رهبر انقلاب: هرکس با انتخابات مخالفت کرد با جمهوری اسلامی مخالفت کرد/مبارزه با فساد نقطه قوت جمهوری اسلامی است

رهبر انقلاب: هرکس با انتخابات مخالفت کرد با جمهوری اسلامی مخالفت کرد/مبارزه با فساد نقطه قوت جمهوری اسلامی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در جمع هزاران مداح اهل بیت (ع) و شعرای آئینی، میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی را به امام خمینی (ره) تبریک گفتند. بزرگداشت حاج قاسم

وی «جهاد تبیینی» را از بارزترین صفات حضرت فاطمه (س) برشمرد و با اشاره به خطبه های معروف آن حضرت، گفت: نظم فکری، منطق قوی، قدرت کلام، زبان زیبا و زیبایی ادبی، خطبه های سرشار از علم و دانش. حقایق حضرت صدیقه کبری (س) در کنار بهترین خطبه های نهج البلاغه قرار گرفته و سخنوران را شگفت زده کرده است.

رهبر انقلاب با اشاره به تداوم سنت بزرگ تبیین جهاد از زبان ائمه و خطبه های اهل بیت و همچنین آیات شاعران طراز اول عرب زبان افزودند: در ادامه این امر. در عصر ما امام خمینی(ره) پرچم تبیین جهاد را برافراشت و ملت با زبان و منطق و تحریک حکومت فاسد شرم آور دیکتاتوری موروثی سلطنتی را منسوخ کرد و حکومتی مردمی و اسلامی تأسیس کرد که این واقعه تاریخی اهمیت و بی نظیری را آشکار می کند. ظرفیت «جهاد تبیینی».

حضرت آیت الله خامنه ای جایگاه و ظرفیت واقعی مداح را برای ادامه راه نورانی مجاهدین در عرصه تبیین از زمان ائمه اطهار(ع) تا کنون دانستند و فرمودند: هنر مداحی و مقوله هیئت که مرکز است. مداح و واعظ یکی از مهمترین بخشهای قدرت نرم جامعه اسلامی است.
وی قدرت نرم را نافذتر و موثرتر از قدرت سخت خواند و گفت: به همین دلیل است که آمریکا با وجود همه سلاح های مدرن، بیشترین سرمایه گذاری را در عرصه هایی مانند رسانه، هنر، ادبیات و سینما می کند.

رهبر انقلاب تأثیر قدرت سخت را موقتی و مخرب توصیف کردند و با اشاره به فرار مفتضحانه آمریکا از افغانستان و نفرت عمیق مردم عراق از کاخ سفید افزودند: قدرت سخت نمی تواند باعث حضور آمریکا در این دو کشور شود. ماندگار و موفق اما قدرت نرم موفق شد گروهی به ظاهر اقلیت مانند مردم فلسطین را در کانون توجه جهانیان قرار دهد که ناشی از ظلم و رنج و مصیبت مردم فلسطین است.

وی معارف اسلامی، منطق قرآن و «علم، مصائب و تاریخ اهل بیت» را از مضامین اصلی این اثر ستودنی برشمرد و گفت: انتظار می رود این مطالب به تبیین برسد. مردم به بهترین زبان و بهترین روش و با همان صفاتی که در تاریخ جهاد وجود داشته است.

رهبر انقلاب تکیه بر قدرت نرم جمهوری اسلامی را راهبرد اصلی کشور در 45 سال گذشته خواندند و گفتند: ما معتقدیم که سلاح‌های مدرنی که پاسخگوی نیازهای کشور باشد و در برابر توان دشمنان موثر باشد، داشته باشیم. “، اما عمیقا معتقدیم که قدرت نرم به معنای “سلاح” است. “فکری، زبانی و منطقی” موثرتر است و باید گسترش یابد.

رهبر انقلاب «توان بیداری و ایجاد حرکت» و «هدف گیری دقیق و دقیق» را دو شاخص مهم برای سنجش جهاد تباین می دانند و می فرمایند: در جهاد تباین علاوه بر قدرت حرکت دل ها و ایجاد حرکت، دقت و صحت نیز وجود دارد. در هدف گیری بسیار مهم است زیرا گاهی اوقات مثلاً در شرایط نیاز جهان اسلام به وحدت، بی دقتی باعث اختلاف و تفرقه می شود.

