رهبر معظم انقلاب: جامعه هنری و ورزشی ما سالم است. موقعیت چند نفر ارزشش را ندارد

رهبر معظم انقلاب: جامعه هنری و ورزشی ما سالم است.  موقعیت چند نفر ارزشش را ندارد

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به مواضع برخی از چهره‌های ورزشی و هنری اشاره و خاطرنشان کردند: به نظر من این جایگاه‌ها مهم نیست و نباید نسبت به آن حساس باشیم. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: جامعه هنری و ورزشی ما سالم است و عناصر واقعی و شریف در آن کم نیست و جایگاه چند نفر ارزشی ندارد.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه اظهار پشیمانی آمریکایی ها از مرگ یک دختر کذب است و بر خلاف ظاهر، خوشحال می شوند چرا که این بهانه تصادف را دریافت کرده اند، گفتند: در کشور مسئولان سه قوه ابراز تاسف کردند و قوه قضائیه نیز قول داد که موضوع را تا انتها پیگیری کند تا مشخص شود مقصری وجود دارد یا خیر و مقصر کیست؟ تحقیق یعنی همین. حال چگونه می توان یک سازمان و مجموعه عظیمی از کارکنان را مقصر احتمال خطا دانست. هیچ منطقی پشت آن نیست و جز به سازمان های جاسوسی و سیاست گذاران خارجی ربطی ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی با طرح این سوال که انگیزه دولت های خارجی از ایجاد بی نظمی و ناامنی در کشور چیست؟ آنها افزودند: احساس می کنند کشور به سمت قدرت مطلق پیش می رود و نمی توانند این را تحمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تسریع پیشرفت کشور در همه بخش‌ها و تلاش برای گشایش گره‌های قدیمی و فعال‌سازی حوزه تولید و بنیان‌های دانش و توان کشور در خنثی‌سازی تحریم‌ها اشاره کردند و تأکید کردند: نمی‌خواهند این توسعه در کشور اتفاق بیفتد. برای توقف آنها با این اقدام قصد تعطیلی دانشگاه ها و ناامن سازی خیابان ها و درگیر ساختن مسؤولان در مشکلات جدید شمال غرب و جنوب شرق کشور را داشتند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در محاسبات شمال غرب و جنوب شرق کشور اشتباه می کند، گفت: من در میان مردم بلوچ زندگی کرده ام و آنها عمیقا به نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند. مردم کرد نیز یکی از پیشرفته ترین مردم ایران هستند و به فکر میهن و اسلام و نظام خود هستند، بنابراین نقشه آنها به جایی نمی رسد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: نقشه ها و اقدامات دشمنان نشان از پنهان بودن آنها دارد. همان دشمنی که در اظهارات دیپلماتیک می گوید ما قصد حمله به ایران و تغییر نظام را نداریم، چنین قصد داخلی دارد و به دنبال ایجاد اغتشاش، از بین بردن امنیت کشور و به هیجان آوردن کسانی است که ممکن است از هیجانی هیجان زده شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه آمریکا نه تنها با جمهوری اسلامی، بلکه با ایران قدرتمند و مستقل نیز مخالف است، افزودند: آنها به دنبال ایرانی دوران پهلوی هستند که مانند گاو نقدی به دستورات آنها عمل کند.

گفتند: در پشت صحنه پرونده های اخیر این قلدرها آنجا هستند و دعوا بر سر مرگ دختر جوان یا سر بی حجاب یا بی حجاب نیست. بسیاری از بی حجابان از حامیان جدی جمهوری اسلامی هستند و در مراسم های مختلف شرکت می کنند. مبارزه و بحث بر سر استقلال و جایگاه و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی به چند نکته دیگر نیز اشاره کردند و افزودند: آن دسته از افرادی که در کوچه و خیابان فساد و تباهی می کنند همه یک جمله ندارند، برخی از جوانان از هیجان تماشای یک برنامه اینترنتی به خیابان می آیند. چنین افرادی می توانند درک کنند که در مجازات اشتباه می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه همه کسانی که به خیابان‌ها آمدند در مقایسه با مردم ایران و جوانان مؤمن و غیور بسیار کم هستند، گفتند: البته برخی از این افرادی که به خیابان‌ها می‌آیند از عناصری مانند منافقین، تجزیه طلبان، سلطنت طلبان و خانواده های ساواکی منفور، دستگاه قضایی باید به تناسب مشارکت در تخریب و آسیب رساندن به امنیت خیابان ها، مجازات آنها را تعیین و محاکمه کند.

نکته دیگری که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند، مواضع برخی خواص در ابتدای این ماجرا بود.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: در ابتدا برخی از خواص بدون تحقیق و احتمالاً از سر دلسوزی اعلام و اظهاراتی می کردند. برخی از آنها مجری قانون و برخی دیگر سیستم را مقصر دانستند. حالا که دیدند بر اثر حرف هایشان با نقشه دشمن چه خبر است و چه اتفاقی در خیابان ها افتاده است، باید انتقام کارشان را بگیرند و به صراحت اعلام کنند که با اتفاقات و نقشه دشمنان مخالف هستند. دشمن خارجی

وی افزود: وقتی عنصر سیاسی آمریکا این مشکلات را با دیوار برلین مقایسه می‌کند، باید بفهمید مشکل چیست و اگر نمی‌فهمید، اکنون بفهمید و موضع روشنی بگیرید.

رهبر انقلاب اسلامی به مواضع برخی از ورزشکاران و هنرمندان نیز اشاره کردند و خاطرنشان کردند: به نظر من این جایگاه ها اهمیتی ندارد و نباید نسبت به آن حساس باشیم.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: جامعه هنری و ورزشی ما سالم است و عناصر واقعی و شریف در آن کم نیست و جایگاه چند نفر ارزشی ندارد.

وی البته افزود: دستگاه قضایی باید تصمیم بگیرد که آیا جایگاه آنها مجرمانه است یا خیر، اما در مجموع جایگاه این افراد ارزشی ندارد و جامعه هنری و ورزشی به این مواضع دشمنان خوشبخت آلوده نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید