رواج مفاسد اخلاقی و بی حجابی ابزار دشمن برای از بین بردن روحیه مقاومت در جوانان است.


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900301

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری:

سردار علی محمد اکبری گفت: دشمن در تلاش است تا روحیه مقاومت و مقاومت را در جوانان از بین ببرد و برای این منظور از ابزارهای مختلفی مانند; از گسترش مفاسد اخلاقی، اعتیاد، تضعیف عفاف و حجاب در جامعه و ترویج بی شرمی در بین جوانان استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه آغاز به کار دوره پژوهشی توانمندسازی طرح شهید فخری زاده که با همکاری پارک علم و فناوری در شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: گردهمایی بسیجیان شهید فخری زاده نخبگان علمی مقدس و ارزشمند است، غفلت از دو نعمت امنیت و سلامت در ذهن، دشمن را بر آن داشته است که در نتیجه ارزیابی هایشان از کشورمان و احتمال پیروزی صددرصدی خود، شروع به جنگ تحمیلی را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان تجزیه کشور و نابودی انقلاب اسلامی بود. اما از دو موضوع مردم و رهبری امام راحل غفلت کرده بودند.

اکبری تصریح کرد: قبل از انقلاب و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رتبه علمی کشورمان نزدیک به صفر بود. اما امروز به جایی رسیده ایم که در رتبه های تک رقمی علم دنیا قرار داریم و با یک جهش علمی دیگر به واسطه حضور دانشمندان جوان، می توانیم در آینده نزدیک رتبه های تک رقمی علم را در جهان به دست بگیریم.

وی با اشاره به لزوم حمایت از نخبگان علمی و مخترعان جوان، خودکفایی در عرصه دفاعی را حاصل اعتقاد به تحریم و اتکا به توان داخلی می داند و می افزاید: اگر کشوری بخواهد قوی باشد، باید قوی باشد. باید از پشتوانه دفاعی و علمی برخوردار باشد از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قوی.

اکبری تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت و هشت سال دفاع مقدس ما الگویی برای جهانیان است و باید بگوییم نسل کنونی و جوانان امروز بهتر و بیشتر از نسل قبل انقلاب در میدان حضور دارند. چرا که امکانات، تربیت علمی و ذهنی نسل امروز بهتر از گذشته است.

فرمانده حضرت قمر بنی هاشم (ع) فرمودند: دشمن در صدد از بین بردن روحیه ایستادگی و مقاومت در جوانان است و برای این منظور از ابزارهای مختلفی مانند; برای گسترش مفاسد اخلاقی، اعتیاد، تضعیف عفاف و حجاب در جامعه و ترویج بی غیرتی در بین جوانان استفاده می شود.

سردار اکبری گفت: انقلاب اسلامی و مردم ایران از پیروزی انقلاب تاکنون بر 28 شورش و جنگ فائق آمده اند که این امر به دلیل توکل به خدا و دعوت ائمه و گوش به فرمان رهبری است.

وی با بیان اینکه حوزه حضور بسیج در جامعه گسترده و روشن است، می گوید: حفظ انقلاب و دستاوردهای آن رسالت اصلی بسیج و بسیجیان است.

با شعار هر پایگاه مقاومت، پایگاه های بومی را در هسته های علمی به عنوان سنگر دانش بنیان قرار داده ایم

محمد جواد تجویدی رئیس بسیج پژوهشی حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان نیز در این دوره افزود: این دوره ها در راستای اجرای بیانیه گام دوم و همچنین تحقق شعار سال؛ «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌زایی» و ایجاد زمینه‌های رشد عادلانه و برابری در بین تمامی اقشار و سطوح جامعه به صورت جغرافیایی انجام می‌شود.

تجودی تصریح کرد: با شعار هر پایگاه مقاومت سنگر دانش است، ما همه پایگاه های بومی خود را در این هسته های علمی قرار داده ایم و این هسته های علمی زمینه ساز استعداد یابی، جذب و حمایت مادی و معنوی در راستای حرکت است. و معاد علم را فراهم می کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و در گام اول با یک جذابیت کلی در سطح همه استان ها، شهرها و روستاها و حتی در مناطق عشایری، کسانی که می دانند و تمایل دارند یا استعداد دارند و یا طرح و اختراع دارند، در این کلاس دعوت شده اند.

رئیس بسیج پژوهشی حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام گفت: ضمن توجه به طرح ها، ایده ها و اختراعات علاقه مندان، توصیه های علمی لازم به آنها داده می شود و راهنمایی هایی که در این راستا انجام می شود این است که به آنها اجازه می دهیم. .

تجودی افزود: اگر نیاز به حمایت های مادی و معنوی، مشاوره علمی یا آشنایی با نهادها و سازمان های مربوطه داشته باشند، این کار را انجام می دهیم و در کنارشان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف گذاری مراکز رشد در سطح بسیج و پارک علم و فناوری و هدف گذاری ایجاد شرکت های دانش بنیان و در نهایت اشتغال زایی و تولید ثروت از جمله اهداف برگزاری این دوره ها است.

سرهنگ تجویدی گفت: این طرح با همکاری پارک علم و فناوری و در راستای تحقق شعار امسال انجام می شود و با شعار عملی می خواهیم 10 هزار نفر را ساعت ها آموزش دهیم که تا امروز حدود 8 هزار نفر آموزش دیده اند. در روستا آموزش دیده اند

مسئول بسیج پژوهشی استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: در این مراسم با حضور اعضای هسته های علمی پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد 10 عنوان کتاب در موضوعات علمی، آموزشی و دانشگاهی تالیف و ویرایش شد. فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) سردار علی محمد اکبری تقدیم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید