رهبر انقلاب: به خاطر حرکت ارزشمند ملت ایران در 22 بهمن امسال تعظیم می کنم.

رهبر انقلاب: به خاطر حرکت ارزشمند ملت ایران در 22 بهمن امسال تعظیم می کنم.

گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار به شرح زیر است:

لازم می دانم به خاطر این حرکت ارزشمند ملت ایران در 22 بهمن امسال احترام خود را اعلام کنم. شنبه گذشته، 22 باخمن، شنبه تاریخی بود، 22 باخمن تاریخی. در سراسر کشور، مردم به معنای واقعی کلمه حماسه خلق کردند. این همه تبلیغات مخالف، این مشکلاتی که مردم با تمام وجود، با جسم و روحشان احساس می کنند، تحریکات دشمنان، سردی هوا، در برخی نقاط کشور دمای هوا زیر صفر است، همه اینها تحت تأثیر نادیده گرفته شد. ایمان و بصیرت به مردم ایران مردم آمدند با این عظمت این آمدن مردم حقایق زیادی را گفت.

ابراز ارادت به ملت ایران در همه جا؛ از منتهی الیه شرق کشور تا منتهی الیه غرب کشور، از شمال تا جنوب کشور، در شهرهای دور، در مراکز، در شهرهای بزرگ مثل تبریز، اصفهان، مشهد و جاهای دیگر تا روستاها. همه با هم صدایشان را بلند کردند، ملت ایران، این خیلی ارزشمند است. الحمدلله ملت ایران! البته الان خودم را لایق شکر نمی دانم، باید خدا را شکر کرد.

پیام ملت ایران در 22 بهمن حمایت همه جانبه از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود. از همه صداها بلندتر بود. البته صداهای مخالفی هم وجود داشته و دارد و دشمنان – امپراتوری رسانه ای جهانی که در اختیار صهیونیست ها و آمریکایی هاست – سعی در غلبه بر صدای آنها دارند، اما نه. من نتوانستم. صدای ملت بر صدای دیگران غالب است.

در بیست و نهمین روز از بهمن 56 تاریخ ایران چرخید، یعنی لحظه تعیین کننده ای در تاریخ بود. خوب در نوزدهم آن سال قیام در قم اتفاق افتاد، شکی نیست که کمیتی ها کار بزرگی کردند، ابتکار عمل کردند، اما مثل 19 قم در کشور دوباره اتفاق افتاد، اما فراموش شد. در 24 خرداد 42 با آن کشتار و با آن حرکت عظیمی که در تهران و قم و چند شهر دیگر اتفاق افتاد، ملت قیام کرد، جان داد، خون داد، تعداد بسیار زیاد بود، اما فراموش شد.
مردم تبریز قیام قم را به یک قیام ملی تبدیل کردند، آن را به یک حادثه عمومی تبدیل کردند، هرچند شدت و شدت عمل در تبریز بسیار بیشتر بود.
دستگاه آنقدر گیج شده بود که تانک ها را به خیابان آوردند، مردم را کشتند، کشتند. اما مردم تبریز کوتاه نیامدند. جان دادند، خون دادند، ایستادند، شعار دادند، امر قیام را ملی کردند، صدای فداکاریشان به سراسر کشور رسید، فراگیر شد، تبریز چهلم را چند جا تسخیر کردند، یعنی که فریاد تبریزیان در سراسر ایران طنین انداز شد. کمتر از یک سال بعد، حکومت استبدادی سلطنت ملغی شد. تاریخ ساز یعنی همین.

تبریز با مقاومت و شجاعت نگذاشت تجارب گذشته تکرار شود. پرچم آزادی ایران در دست مردم تبریز است.

دیدگاهتان را بنویسید