رسانه ها باید نسبت به مسائل استانی/ خصمانه هوشیار باشند و به عملیات روانی دشمن توجه کنند


ساعت: 17:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876585

امام جمعه ایلام گفت: رسانه ها باید در امور استان تدبیر بیشتری داشته باشند، اگر می خواهیم محرومیت استان را رفع کنیم نباید سیاه نمایی و شاخص های ارزشمندی برای مردم و استانمان مانند فداکاری و نوع دوستی باشیم. مقاومت و ولایتمداری در دفاع از مقدسات و اربعین برجسته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دوستت دارم حجت الاسلام والمسلمین «الله نورکریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (27 خرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته در مقام معظم رهبری گفت: مصلی امام خمینی (ره) ایلام: یکی از مبرم‌ترین نیازهای جوامع بشری بیش از پیش بحث کشاورزی و تامین غذا از زمین است و نیاز به تدوین سیاست‌های کشاورزی پایدار احساس می‌شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر رسیدگی به مشکلات کشاورزان در عرصه های مختلف گفت: کشاورزان گروه های زحمتکشی هستند که پیشگام جهاد اقتصادی و خودکفایی مردم و تامین مهمترین غذای جامعه که نان و نان است. خوراک مورد نیاز است.«آنها تلاش می کنند و نباید از این لایه غافل شد و باید حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش وابستگی، خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور، دولت محترم باید به مطالبات حقوقی کشاورزان توجه هر چه بیشتر داشته باشد، افزود.

امام جمعه ایلام با اشاره به بیست و هفتم خرداد روز جهانی بیابان زدایی گفت: گرد و غبار یکی از تهدیدات محیط زیستی است که سلامت انسان و جنگل ها را تهدید می کند و باید اقداماتی برای کنترل جهانی انجام شود و از توان خارج است. یک کشور. «گرد و غبار از بین رفته است و خطر ریزگردها یک خطر جدی است.

وی افزود: از مسئولان محترم استان انتظار می رود به قطع درختان جوان بلوط از برخی افراد در کوهستان های ایلام ادامه دهند. می گویند این کار غیرقابل جبران و خلاف قانون است و اگر قرار است از برگ این درختان استفاده شود در صورت تجویز باید مدیریت شود نه به صورت قطع درخت که باید به درستی اطلاع رسانی و کشت شود. در این منطقه.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دشمنی و توجه به اقدامات و عملیات روانی دشمن یکی از موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود و از الزامات مکتب و انقلاب ماست، یادآور شد: دشمنان ما در فضای مجازی و رسانه‌ها مجاز به بازتاب هستند. خیلی خبرهای خلاف خودشان نمی دهند و اجازه نمی دهند حقایق در جامعه جهانی منعکس شود.

امام جمعه به ایلام گفت: این روزها حوادثی در رژیم اشغالگر قدس رخ می دهد و برخی اخبار علی رغم میل آنها محدود است. این امکان پذیر نیست، زیرا رهبر سابق موساد گفته است که بزرگترین تهدید برای اسرائیل خود اسرائیل است و این کشور در حال فروپاشی است.

وی گفت: وقتی به جمهوری اسلامی می رسند وانمود می کنند که نظام ما در حال فروپاشی است و طبق آنچه در مدارس آمریکا می گذرد جلیقه های ضد گلوله به مدارس و بچه ها می دهند. او در مدرسه است و امنیت روحی اش به هم می خورد و آسایش از او سلب می شود و بعد از این اتفاق در آمریکا مشکلی نیست، اگر این اقدام در تهران صورت می گرفت چه نوحه هایی می خواندند؟

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در کشور ما گاهی برای مطالبات برحق که رسانه های دشمن بزرگ نمایی و تحقیر می کنند و به عنوان براندازی نظام اسلامی منتشر می کنند، تشکل های صنفی برگزار می شود که رسانه های دشان بالاترین سرمایه گذاری را دارند. جامعه ما برای برهم زدن امنیت روانی و فکری جامعه و برخی از آنها با دلارهای نفتی که عوامل مورد استفاده در داخل کشور را در اختیار دارند و استفاده می کنند، ترفندهای شیطانی نفتی را انجام می دهند. دولت در حال سقوط است

امام جمعه ایلام گفت: اقداماتی که انجام داده اند تا دانشمندان و نخبگان هسته ای ما را بکشند و بعد جمهوری اسلامی را به تروریست بودن متهم کنند و آن را استکبار بخوانند، دشمن هرگز دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی را تبیین نخواهد کرد. تولید تجهیزات مدرن چیزی از علم، صنعت و فناوری و افزایش چشمگیر صادرات غیرنفتی در شرایط تحریم نمی گوید.

وی افزود: جمهوری اسلامی با این همه تحریم و تهدید امروز در مسیر انقلاب خود قرار دارد. جوانان انقلاب اسلامی احتیاط کنند که آمریکا بر خلاف قوانین بین المللی به یکی از عوامل خود دستور می دهد تا نفتکش و نفتکش را بگذارد و این مایه افتخار ماست، دشمن از ما چیزی نمی گوید. نمایش قدرت

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه دشمن دشمن است و دشمن خود را می سازد، گفت: توجه داشته باشید که گاهی ابزار دشمن نمی شویم و نیازهای دشمن را برآورده نمی کنیم، تغییرات در شرایط فعلی در جهان گفته می شود تورم جهانی و کمبود مواد غذایی در دنیا شکل گرفته است، فرانسه سه نوع کوپن برای اداره زندگی مردم پیشنهاد کرده است و دولت جمهوری اسلامی نیز باید برای حوادث و مشکلاتی که در آینده پیش می آید برنامه ریزی کند. آرام آرام اقدامات انجام شده مورد تایید مقام معظم رهبری قرار می گیرد و البته مشکلات و معضلاتی نیز وجود دارد که مردم مانند گذشته حمایت و همکاری لازم را دارند.

امام جمعه ایلام گفت: دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام داده است و این دولت تلاش می کند چند میلیون خانه برای نیازمندان بسازد، مشکلات انباشته در چند ماه حل نمی شود، اما اراده رئیس جمهور، صداقت این است. مرد و مردم رئیس ستایش می شود.

وی گفت: دولت محترم باید در این شرایط که تورم و تورم غیرقابل کنترل است کنترل لازم را داشته باشد تا به بهانه افزایش قیمت چند قلم کالا مشکلی پیش نیاید. البته ما در دولت افرادی داریم که خرابکار هستند و این کار را نمی کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در این استان مدیری داریم که در مدت چهار ماه استعفا داده و نیروهای بهتر و شایسته تری برای جایگزینی دارد، پس چرا اقدام نکنیم؟» پشت صحنه چیست؟ مدیری که هیچ انگیزه ای ندارد و اعلام کرده و نمی خواهد با دولت کار کند، چرا جابه جا نشود، البته این انرژی باید منتقل شود.

امام جمعه عیلام گفت: چرا مسئولان جرأت نمی کنند اصلح را انتخاب کنند، از کی می ترسید، نترسید، مردم از شما حمایت می کنند، از دخالت در پشت صحنه اقدام غیرقانونی نترسید و دود این ضعف و ناکارآمدی و عدم انتخاب شایسته مورد توجه مردم قرار می گیرد و مشکلات مردم بیشتر می شود.

وی گفت: در نظام اسلامی کارگزاران مردم هستند، باید با مردم ارتباط برقرار کنند، حقایق را برای مردم تبیین کنند و مردم با آنها همراهی کنند، چرا باید اتحادیه برای مطالباتش دور هم جمع شود و باعث سوء استفاده شود. دیگران قرار داده شوند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: در جایی که لازم است ضوابط را توضیح دهید و در جایی که حقوق و صنف محفوظ است، مدیران باید شبانه روزی به وظایف خود عمل کنند تا از تضییع حقوقشان مطمئن شوند، چرا؟ نباید نیازی به کلاسی باشد که صدایشان را در کف خیابان بلند کند تا صدایشان شنیده شود، از مدیران انتظار می رود که پیشگام باشند و به مشکلات پاسخ دهند.

وی یادآور شد: ما در استان گرانی داریم که با مدیریت مسئولان استانی توجیه می شود که چرا در استان ما، برخی استان های همجوار در قیمت برخی اقلام تفاوت چشمگیری وجود دارد، انتظار می رود استاندار پاسخگو باشد. برای امور عمومی البته بسیاری از مدیران جهادی در حال فعالیت هستند و کارهای اقتصادی و امیدوارکننده ای در استان آغاز شده است و در صورت ادامه این روند موضوع محرومیت زدایی و اشتغال در استان حل خواهد شد.

امام جمعه عیلام گفت: برخی از افرادی که دستور و رانت اختراع کرده اند، اگر می توانند کار خود را انجام دهند، اگر نتوانند به نام خدا و خدمت به مردم عرضه کنند، کناره گیری کرده و مردی شایسته جایگزین آنها می شود. .

وی گفت: اقدامات خصمانه دشمن ناجوانمردانه است و ضربه می زنند، گروهی در مرکز کشور می نشینند و قیمت را دلار فردا می گذارند، کسانی که رانت دارند و ثروتی به دست آورده اند که می توانند ارزش پول ملی را کاهش دهند. قاطعانه و قانونی کار کنید و باید از دادستان کل کشور برای برخورد با آنها تقدیر کرد، باید روند طبیعی در بازار عرضه و تقاضا وجود داشته باشد نه اینکه برخی ظالمان قیمت دلار را بالا ببرند و قدرت خرید مردم را کاهش دهند.

حجت‌الاسلام کریمی خطاب به مردم حاضر در تریبون و رسانه‌های استان گفت: با مسائل استانی منطقی‌تر برخورد کنیم، اگر می‌خواهیم محرومیت‌زدایی استانی را لغو کنیم، از فقر و محرومیت، خودکشی و دیگر قتل‌ها حرف نزنیم. و بر شاخص های ارزشمندی که مردم و استان ما دارند از جمله ایثار و نوع دوستی، مقاومت و ولایتمداری که در دفاع مقدس و اربعین تجلی می یابد تاکید کنند.

امام جمعه ایلام افزود: باید بر مناظر طبیعی کم نظیر و معادن ارزشمند خدادادی و استعدادهای نخبه و توانمند انسانی استان تاکید شود، امنیت استان مورد تاکید قرار گیرد تا سرمایه گذاران رغبت به سرمایه گذاری و مشکل اشتغال داشته باشند. خوب نیست برخی اخبار منفی را برجسته کنیم و فضای استان را تحت تاثیر قرار دهیم، استان ایلام کمترین مشکل را با استان های دیگر دارد، استان ما کوچک است، اخبار زیادی در استان های دیگر منعکس می شود. رسانه می شود، این کاری است که دشمن انجام می دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: به همین دلیل لازم است با بازنگری در فضای اطلاع رسانی استان، به نقاط قوت و ظرفیت های استان توجه شود، فرصت های پیش روی استان برای حل مشکل استان ما تبیین شود تا بتوانیم بر اینها فائق آییم. مشکلات و این یک وعده الهی است.

وی افزود: باید رویکرد جدیدی به مساجد و فضای فرهنگی و معنوی داشته باشیم و در پرتو ارتباط با خدا بتوانیم بر همه مشکلات فردی و اجتماعی فائق آییم و باید دست به دست هم دهیم و برای رفع مشکلات و محرومیت زدایی تلاش کنیم. در روستا.”

وی با تقدیر از جهاد کشاورزی در راه اندازی دفتر خدمات رسانی در نماز جمعه خاطرنشان کرد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی و سایر دستگاه ها این رویه را داشته باشند. دفتر خدمات باعث می شود که مدیران مستقیماً با مردم ارتباط برقرار کنند و بتوانند نقش آفرینی کنند، «آنها نقش مهمی در حل مشکلات مردم بدون واسطه دارند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید