رها شدن ساختمان ساعت تبریز توسط شورا، اسفند 1402!؟


ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902684

به نظر می رسد دعوای شورا برای تخلیه ساختمان ساعت تبریز نتیجه داده است و قرار است در اردیبهشت سال آینده محل جلسات شورا جابه جا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی: برای اولین بار در سال 94 شورا پیشنهاد خروج از ساختمان ساعت را داد و در آن زمان به دلیل تبریز 2018، شورا تصمیم به خروج از ساختمان ساعت قدیمی که یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی تبریز است گرفت. .

اما این اتفاق نیفتاد و تنها با تغییر سالنی که جلسات شورا در آن برگزار می شد، پرونده بسته شد.

با شروع ششمین دوره شورای شهر تبریز، موضوع خسارت ساختمان ساعت تبریز با جدیت بیشتری مطرح شد و حتی برخی از اعضا گفتند در صورت عدم خروج شورا از ساختمان ساعت، دفاتر خود را تحویل خواهند داد. به ساختمان ساعت تبریز آسیبی ندید. چنین شد و سرانجام حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر و فریدون بابایی اقدم دفاتر خود را در ساختمان ساعت تسلیم کردند.

با گذشت چند ماه از این اقدام دو عضو شورا، به نظر می رسید این موضوع به فراموشی سپرده شود تا اینکه دو ماه پیش رئیس شورای شهر تبریز از تخلیه ساختمان ساعت تبریز توسط شورا در سال آینده خبر داد. حجت الاسلام رسولی برقی در این خصوص گفت: قرار است ساختمان شهرداری منطقه یک به چایکنار منتقل شود و جلسات شورا در محل منطقه یک برگزار شود که تا اردیبهشت 1402 این اتفاق می افتد.

پیگیری های ما با شهرداری در خصوص واگذاری شهرداری به منطقه 1 موفقیت آمیز نبود، اما اگر تا اردیبهشت 1402 شورا از کاخ تبریز خارج شود و مرمت این بنای تاریخی به پایان برسد، می توانیم خطر یکی از موارد را برطرف کنیم. نمادهای اصلی شهر امیدوار بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید