رمزگشایی آخرین اظهارات وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت

رمزگشایی آخرین اظهارات وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت

روز جدید : آخرین اظهارات وزیر شاید عمدی و بدون اظهار نظر مهم بوده است. یعنی شاید گفته کامل وزیر ارتباطات این بود که «با اجرای طرح ملی اینترنت، سرعت اینترنت 100 برابر الان می شود».

اخیراً اظهارات جالبی از سوی وزیر ارتباطات دولت سیزدهم مطرح شده است که برای احراز صحت آن باید مولفه های دیگری نیز در نظر گرفته شود.

زارع پور که پس از کاهش شدید سرعت اینترنت در ماه های اخیر همواره مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته بود، صبح امروز به طرز عجیبی وعده سرعت ۱۰۰ برابری اینترنت در ایران را داد.

این در حالی است که سرعت اینترنت در ایران به ویژه پس از روی کار آمدن دولت جدید به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و مسئولان تاکنون عذرخواهی کرده اند. بنابراین یک بار اپتیک در دریا و بار دیگر تحریم ها دلیل اصلی هستند.

اما شاید دلیل اصلی تاخیر در اینترنت را یک بار و به طور اتفاقی دبیر کمیسیون مشترک طرح ضد مردمی موسوم به حفاظت عنوان کرد و آن اینکه «مردم اعتراض نکنند تا سرعت اینترنت کم نشود. !”

ویس کرمی علت اصلی کندی اینترنت را بروز برخی اعتراضات عنوان کرد و گفت: برخی از مسائل صنفی سوء استفاده است!

به گفته وی، اگر یک موضوع تند سیاسی و امنیتی پیش بیاید، حکومت چنین تصمیماتی خواهد گرفت.

بنابراین واضح است که کینه توزی اصولگرایان سایبری و شبکه های اجتماعی به کاهش سرعت اینترنت و یا حتی افزایش قیمت آن محدود نمی شود و تلاش مذبوحانه اخیر آنها در مجلس برای مسدودسازی فضای مجازی نیز گویای همین موضوع است.

این در حالی است که به گفته برخی منتقدان، اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر 100 برابر افزایش سرعت شبکه بیشتر شبیه یک نمایش تبلیغاتی است. وگرنه کیست که نداند با این نگاه امنیتی و اقدامات اصولگرایان علیه «اینترنت»، «امام کور است که درمان نمی کند!»

البته ممکن است آخرین اظهارات وزیر عمد و بدون اظهار نظر مهم باشد. یعنی شاید گفته کامل وزیر ارتباطات این بود که «با اجرای طرح ملی اینترنت، سرعت اینترنت 100 برابر الان می شود».

متأسفانه سال‌ها میلیاردها بودجه دولتی صرف پروژه «بومی‌سازی» اینترانت و الگوی بنیادگرایانه حبس افراد در فضای مجازی شده است، مدلی شبیه چین و حتی به دلیل برخی محدودیت‌های اجتماعی از ایران به آن کشور، این خیلی بدتر است. از آن

به نظر می رسد اظهارات اخیر وزیر ارتباطات در دولت فعلی بی ارتباط با حجم زیاد انتقادات به طرح موسوم به حمایت مردمی نیست و ممکن است تا زمان نهایی شدن این پروژه به دنبال انحراف افکار عمومی باشد. .

همانطور که کلیات طرح موذیانه مجلس علیه اینترنت و تجارت مجازی در زمانی که فضا متاثر از جنگ روسیه و اوکراین بود به تصویب رسید، آقایان نیز سعی می کنند وزن انتقاد از چنین اقداماتی را به حداقل برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید