رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا به اوکراین سفر می کنند


ساعت: 07:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855245

رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا قصد دارند در آینده نزدیک به اوکراین سفر کنند تا با ولادیمیر زلسنکی رئیس جمهور این کشور در کیف دیدار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه آلمانی Bild am Sonntag روز شنبه به نقل از منابعی گزارش داد که اولاف شولتز صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا در حال برنامه ریزی برای سفر مشترک به کیف، پایتخت اوکراین در ماه ژوئن هستند.

به گفته این روزنامه، انتظار می رود این نشست قبل از نشست سران G-7 که قرار است در 26 تا 28 ژوئن برگزار شود، برگزار شود. این روزنامه می نویسد که برلین و پاریس از مدت ها قبل در مورد چنین نشست مشترکی بحث می کردند.

مکرون پیشتر تاکید کرده بود که این دیدار نباید پس از انتخابات پارلمانی فرانسه در 12 و 19 ژوئن برگزار شود. ایده فرانسه نیز این است که این سفر با دراگی نخست وزیر ایتالیا همراه شود.

به نظر می رسد شولتز، ماکرون و دراگی در حال سفر به اوکراین هستند تا پیام مشترک اتحادیه اروپا را به رئیس جمهور اوکراین منتقل کنند.

اورسولا فون در لاین، کمیسر اتحادیه اروپا نیز روز گذشته در جریان سفر غیرمنتظره خود به کیف به ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که نظر اتحادیه اروپا در مورد الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا تا پایان هفته آینده آماده خواهد شد، اگرچه “با وجود کارهای زیادی که باید انجام شود.” تقویت حاکمیت قانون، اوکراین هنوز به اصلاحات زیادی برای مبارزه با فساد نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید