روابط ترانزیتی ایران و ترکمنستان در حال تشدید است

ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791816

روسای جمهور ایران و ترکمنستان با تاکید بر تقویت همکاری های مرزی و تسهیل تجارت کالا، بر ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری برای ارتقای سطح روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان از میزبانی این کشور در اجلاس همکاری های اقتصادی اتحادیه اروپا تشکر کرد و گفت: براو.

رئیس جمهور بر همکاری مشترک در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا بین دو کشور تاکید کرد و گفت: با تلاش سران دو کشور اقدامات خوبی در راستای تقویت روابط مرزی انجام شده و با پیگیری دو طرف، برخی می توان بر موانع غلبه کرد.» برداشته می شود.

رئیسی در خصوص همکاری های علمی و فناوری تهران و عشق آباد خاطرنشان کرد: در سفر خود به ترکمنستان تعدادی از محصولات پزشکی و پیراپزشکی ایرانی به ترکمنستان اهدا شد تا بتوانیم در زمینه آموزش پزشکی و پزشکی همکاری خوبی داشته باشیم.

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان نیز بر اهمیت همکاری کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: روابط ترکمنستان و ایران که تمدن هزار ساله است باید در قالب همکاری در سازمان های بین المللی ادامه یابد.

رئیس جمهور ترکمنستان جایگاه همکاری های تجاری و اقتصادی را در روابط دو کشور مهم دانست و گفت: ایران جایگاه ویژه ای در توسعه پزشکی دارد.

بردی محمداف توافق مبادله گاز آذربایجان و ترکمنستان در خاک ایران را مهم دانست و خواستار تشکیل کمیسیون مشترکی برای همکاری در این زمینه بین سه کشور شد.

رئیس جمهور ترکمنستان با تاکید بر حمایت مشترک از توسعه روابط دوجانبه ایران و ترکمنستان، گفت: دولت ایران و ترکمنستان برادر یکدیگر هستند و برای ایران آرزوی رفاه و آرامش دارم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید