رقابت نزدیک 21 تیم در رویداد تولید محتوا در بسیج قم

ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781602

رویداد محتوای بسیج قم از روز گذشته با رقابت 21 تیم در این رویداد آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم، فردا یکی از خلأهایی است که در حوزه فضای مجازی در حوزه بازی های یارانه ای و موبایلی و همچنین نرم افزارهای بومی به شدت احساس می شود.

این معضلی است که سازمان فضای مجازی بسیج در سال های اخیر به طور کامل آسیب شناسی کرده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

امسال برای سومین سال شاهد برگزاری رویداد تولید محتوای بسیج در دو سطح استانی و سپس در سطح کشوری هستیم، رویدادی که از معاونت فضای مجازی بسیج صحبت می کند: 689 تیم شرکت کردند. 1800 انیماتور، 737 برنامه نویس و 334 بازی ساز با 137 داور و 70 راهنما بزرگترین مسابقه استارت آپی را در 31 استان برگزار می کنند.


369bab85 79b6 44cc 90bc de6ca37099a1 خبر خاکستری

عبدالمجید تناور دبیر ویژه رویداد تولید محتوای بسیج قم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا گفت: رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج صبح چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در امام جمعه آغاز شد. مجتمع خمینی در کوم.

تناور افزود: این رویداد در بخش های انیمیشن، بازی های ویژه موبایل و اپلیکیشن موبایل آغاز شد.

دبیر ویژه تولید محتوا بسیج قم گفت: شرکت کنندگان در بخش انیمیشن محصولات خود را در زمینه موشن گرافیک، حرکت طنز، کات اوت دوبعدی، استاپ کاناپه و … با محوریت مسائل بومی ارائه می کنند. و روز قم. خاص محسوب می شود.

تناور افزود: در این رویداد در مجموع 104 نفر در قالب 21 ثبت نام و شرکت کردند که 2 تیم در بخش بازی های موبایلی، 2 تیم در بخش نرم افزار موبایل و 17 تیم در بخش انیمیشن حضور داشتند. تیم پنج نفره داینامیک متشکل از بانوان و در مجموع 10 شرکت کننده زن هستند.

وی گفت: برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج فرصتی ارزشمند برای جذب ایده، استعدادیابی و ساماندهی گروه های منسجم تولید محتوا در بستر فضای مجازی است.

ایجاد محتوای عالی؛ مهمترین رسالت گروه های تولید محتوا


42db08bb 5f9a 4d8e a34c 09a263fa0c8a خبر خاکستری

سید محمد حسن یزدی نژاد در حاشیه سومین مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کوم بسیج که از صبح دیروز در سالن امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا گفت: : امروزه فضای مجازی در همه ابعاد زندگی مردم دارد و اگر این فضا را رها کنیم منشا دشمن می شود.

وی ادامه داد: اگر به صورت فعال وارد فضای مجازی نشویم و از محتوای خارجی استفاده نکنیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج استان کوم با اشاره به تولید محصولات لوکس در این حوزه گفت: حضور و ورود به فضای مجازی برای تولید محتوا مهمترین رسالت افراد متخصص و فعالیت در این حوزه است.

وی افزود: جوانان ما به ویژه بسیجی در این عرصه بسیار موثر عمل کرده اند و هوشمندانه در حال خنثی سازی اتفاقاتی است که در فضای مجازی می گذرد.
یزدی نژاد با اشاره به این رویداد گفت: برگزاری رویداد محتوای دیجیتال بسیج فرصتی ارزشمند برای جذب ایده، استعدادیابی و سازماندهی گروه های محتوایی منسجم در فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد در بخش های انیمیشن، بازی های ویژه موبایل و اپلیکیشن موبایل برگزار می شود. همچنین شرکت کنندگان در قسمت انیمیشن می توانند محصولات خود را در زمینه موشن گرافیک – کمیک موشن – کات اوت دو بعدی – استاپ ارائه حرکت و … ارائه دهند.

رئیس سازمان فضای مجازی کام بسیج در خاتمه افزود: این رویداد در سراسر کشور در استان ها برگزار می شود و در مدت 48 ساعت به تعداد اعلام شده به رقابت می پردازند.

سازمان فضای مجازی بسیج در حوزه انیمیشن و بازی های رایانه ای گام های خوبی برداشته است

13dc6a36 e7c2 43ee ab01 da7c4c5ab9ac خبر خاکستری

سید مرتضی اسماعیلی طبا، دبیر انجمن سواد رسانه ای استان کوم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به بحران کرونا و وابستگی مردم به فضای مجازی، گفت: به فضای مجازی و به طور کلی اختصاص دارند. تمایل به افزایش این وابستگی همیشه صعودی بوده و مردم بیش از هر زمان دیگری به این فضا وابسته می شوند.

