روند گسترش روابط ایران و ترکمنستان تسریع خواهد شد


ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836334

رئیس جمهور در گفتگو با همتای ترکمنستانی خود با اشاره به گسترش روابط ایران و ترکمنستان در دوره ریاست جمهوری قبلی این کشور گفت: اطمینان دارم که این روند در دوره آتی تحت رهبری شما تسریع خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با تبریک عید سعید فطر به وی و مردم ترکمنستان بعدازظهر سه شنبه در تماس تلفنی عید سعید فطر را به وی و مردم کشورش تبریک گفت. به دولت دوست و ملت و همسایگان و همه ملت های جهان.

رئیس جمهور افزود: با تدابیر پدر جنابعالی در دوره ریاست جمهوری قبلی ترکمنستان، همکاری تهران و عشق آباد در زمینه های مختلف از جمله همکاری های گازی، ترانزیتی و ریلی به خوبی پیش رفته است و مطمئن هستم که این روند در حوزه های مختلف تسریع خواهد شد. دوره آینده. راهنمای شما.”

سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم کشورمان گفت: از خداوند منان سلامتی شما و برای مردم برادر و همسایه ایران سلامتی، بهروزی، بهروزی مسئلت دارم. و رفاه.”

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به سی امین سالگرد برقراری روابط دو کشور گفت: طی سال های پس از برقراری روابط تهران و عشق آباد، روابط در همه زمینه ها به طور فعال در حال گسترش و توسعه است.

ترکمنستان علاقه مند است با توجه به ظرفیت های متنوع و متعدد موجود، تمام تلاش خود را برای تسریع روند ارتقای سطح همکاری های دوجانبه به کار گیرد و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی قطعا به تحقق این هدف کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید