روابط عمومی سپاه پیش ران‌ اصلی مقابله با عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن علیه سپاه است

سخنگوی سپاه:

سخنگوی و مسئول روابط عمومی سپاه با اشاره به نقش و جایگاه مهم و تاثیرگذار روابط عمومی ها در مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، تاکید کرد: روابط عمومی سپاه یکی از محرک های اصلی مقابله با عملیات روانی و رسانه ای دشمن علیه دشمن است. سپاه

به گزارش خبرگزاری موج


به نقل از ارتش; سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف در مراسم تجلیل و تجلیل از مدیران و کارکنان فعال در حوزه انتخاب و معارفه معاونت روابط عمومی سپاه به عنوان عالی ترین معاونت در بین معاونت های تخصصی سازمان ها نیروهای مسلح که با اهدای لوح تقدیر و تشویق از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به معاون روابط عمومی سپاه (سردار شریف) همراه بود و از مجاهدان و شبانه روزی آنان تقدیر و تشکر کرد. تلاش و کوشش و بیان کرد: بی شک این موفقیت و موفقیت مرهون رهبری و حمایت های فرمانده کل سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه و تلاش صادقانه، هوشمندانه و هوشیارانه و در عین حال تلاش هنرمندانه و حرفه ای تک تک کارکنان سپاه است. فعالان روابط عمومی در سراسر کشور و مسئولیت همگان در حال و آینده به ویژه در شرایط جنگ ترکیبی و شناسایی دشمن این امر کار را دشوارتر می کند. یکی از راهبردهای رسانه ای و تبلیغاتی دشمن در عرصه جنگ ترکیبی و شناختی این است که چهره و عملکرد سپاه را به شکلی پیچ خورده، دروغین و هدفمند به تصویر بکشد و باعث ایجاد فاصله بین مردم به ویژه نسل جوان شود. این نهاد انقلابی و مردمی که با حقه ها و کلاهبرداری های ساختگی رهبری می کردند دستور کار رسانه ای مرتبط با امپریالیسم رسانه ای دائما در دستور کار است.

وی ارائه تصویری درست، صحیح و دقیق از مواضع، عملکرد و کارکردهای سپاه در عرصه های مختلف را پادزهر سناریوهای مخرب رسانه ای دشمن دانست و با برشمردن نقش و جایگاه روابط عمومی سپاه در این حوزه، وی تصریح کرد: ارتباط با مردم یکی از محرک های اصلی مقابله با عملیات روانی و رسانه دشمن علیه سپاه محسوب می شود، به ویژه در شرایط و مرحله کنونی که جنگ ترکیبی و شناختی دشمن با سوء استفاده از همه ظرفیت ها و توانمندی ها انجام می شود. به ویژه در تلاش برای تحریف اصل حقایق و واقعیت های مرتبط با این نهاد انقلابی و مردمی.

وی با اشاره به تلاش همگانی دشمن برای آسیب رساندن به سرمایه اجتماعی نظام، خاطرنشان کرد: بخش عمده نفوذ رسانه های دشمن در فضای افکار عمومی کشور ناشی از عدم اثربخشی و کارآمدی است. روابط عمومی و نبود هوشمندی و هنرمندی در نحوه اطلاع رسانی عملکرد دستگاه ها و انعکاس خدمات، پیشرفت ها و موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم و در نتیجه خنثی سازی عملیات روانی و هجمه های مخرب رسانه ای. از دشمن

سخنگوی و مسئول روابط عمومی کل سپاه فقدان برنامه جامع رسانه ای و ضعف هماهنگی و نقش های مشترک و مکمل روابط عمومی و امور رسانه ای در بخش های کشوری و لشکری ​​را از دیگر زمینه های ناکارآمدی و عدم موفقیت برشمرد. در حوزه رسانه و ارتباط با مردم و افکار عمومی تشریح و تاکید کرد: نارضایتی، نارضایتی و گلایه های مکرر رهبر کبیر انقلاب اسلامی از نحوه اطلاع رسانی و پوشش ظواهر و ایجاد پیشرفت در بخش های مختلف به افکار عمومی و عموم مردم، لزوم بازنگری در رویکردها و رفتارها، هوشمندانه‌تر و حرفه‌ای‌تر کردن فرآیندها و جریان‌دهی اطلاعات به‌عنوان یک مسئولیت خطیر و اجباری، اجتناب‌ناپذیر بوده و بر دوش کارکنان نهادها و روابط عمومی‌ها قرار می‌گیرد و هرگونه کاستی در این زمینه. مجازاتی برای رهبری و ملت ایران است.

وی در پایان آسیب شناسی و شناخت دقیق و صحیح نقاط ضعف و قوت در حوزه روابط عمومی را امری همیشگی و ضروری می داند و تصریح می کند: دشمن از معماری دقیق و هوشمندانه ای برای دروغ پردازی به مردم برخوردار است. برای فریب افکار عمومی و در مقابل القاعده برای نابودی سیستم محاسباتی رسانه ای و کاهش عملیات روانی آن، باید آگاه سازی مردم و آماده سازی مردم را به عنوان مهمترین عنصر در خنثی سازی نقشه های دشمن، تمرین روزانه خود قرار دهیم. در جنگ شناختی و در میدان جهاد، حرکت تبیین و آگاهی، مانند معمار و طراح مجرب و حرفه ای باشید.


آیا این خبر مفید بود؟