایت، به توسعه شرکت ها کمک کنید.

دسترسی عمومی به کانال رسمی برای انتشار اطلاعات

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تثبیت بازار سرمایه دارید، گفت: موضوع اطلاع رسانی به موقع از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با توجه به تغییر یک ماهه سازمان بورس و اوراق بهادار، بحث اطلاع رسانی قطع خواهد شد. با برنامه ریزی منظم، اطلاعات دقیقی از وضعیت بازار و شایعات مطرح شده خواهیم داشت تا مردم به کانال رسمی انتشار اطلاعات و یکسری اخباری که به دروغ در رسانه ها منتشر می شود، دسترسی داشته باشند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در جلسه امروز همه فعالان بازار تشخیص دادند که قیمت ها بسیار خوب است و با ابزارهای موجود برای خرید مستقیم سهام، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و همچنین انتشار اوراق، حداقل سود حاصل از خرید سهام».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید