رهبر انقلاب: دولت از پروژه ها خودداری می کند نشنیدیم کسی بگوید اختیار نداریم/ دولت جامعه را از حالت انتظار خارج کرد

رهبر انقلاب: دولت از پروژه ها خودداری می کند  نشنیدیم کسی بگوید اختیار نداریم/ دولت جامعه را از حالت انتظار خارج کرد

گزیده ای از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار به شرح زیر است:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت: به نظر من مهم‌ترین موفقیت این دولت، بازگرداندن امید و اعتماد به مردم است. او در مرکز زمین است، کار می کند، تلاش می کند. و او به آنها خدمت می کند، می خواهد به آنها خدمت کند. این [کار] این امر تا حد زیادی امید و اعتماد مردم را بازگردانده است.

موفقیت دیگری که به دست آورده اید همین سفرهای استانی است. این یک رویداد بسیار روشن و مهم است. این که سی و یک سفر در یازده ماه به کل کشور انجام می شود، نقاط فقیرانه و دور افتاده، صحنه های نادری رخ می دهد و از همدردی صمیمانه مردم دیده می شود. رصد میدانی مشکلات مختلف مردم بسیار مهم است.

موفقیت دیگری که در دولت به دست آورده اید، سرعت عمل شما در واکنش به حوادث پیش بینی نشده است. مانند سیل، مانند حوادثی که اتفاق می افتد. این سرعت عمل بسیار مهم است. اگر جایی زلزله یا سیل آمد، بلافاصله مسئولان می آیند و کار را به عهده می گیرند و کار را سامان می دهند، این کار بسیار ارزشمندی است. رئیس جمهور محترم از سفر برون مرزی خود بازگشتند و بلافاصله برای دیدار با سیل زدگان به کرمان رفتند [مانند] اینها. یا وزیر محترم چند روزی می‌رود سر کار می‌ماند، اینها مهم است، این یکی از موفقیت‌های شماست که نشان می‌دهد دولت با مردم همدل است و دولت روی زمین است، این هم یک موفقیت

یکی دیگر از موفقیت های دولت، حضور جوانان در قوه مجریه کشور است. این باعث می شود دایره مدیریتی فرسوده باز شود، جان تازه ای به دستگاه های اجرایی کشور دمیده شود، این خیلی خوب است. این را ذخیره کنید. البته جوانان نیز در برخی موارد اشتباه می کنند، اما شایسته است قوه مجریه کشور یا قوه مقننه با روحیه جوانی اداره شود. این اشتباهات کم کم برطرف می شود و انشالله مدیران خوب و قوی تربیت خواهند شد.

یکی دیگر از موفقیت های شما این است که این دولت از پروژه و بهانه پرهیز می کند. مسئول بود در این مدت ما از هیچ مقام محترم دولتی نشنیده ایم که به ما اجازه کار نمی دهند، ما هیچ اختیاری نداریم. ما این سخنان را از شما نشنیدیم. این مسئولیت چیز خیلی خوبی بود.

یکی از موفقیت های شما برجسته سازی شعارهای انقلاب، شعارهای اسلام از جمله عدالت خواهی، اشرافی گری، حمایت از مظلوم، استکبارستیزی، اینها شعارهای اصلی انقلاب است. آنها در زبان ها معروف تر شده اند و این چیز بسیار خوبی است.

یکی دیگر از موفقیت های این دولت بیرون آوردن جامعه از حالت انتظار بود.

ما از این حالت انتظار دائمی خارج شده ایم تا ببینیم دیگران در مورد ما چه خواهند گفت، چه تصمیمی می گیرند، چه می خواهند بکنند.

به ظرفیت های داخلی اهمیت داده می شود، بر آنها تکیه می شود و روی آنها کار می شود. این برای کشور بسیار مضر است که بگوییم الان باید با فلان کشور ارتباط برقرار کنیم تا مشکلاتمان حل شود یا فلان گره ای باز شود تا مشکلات ما حل شود. این شرطی شدن اتفاقات در کشور و انتظار دیگران بد است که الحمدلله در دولت شما بسیار کم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید