رهبر انقلاب: کسانی که حجاب را کامل رعایت نمی کنند نباید متهم به بی دینی و ضد انقلاب شوند.

رهبر انقلاب: کسانی که حجاب را کامل رعایت نمی کنند نباید متهم به بی دینی و ضد انقلاب شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها نفر از بانوان فرهیخته و فعال در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و علمی، به تبیین نگاه مترقی و عدالت طلبانه اسلام به «زن» در حوزه «جنسیت» پرداختند. و انسانیت – قانونی و تکالیف – مسئولیت» «نقش ها و وظایف فردی و خانوادگی و اجتماعی» هجمه های غرب مدرن به زنان را اساسی و موذیانه خواند و تاکید کرد: زن در نقش همسر مظهر عشق و آسایش است و در نقش مادر مانند حق حیات است البته باید توجه داشت که خانه داری به معنای خانه نشینی نیست، بلکه به معنای اصالت بخشیدن به خانه در حین کار در عرصه های مختلف جامعه است.

حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز خرسندی از مفاهیم عالی و برجسته در سخنان برخی از مدعوین افزودند: پیشنهاد استفاده از بانوان فرهیخته، آگاه، دانا و مجرب در سطوح مختلف تصمیم گیری و تصمیم گیری کشور است. موضوع مهمی که مدت هاست مرا هیجان زده کرده است. سرش شلوغه و انشالله راه حلی براش پیدا میکنیم.

رهبر انقلاب اسلامی پیش از تبیین نگاه اسلام به زن در عرصه‌های مختلف تأکید کردند: موضع جمهوری اسلامی در قبال رقبای منافق غربی در مقوله زنان، مطالبه‌انگیز و تهاجمی است، زیرا غرب مدرن شده و فرهنگ منحط غربی در واقع به دنبال آن است. در این زمینه مقصر هستند و حق کرامت دارند و کرامت زن جرم است و امیدواریم دیدگاه های اسلام با تبیین و تکرار مناسب از زبان و قلم زن حتی بر افکار عمومی غرب تأثیر بگذارد. افراد نخبه و با فرهنگ

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به آیات قرآن کریم، تساوی زن و مرد از نظر مرد و جنسیت را از امنیت اسلام برشمردند و گفتند: در ارزش های اسلامی و انسانی تفاوتی بین زن و مرد نیست.

وی حقوق و تکالیف زن و مرد را متفاوت اما متعادل در اسلام خواند و افزود: در فطرت زن و مرد تفاوت هایی وجود دارد که در مسئولیت فردی در خانه و جامعه موثر است و طبیعتا زن و مرد نباید بر خلاف این طبیعت عمل کنید

رهبر انقلاب وظایف زن و مرد در جامعه و امور اجتماعی را «وظایف یکسان، اما در نقش ها و اشکال مختلف» برشمردند و افزودند: به عنوان مثال در دفاع مقدس، زن و مرد موظف به دفاع بودند. هر چند در نقش‌های مختلف، زنان، اگر بهتر از مردان نباشند، دست‌کم این وظیفه دشوار را به خوبی انجام دادند.

رهبر انقلاب در جمع‌بندی فرمودند: برخلاف نظام سرمایه‌داری عمیقاً مردسالار غرب، در اسلام زن و مرد در مواردی سرآمد هستند و از امتیازات قانونی، فکری، نظری و عملی برخوردارند، اما غربی‌ها به اشتباه مردسالاری ذاتی خود را نسبت می‌دهند. به اسلام بده

وی با اشاره به زیربنای اساسی نظام سرمایه داری که برتری سرمایه بر انسان است، گفت: بر اساس این دیدگاه، هرکس بتواند ثروت بیشتری انباشت کند، ارزش ذاتی بیشتری دارد و طبیعتاً با توجه به ویژگی های افراد در انباشت سرمایه. ، نظام سرمایه داری به یک نظام مردسالار تبدیل می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، «محل کار» و «لذت جویی از زنان» را دو سوء استفاده اصلی از زنان در غرب می دانند و می فرمایند: هدف اصلی از طرح مسئله آزادی زنان در غرب، کشاندن آنها از خانه به داخل خانه است. کارخانه ها به جای استفاده از زنان به عنوان نیروی کار ارزان.

وی اختلاف بر سر آزادی بردگان سیاهپوست در جنگ های خونین داخلی آمریکا در قرن نوزدهم را نمونه دیگری از فریب و سوء استفاده نظام سرمایه داری از سوژه های ارزشمند می داند و می افزاید: در این ماجرا سرمایه داران آمریکای شمالی سیاه پوستان را از جنوب بردند. به نام آزادی در شمال کشاورزی می کند و آنها را با دستمزد کم استخدام می کنند.

رهبر انقلاب نگاه لذت‌گرایانه را یکی دیگر از حملات بزرگ غرب به زن خواندند و گفتند: نظام سرمایه‌داری در این ماجرای واقعا غم‌انگیز، با استفاده از همه روش‌ها، زن را متقاعد می‌کند که سودمندی و ارزش او در رفتاری است که او را از نظر جنسی می‌سازد. در کوچه و خیابان برای مردان جذاب تر و کندتر دیده می شود و این بزرگترین ضربه به حیثیت و مقام زن است.

حضرت آیت الله خامنه ای تلاش زنان غربی در الگوسازی و اصالت بخشیدن به خواسته های مردان را ناشی از نگاه مردسالارانه نظام سرمایه داری دانستند و تأکید کردند: برخلاف این نگاه منحط، خداوند در قرآن کریم زن را نقش آفرین می خواند. الگوی مردان است و می گوید: همسر نوح و همسر لوط الگوی مردان و زنان کافر است و همسر فرعون و مریم الگوی همه مردان و زنان با ایمان هستند.

وی با اشاره به آمار و حقایق اعلام شده حتی از سوی مراکز رسمی کشورهای غربی، ادعای غرب مبنی بر حمایت از حقوق زنان را جسارت افراطی خواند و گفت: آزادی فرضی نظام سرمایه داری مساوی با «تسخیر و توهین» به زنان است. و مردم شرمنده هستند. من حتی نمی توانم به برخی از ماجراهای غرب اشاره کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تفسیر نادرست از این دیدگاه که آزادی ارتباط زن و مرد در غرب موجب رضایت چشم و دل مردان و کاهش مشکلات زنان است، افزودند: همین ارتباط آزاد باعث طمع و شهوت‌خواهی شده است. مردان غربی صد برابر شود به گونه ای که خودشان هم می گویند حمله به زنان و دختران، علاوه بر خیابان، محیط کار و محیط مدرسه، به تشکیلات منظم و آهنین ارتش نیز سرایت کرده است. با هر روز گذشته در طول روز افزایش می یابد.

رهبر انقلاب فرمودند: تجارت و برده داری جنسی، زیر پا گذاشتن همه مرزهای اخلاقی و عرفی و حلال شدن اموری مانند همجنس گرایی که در همه ادیان الهی حرام است و دیگر رسوایی ها، نتیجه فرهنگ و دیدگاه غرب است. زنان پس از دید زنان بپرهیزید در مقوله زنان غربی یکی از وظایف عملی است.

رهبر انقلاب با ابراز خرسندی از حضور بسیاری از بانوان دانشمند، حکیم و مؤمن در کشور، تبیین و افشای نگاه فاجعه بار غرب به موضوع جنسیت و زن را امری ضروری خواندند و گفتند: مجازی ارتباط، دیدگاه اسلام در مورد مسئله زن و مرد در قالب پیشنهادها و ابتکارات کوتاه و رسا مانند هشتگ، تنظیم و عرضه تشنه این حقایق به ویژه در کشورهای اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع خانواده و نقش زن در آن پرداختند و گفتند: تشکیل خانواده بر اساس یک قانون رایج در خلقت یعنی قانون ازدواج است، نهضت ناشی از تناقض است، زیرا در منطق اسلام، نهضت ادامه نسل برخاسته از ازدواج و همراهی است و این نظریه نیازمند کار جدی و اساسی است.

وی دلیل وضع قوانین و مقررات ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام و سایر ادیان الهی را جلوگیری از بی نظمی و بی نظمی دانست و افزود: رعایت این قوانین سلامت خانواده و جامعه را تضمین می کند چرا که خانواده بنا است. بلوک جامعه

رهبر انقلاب در تشریح نقش زن در خانواده، زن را به گل، عطر خوشبو و هوای تنفس در فضای خانه تشبیه کردند و گفتند: اگر زنی داوطلبانه بخواهد در خانه کار کند، آنجاست. اشکالی ندارد، اما طبق روایات، زن در خانه انگار کارگر نیست که دیگران او را مجبور به انجام کار کنند.

وی دو نقش اصلی زن در خانه را مادر و همسر برشمرد و افزود: زن در نقش همسر مظهر عشق و آرامش برای مرد است و نمونه هایی از درخشش این نقش در زندگی زنان شهید

حضرت آیت الله خامنه ای با برشمردن ویژگی های نقش مادری زن گفتند: زن در نقش مادری حق حیات دارد زیرا فرزندان خود را به دنیا می آورد و با محبت بی منت تربیت می کند، در حالی که مادر از همه بیشتر است. عامل مهم در انتقال عناصر هویت ملی بذر ایمان و اخلاق در کودکان است.

رهبر انقلاب دو نقش مادری و همسری یعنی خانه داری را مهم ترین و اساسی ترین وظیفه زن خواندند اما تاکید کردند: البته خانه داری به معنای خانه نشینی و دوری از تدریس نیست. ، مبارزه، فعالیت سیاسی و اجتماعی، اما این بدان معناست که زن هر کار دیگری که در حیطه خانوار اصلی باشد انجام دهد، اگر به آن علاقه داشته باشد، می تواند انجام دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه بدون حضور و احساس وظیفه زن، خانواده اداره نمی شود و گره هایی جز با انگشت ظریف زن باز نمی شود، افزودند: همانطور که هیچ زنی در اهمیت تربیت اخلاقی تردید ندارد. قبل از اینکه جان فرزندش را برای کارهای اداری نجات دهد.و ایمان فرزند نیز تردیدی ندارد و اگر زن مجبور باشد یکی از این دو رشته را انتخاب کند، خانواده مهمتر است.

وی البته برخی فعالیت های اجتماعی را وظایفی بالاتر از هر کار دیگری دانست و گفت: گاهی اهمیت یک تکلیف از نجات جان فرزندان، همسر و والدین نیز بالاتر است.

رهبر انقلاب، وضعیت خانواده در غرب را در حال فروپاشی خواندند و افزودند: این خطر صدای اعتراض و اندیشمندان خوش نیت و اصلاح طلب غربی را بلند کرد، اما فروپاشی تدریجی خانواده در غرب به قدری تند است که متوقف کردن یا اصلاح آن غیرممکن است.

رهبرانقلاب در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع حجاب پرداختند و گفتند: بی شک حجاب از ضروریات خدشه ناپذیر شرع است اما این ضرورت خدشه ناپذیر نباید باعث شود کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی کنند متهم به بی دینی یا ضدانقلاب شوند. .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: چند سال پیش در یکی از سفرهایم به استان و در جمع علمای این منطقه عرض کردم که چرا زنی را متهم می‌کنید که موی کم دارد و در عرف حجاب دارد و در واقع یک حجاب ضعیفی داشت، در حالی که تعدادی از مردم از او استقبال کردند و زنان چنین حجابی داشتند. اینها زنان و دختران خودمان هستند که در مراسم مذهبی و انقلابی هم شرکت می کنند.

وی با یادآوری افتخارات قبلی خود برای حضور زنان با قیافه های مختلف در مراسم دعا و راز و نیاز با خدا در شب های قدر، خاطرنشان کرد: دلم برای آن اشک ها تنگ شده بود و ای کاش می توانستم مثل این دختر و زن جوان اشک بریزم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: حجاب گشاد کار درستی نیست اما باعث نمی شود که این فرد خارج از دایره دین و انقلاب محسوب شود.

حضرت آیت الله خامنه ای خدمات جمهوری اسلامی به زنان را مقوله ای مهم و فراموش نشدنی دانستند و خاطرنشان کردند: قبل از انقلاب تعداد انگشت شماری از زنان دانا، علمی و پژوهشگر وجود داشت، اما انقلاب موجب رشد زنان تحصیل کرده در چنین فضایی شد. به‌طوری‌که در برخی سال‌ها تعداد دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر بوده و تعداد زیادی از زنان در شاخه‌های مختلف علم و فناوری مشغول به کار هستند.

وی درخشش دختران ایرانی در میادین ورزشی بین المللی را از دیگر عرصه های پیشرفت پس از انقلاب زنان برشمرد و افزود: بهترین تبلیغ برای حجاب این است که بانوی ورزشکار ما قهرمان شود و پرچم کشورش را جلوی دوربین های بین المللی به اهتزاز درآورد. در حالی که حجاب بر سکوی قهرمانی ایستاده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش های فراوان در پرونده های اخیر علیه حجاب، خاطرنشان کردند: چه کسانی با این تلاش ها و فراخوان ها مخالفت کردند؟ خود زنان ایستادند در حالی که بدحجاب ها امیدوار بودند که این زنان به اصطلاح بدحجاب کشف حجاب کنند، اما زنان این کار را نکردند و از دهان تبلیغ کنندگان و پستچی ها گریه کردند.

وی در پایان با ابراز تأسف از ظلم به زنان در برخی خانواده ها، گفت: گاهی مردان برای ظلم به زنان به قدرت بدنی خود تکیه می کنند و در این مواقع برای حفظ خانواده باید قوانین مربوط به خانواده محکم و حمایت کننده باشد. از طرف مظلوم امید است مرد نتواند به زن ظلم کند، البته مواردی هم هست که زن ظلم می کند که کم و محدود است.

دیدگاهتان را بنویسید