وی با تحسین رشد علمی جامعه مادی نسبت به گذشته، مدی ها را به دقت در درک عمیق و بیان معارف دینی توصیه کرد و افزود: جامعه مدی امروز جامعه ای والا و والا است و آنچه از آن انتظار می رود این است. انتقال دقیق معارف دینی با بیانی بسیار برجسته مداحی و مرثیه است.

حضرت آیت الله خامنه ای، نمازگزاران را به دو چندان شدن با کتب حدیثی، خطبه های آموزشی و تکان دهنده نهج البلاغه و دعاهای صحیفه سجادیه توصیه کردند و گفتند: در صحیفه سجادیه که پدیده عجیبی در مکتب اهل بیت است، امام زمان (عج) سجاد سلام بر خاکسترش برای مرزنشینان اسلام که امروز مرز و نبض هستند دعا کنید قلب جهان اسلام «غزه» است.

وی افزود: امروز مردم غزه نه تنها با رژیم صهیونیستی، بلکه با دنیای کفر، ظلم و استکبار و آمریکا روبرو هستند و اینکه رئیس جمهور آمریکا علناً می گوید من صهیونیست هستم به این معناست که او همچنین اهداف کثیف و بدخواهی صهیونیست ها را دارد.

رهبر انقلاب یکی از وظایف مجاهدین را تبیین و تبیین مشکلات روز از جمله غزه و دشمنی های بدخواهان دانستند و افزودند: باید از سینه خود در برابر تبلیغات دروغین دفاع کنیم. آمریکا و پیروانش علیه اسلام و نظام اسلامی.

وی انتخابات پیش رو را یکی دیگر از عرصه های مهم جهاد برشمرد و با تاکید بر لزوم نقش آفرینی در برابر بدبینان و محرکان بیهودگی انتخابات، گفت: عده ای خواستار انتخابات و حضور مردم هستند که این خود دلیل بر آگاهی مردم است. مردم سالاری دینی، ضعیف و ناشایست باشد، نه سخنان و عقاید امام بزرگوار و وعده خدا دروغ است که مجاهدان تبیین باید با بیان حق و انجام وظیفه در مقابل این حرکت خصمانه بایستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: انتخابات یک واجب است و هرکس با انتخابات مخالفت کرد، با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرد.

وی تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف را یکی از ترفندهای بدبینان ایران برای بدبین کردن مردم به نظام و دلسردی نسبت به آینده خواند و گفت: یکی از نقاط قوت نظام اسلامی مبارزه با فساد است اما به زودی. چون در جایی فساد پدید آمده و دولت و ضابطان قضایی و سایر ادارات با آن مخالفت می کنند، برخی می گویند فساد وجود دارد. بله، فساد وجود دارد، اما نقطه ضعف آن تحمل فساد و تسهیل آن است و مبارزه با فساد نقطه قوت آن است.

رهبر انقلاب زندگی امام بزرگوار را مواجهه صریح و بی پروا با القائات خصمانه دانستند و مشکلات را به صراحت در پیشگاه مردم بیان کردند و خاطرنشان کردند: امام با این شفاف سازی ها توانستند پایه های نظام اسلامی را در چنین شرایطی مستحکم کنند. به طوری که سیستم بر روی همان مبانی تا به امروز ایستاده و بالا می رود و در آینده بالاتر خواهد رفت.

وی مردم ایران را عاشق استقلال، پیشرفت و عزت ملی می داند و از رجزخوانی آمریکایی ها و پیروی از آنها منزجر هستند و می گوید: دلیل اینکه مردم پشت سر جمهوری اسلامی هستند، علاقه به این ارزش هاست. این جاده راه خداست و هیچ قدرتی نمی تواند مردم را از حرکت در آن باز دارد.

در ابتدای این جلسه هشت نفر از حاضران به نام های آقایان احمد واعظی، میتبی رمضانی، محسن عراقی، سید حجازی از لبنان، محمد رسولی، طاهر قلندری، امیر کرمانشاهی و علی اکبر خیری به قرائت اشعار و سرودهایی در مدح برائت اهل بیت پرداختند. و پاکیزگی