وی گفت: با توجه به محوریت مقام معظم رهبری بر رفع نابسامانی ها و ناهنجاری ها در فضای مجازی، بهترین سازوکار و راهبرد و بهترین راهبرد حضور در تولید محتوا است.

دبیر انجمن سواد رسانه ای استان کوم با اشاره به اینکه موانع و برخوردهای فیزیکی نمی تواند مانع از نفوذ فضای مجازی به ابعاد زندگی انسان شود، گفت: اولین کاری که می توان در فضای مجازی انجام داد بالا بردن سطح سواد رسانه ای است. که خانواده ها بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند. کمترین آسیب را از فضای مجازی دارند.

وی گفت: راهبرد کلی ارتقای سواد رسانه ای خانواده ها است و مهم ترین راه کنترل، نظارت و استفاده از فضای مجازی این است که بتوانیم محتوا تولید کنیم.

وی افزود: تا زمانی که در تولید محتوا برای فضای مجازی ضعیف هستیم نمی توانیم از آسیب به این فضا جلوگیری کنیم.

سید مرتضی اسماعیلی طبا با اشاره به سازوکار دقیق تولید محتوا گفت: به طور کلی برای هر تولید محتوا به سه حوزه نیاز داریم؛ اولی پلتفرم و دامنه رسمی، دومی حوزه محتوا و سومی مسائل اجرایی و نگهداری است.

وی با توجه به هماهنگی بین نهادهای جامعه گفت: نهادهای دولتی و نهاد خانواده و بخش خصوصی و نهادهای مذهبی و حوزه های علمیه سه نهاد مهم در تولید محتوا هستند که می توانند تولید محتوا را در کشور هماهنگ کنند. یک راه هماهنگ مسیر. “

دبیر انجمن سواد رسانه ای استان کوم ایجاد سازوکار تولید محتوا را بزرگترین جهاد برای نیروهای انقلابی خواند و افزود: این سازوکار باید شامل سه قوه، خانواده و بخش خصوصی و نهادهای مذهبی باشد. و حوزه های علمیه».

وی ادامه داد: برای تولید محتوا باید زیرساختی در دولت وجود داشته باشد که همه دستگاه های مربوطه را هماهنگ کند و با وجود ظرفیت عظیم فرهنگ ایرانی اسلامی می توان از این ظرفیت در حوزه تولید انیمیشن استفاده کرد.

وی با اشاره به درصد پایین تولید بازی های رایانه ای بومی در کشور گفت: متاسفانه کمتر از 10 درصد بازی های رایانه ای بومی استفاده می شود و بیش از 90 درصد بازی های مورد استفاده در ایران گاهی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما همخوانی ندارد. “تضادهای فرهنگی وجود دارد.

اسماعیلی طبا با اشاره به حضور بسیجیان در دوران دفاع مقدس گفت: افراد با روحیه بسیجی که با حضور موثر در قالب انیمیشن و بازی های رایانه ای و استفاده از جوانان مستعد توانستند کشور و انقلاب را در تولید محتوا نجات دهند. مردم می‌توانند تولیدات زیادی را ببینند. «او در بازی‌های موبایلی و سیستم‌های شخصی تبحر داشت که همه اینها با حمایت نهادهای دولتی به‌ویژه بسیج توسعه و بهبود خواهند یافت.

وی با اشاره به وجود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عامل هماهنگ کننده بین دولت و بخش خصوصی گفت: اسلام باید در فضای مجازی و بازی های رایانه ای و انیمیشن نفوذ جدی داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه در هشت سال گذشته تا به امروز وزارت ارشاد نتوانسته حمایت مناسبی از این حوزه داشته باشد و شاهد بوده ایم که در این مدت این حمایت ها کاهش یافته است و امیدواریم در دولت انقلابی مورد حمایت قرار گیرد. .

دبیر انجمن سواد رسانه ای کوم با اشاره به نقش رسانه ملی در حمایت از تولید محتوا گفت: نقش رسانه ملی در این زمینه بسیار مهم خواهد بود و رسانه ملی از بخش خصوصی در تولید و توزیع حمایت خواهد کرد. انیمیشن باعث ایجاد دلگرمی در تولید محتوا می شود مذهبی و ایرانی باشید.

وی گفت: بازی‌های رایانه‌ای را می‌توان یکی از تعاملی‌ترین رسانه‌ها دانست زیرا کسانی که بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند کاملاً به تاریخ بازی پایبند هستند و این موضوع مهمی است که این رسانه می‌تواند تعاملی و جذابیت بالایی داشته باشد. دانستن.

وی در پایان گفت: جهادی که امروز موظف به حضور انقلابیون است، حضور در عرصه تولید محتوای دیجیتال بومی است که همچون حراست مقدس به عنوان عامل هماهنگ کننده در امور حمایت و اراده مردم برای ساخت بومی بسیج می شود. و محتوای ملی «دشمن ها می پردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید