هیات ورزشی برای ایجاد فضای آموزشی سالم در جامعه/ مسابقات کشوری تکواندو در اردبیل برگزار می شود.

ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791308

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسم اعطای کمربند مشکی به 8 تکواندوکار این ورزشکار اردبیلی از مسئولان ورزش استان خواست با ایجاد فضای سالم آموزشی در جامعه، جوانان را به سمت ورزش هدایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، ظهر امروز هشتمین دوره جایزه کمربند مشکی تکواندو با حضور تورج هوشروزی رئیس هیئت تکواندو استان اردبیل، سعید محتهدی از اردبیل و برنده هشتمین کمربند مشکی تکواندو در دفتر آیت الله آیت اللهی نماینده ولی فقیه برگزار شد. در استان جمعه اردبیل برگزار کردم.

57a5db16 b250 4b77 bd3d d4cdc7e5dbb1 خبر خاکستری

لزوم فراهم کردن محیط آموزشی سالم در باشگاه های ورزشی

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم بر لزوم تامین فضای سالم آموزشی در باشگاه های ورزشی تاکید کرد و گفت: فضای باشگاه های ورزشی در جامعه باید سالم و معنوی باشد تا والدین با خیال راحت فرزندان خود را به ورزش بفرستند. امکانات

وی از عدم برگزاری مسابقات کشوری در استان اردبیل انتقاد کرد و گفت: تکواندو که طرفداران خوبی در بین جوانان دارد باید به برگزاری مسابقات کشوری در سطوح مختلف فکر کند تا شاهد حضور جوانان اردبیلی و قهرمانان در سطح بزرگ کشوری، منطقه ای باشیم. و عرصه های جهانی بیایید باشیم

44a6e3f6 9f95 41a3 8706 43d643afe94b خبر خاکستری

فعالیت بیش از 15 هزار تکواندوکار در استان اردبیل

هوشروزی رئیس هیئت تکواندو استان اردبیل نیز به تشریح عملکرد سال 92 هیئت تکواندو پرداخت و گفت: بیش از 15 هزار تکواندو کار در سامانه هیئت ورزش ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 5000 تکواندوکار به طور منظم تمرین و تمرین می کنند، با اشاره به محدودیت های تاج، گفت: اگرچه ورزشگاه ها در ایام تاج تعطیل بود، اما تکواندو به کار خود ادامه داد و تمرینات و تست ها این ورزش در فضای مجازی برگزار شد. تکواندوکاران در مسابقات پومسه نیز به رقابت پرداختند، یعنی. اجرای فرم ها

رئیس هیئت تکواندو استان اردبیل در ادامه سخنان خود به معرفی ورزش تکواندو پرداخت و گفت: تکواندو بر خلاف بسیاری از رشته های ورزشی علمی، فرهنگی و ورزشی است و علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی و اهدای کمربند و غذا به ورزشکاران، دوره های آموزشی مختلف و داوری نیز برگزار می شود. نیز برگزار می شود.

وی کشتی، قالب (پومسه) و شکستن اجسام (هتمادان) را از قسمت های مختلف تکواندو عنوان کرد و گفت: تکواندو از جمله ورزش هایی است که از پویایی و نشاط زیادی برخوردار است و ورزشکاران پس از قهرمانی (مبارزه) هستند. او می تواند در بخش هایی مانند پومسه، حاتمدان شرکت کند و به عنوان مربی و داور به کار خود ادامه دهد.

رئیس هیئت تکواندو استان اردبیل همچنین به برنامه های فرهنگی این هیئت ورزشی اشاره کرد و گفت: برگزاری نماز دسته جمعی، شرکت در جلسات نماز جمعه، مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست های بصیرتی و یادمان شهدا به همراه برگزاری درس پهلوانی اخلاق در با آموزش فنون و فنون تکواندو یکی از برنامه های فرهنگی هیئت تکواندو در باشگاه های استان اردبیل می باشد.

49611bfd 9f87 4991 81d0 c378a4e2b195 خبر خاکستری

وی قدرت ایران در تکواندو را همانند کره جنوبی در جهان عنوان کرد و گفت: در کنار این دو رقیب دیرینه، ترکیه و روسیه نیز گام های بلندی برای مدعی شدن این ورزش برداشته و زیرساخت های خوبی در این زمینه فراهم کرده اند.

هوشروزی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان مشکلات شورای ورزش تکواندو استان اردبیل نیز پرداخت و گفت: جذب جوانان و پرورش قهرمان در این رشته ورزشی نیازمند توجه مسئولان به تکواندو است.

وی گفت: سالن ارمکان محل افتتاح خانه تکواندو استان در منطقه اردبیل نیز اجاره شده است.

64602f0a a9eb 497a bb87 d9cc766bb4dd خبر خاکستری

سعید مطهدی برنده هشتمین کمربند مشکی تکواندو نیز به تشریح عملکرد خود در دوران قهرمانی پرداخت و گفت از اواخر سال 57 وارد عرصه تکواندو شد و 58 ساله شد.

وی همچنین به اساتید خود اشاره کرد و گفت: پس از فراگیری فنون اولیه تکواندو با راهنمایی استاد عوض هوشروزی بنیانگذار تکواندو استان اردبیل مراحل پیشرفت و توسعه را در تکواندو طی کرد.

این تکواندوکار اردبیلی به سوابق قهرمانی خود نیز اشاره کرد و گفت: کسب مقام قهرمانی در رده های سنی مختلف کشور و شرکت در مسابقات ارتش های جهانی (سیسمونی) از افتخارات من در جوانی است.

وی پرهیز از حضور در محل تمرین را یکی از ویژگی های تکواندوکاران اردبیلی در تکواندو شیائوپچانگ عنوان کرد و گفت: هیئت تکواندو استان اردبیل مفتخر است که با فراهم آوردن محیطی سالم و آگاهانه پذیرای نوجوانان و جوانان سراسر استان است.

dbe1c86b 06b3 46fe 96a8 488bcf52a2ad خبر خاکستری

تکواندوکار اردبیلی با بیان اینکه اخلاق قهرمانی در تکواندو نقش اساسی دارد گفت: حضور در مسابقات کشوری و منطقه ای و کسب سهمیه مسابقات جهانی نیازمند زیرساخت ها و امکانات قوی مانند سالن ورزشی مجهز به امکانات تکواندو است که امیدواریم بتوانیم موانع را برطرف کنیم. به توسعه تکواندو در روستاها در آینده نزدیک شاهد ظهور قهرمانان مشهور جهان در این منطقه قهرمان خواهیم بود.

دکتر بهنام ابرار تکواندوکار اردبیلی دارای اولین کمربند مشکی دان 9 از آکادمی جهانی تکواندو کره جنوبی (کوکیوان) و از داوران بین المللی بود.

acafe87d 1281 49d6 b04e 86f54d3ac267 خبر خاکستری

اولین مربی درجه یک بین المللی، استاد بزرگ تکواندو کوکیوان ایران و مربی نمونه دوره مربیگری بین المللی کوکیوان در سال 1389 از جوایز استاد پیشکسوت تکواندو ایران و استان اردبیل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید