رمضان ماه برکت و مغفرت خداوند است / روزه سریعترین راه رسیدن به کمال است


ساعت: 11:02
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819349

روحل توکلی با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه برکت و مغفرت الهی است، گفت: روزه سریع ترین راه رسیدن به کمال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام روح الله توکلی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ ، با اشاره به فضیلت و برکات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان یکی از ماه های مهم خداوند متعال است و می دانید. این ماه بزرگ باید نصیب بزرگانی چون ائمه شود. بیایید بهترین تعریف را برای آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهترین داستان پی بردن به عظمت ماه مبارک رمضان داستان پیامبر اکرم(ص) است، تصریح کرد: این داستان می گوید پیامبر اکرم(ص) خطاب به مومنین می فرماید: «ای مردم بدانید که ماه خدا در راه است. او با شماست و دارای برکت و رحمت و مغفرت است.»

این کارشناس مذهبی در تشریح غفران الهی در ماه رمضان گفت: طبق روایتی دیگر از اهل بیت(ع) در هر زمانی در افطار ماه مبارک رمضان، خداوند هفتاد میلیون نفر را آزاد می کند که مشخص شده اند. اهل جهنم و در شب آخر ماه مبارک رمضان دو برابر از آتش جهنم رهایی یافته اند پس انداز می کند.

توکلی یادآور شد: نه تنها شب های ماه مبارک رمضان مهم است، بلکه ایام این ماه روزهای گرانبهایی است و حتی لحظه به لحظه با دیگر لحظات سال متفاوت است و خوابیدن در این ماه عبادت محسوب می شود و ثواب دارد.

وی با اشاره به علت نامگذاری این ماه به نام رمضان، گفت: رمضان در لغت به معنای شدت گرما است و از پیامبر اسلام می فرماید که چون گناهان انسان در این ماه سوزانده می شود به آن رمضان می گویند.

این کارشناس مذهبی علت روزه داری در این ماه را بیان کرد: روزه سریع ترین راه رسیدن به کمال است و همچنین موجب تغذیه معنوی برای تقوا و خود درمانی می شود.

توکلی گفت: به گفته شهید مطهری برنامه ماه مبارک رمضان تکمیل انسان های ناقص است.

دیدگاهتان را بنویسید