روابط با چین و روسیه سیاست تحریم را خنثی کرد/ نگرانی غرب از معامله با ایران با قدرت های منطقه ای

ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803220

یکی از اعضای حزب موتلفه اسلامی گفت: غربی ها نگران توافقات ایران با چین و روسیه بوده اند و به همین دلیل نسبت به وضعیت ایران در مذاکرات وین نرمش نشان می دهند.

حمیدرضا ترگی از اعضای حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا; وی در خصوص سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه گفت: سفر آقای رئیسی به روسیه مکمل اقدامات دستگاه دیپلماسی دولت در مذاکرات وین تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست خنثی سازی تحریم های آمریکا و اعمال فشار غرب بر ایران را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: همکاری های منطقه ای، تفاهم با قدرت های منطقه، توافق با چین و روسیه. عضویت در معاهده شانگهای و فعالیت های اکو از جمله اقداماتی است که دولت برای خنثی سازی و دور زدن تحریم ها انجام می دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر ابزار فشار تحریم ها را از آمریکا و آمریکا بگیریم بدون شک در مذاکرات وین حرف اول را خواهیم زد، گفت: اگر غرب بفهمد تحریم ها را دور زده ایم و نمی توانیم تحت فشار تحریم ها بر ایران فشار بیاوریم. به بهانه مذاکرات، ابتکار عمل در وین در دست مذاکره کنندگان ما خواهد بود و راه را برای موفقیت بیشتر کشورمان در عرصه بین المللی هموار می کند.

ترکی گفت: ما شاهد عقب نشینی بیشتر غرب در مذاکرات گام به گام هستیم.

یکی از اعضای حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه سیاست رسانه های غربی کاهش همجواری ایران، چین و روسیه با افکار عمومی جهان و محدود کردن تاثیر آن است، گفت: غرب نگران شکستن دیوار تحریم ها علیه ملت ایران است زیرا نشان دهنده یک عمق عمیق است. اختلاف میان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل بر سر برقراری روابط دیپلماتیک با ایران.

ترچی با اشاره به اینکه جریان های غرب گرا در داخل کشور نیز که همواره روابط داخلی کشور را با مقتضیات غرب تطبیق داده اند، نگران بهبود روابط ایران با کشورهای شرقی و یا به حاشیه راندن توافق ایران و چین هستند، گفت: حمایت های 8 سال اخیر هیچ گونه حمایتی نیست. طولانی تر مورد سوال

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید