رهبر انقلاب: موضوع پیشرفت علمی و عبور از مرزهای دانش را نباید فراموش کرد.

رهبر انقلاب: موضوع پیشرفت علمی و عبور از مرزهای دانش را نباید فراموش کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی اروپا، تأکید کردند: پیشرفت علمی و عبور از مرزهای دانش فراموش نشود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، انجمن‌های اسلامی را یکی از گنجینه‌های نظام جمهوری اسلامی دانستند. ماموریت های منحصر به فردی دارد و تاکید کرد: تداوم گام های دائمی، تاثیر بر محیط زیست ضمیمه سازی و تبیین نامه جدید جمهوری اسلامی از وظایف ضروری انجمن های اسلامی است.

وی در این دیدار یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام دکتر اژعی از بنیانگذاران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا را گرامی داشت و از فعالیت طلاب جوان دارای دیدگاه های نو و انقلابی قدردانی کرد و افزود: اسلامی انجمن‌ها دو هدف دارند: تقویت بنیان‌های فکری و دینی اعضا و همچنین تأثیرگذاری بر محیط‌زیست، اما انجمن‌های اسلامی خارج از کشور رسالت دیگری نیز دارند و آن معرفی تفکر اساسی و محوری جمهوری اسلامی است.

وی تبیین مبانی جمهوری اسلامی از جمله رابطه جمهوری و اسلام را کلیدی دانست و گفت: حرف جدید جمهوری اسلامی این است که در تشکیل حکومت علاوه بر نفوذ مردم. ، اصول دین و ایمان نیز مؤثر است.

رهبر انقلاب، به روز شدن انجمن های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را یکی دیگر از الزامات شرایط امروز می دانند و خاطرنشان می کنند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگار هستند، مانند اصل عدالت که هزاران نفر وجود داشته است. سال است و پیر نمی شود، بلکه در قالب اجرای عدالت، فرصتی برای تغییر و نوآوری وجود دارد.

وی موضوع علم و پیشرفت علمی را گفتمان مشترک کشور در سال های اخیر خواند و از برگزاری نشست علمی در همایش جاری انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا قدردانی کرد و گفت: موضوع پیشرفت علمی و عبور از مرزها دانش را نباید فراموش کرد و باید باور داشت که توجه به بعد مسائل دینی و انقلابی باعث غفلت از پیشرفت علمی می شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام واعظی نماینده ولی فقیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا نیز گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این انجمن ها ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید