روایتی از ترس آیت الله هاشمی از لغو تحریم ها

روایتی از ترس آیت الله هاشمی از لغو تحریم ها

روز جدید : یکی از مشکلات کشور که مربوط به معیشت مردم است را باید تحریم های اقتصادی کشور دانست. آیت الله هاشمی یکی از چهره هایی بود که همواره بر برنامه ریزی برای رفع تحریم ها تاکید زیادی داشت و با این حال حاضر شدند با آمریکا برای رفع موانع اقتصادی گفتگو کنند. برخی که به عنوان تاجر تحریم شناخته شدند، بارها به آیت الله هاشمی حمله کردند. او به آرمند گفت: هر بار که تیم مذاکره کننده می رود به دروغ به آنها می گویند و ابراز نگرانی می کنند. درست است که نباید حاشیه نشینی را به نفع کشور دید، اما حداقل به جای حمایت، تشویق و استقبال، روحیه تیم مذاکره کننده را خدشه دار نکنند، متأسفانه این اقلیت های پرسروصدا افرادی هستند که خود را انقلابی می دانند. . دولت روحانی این مشکلات را دارد که من کمتر داشتم. «یک چیز بسیار مثبت دیگری که در آن زمان داشتم این بود که تقریباً در همه چیز با مدیریت به توافق رسیدیم. آیت الله هاشمی چند روز مانده به یک سالگی برجام درگذشت. او فرصت کافی برای نگاهی به سال های پس از برجام و اطلاع از عمق آثار توافقی که کاملا از آن حمایت می کرد را نداشت. اما اینکه چگونه رئیس سابق شورای تشخیص به آنها پشت نکرد اما برای کسانی که برای رسیدن به این توافق زحمت کشیدند بهتر می دانند. در ادامه برخی از مواضع و سخنان آیت الله هاشمی درباره پیامدهای تحریم و لزوم رفع آن را مرور می کنید.

وی با محکوم کردن اقدامات کسانی که از تحریم ها علیه ایران به نفع خود سوء استفاده کردند، گفت: آنچه در دوران تحریم توسط برخی افراد در کشور رخ داد برای ایران زشت است. عده ای خوشحال بودند که ما مقاومت می کنیم، اما فقیرتر کردن کشورمان مقاومت نیست، مقاومت واقعی هشت سال دفاع مقدس بود که همه دشمنان دور هم جمع شدند و خواستند کشور را به دست بگیرند و انقلاب را از بین ببرند، اما نشدند. ‘t من موفق شدم.

حرفه های عجیب و غریبی وجود دارد که می خواهیم در مورد خودمان یاد بگیریم و در حالی که تحریم ها مردم را پدر کرده است، اکثر افرادی که حقوق می گیرند استخوان هایشان خرد می شود. کشور ما اکنون با تحریم های بسیار سنگینی مواجه است و هیچ دلیل شرعی نداریم که نتوانیم با کسی صحبت کنیم. خود پیامبر که در طول تاریخ پزشک بوده، طبیب ایرانی داشته است. البته اینها حرفه همه مردم ایران نیست، اینها حرفه عده محدودی است که پلتفرم و قدرت دارند و این حرفه ها مشکل ساز است. ما باید با دنیا به یک نقطه مشترک برسیم و به خرد جمعی دنیا برسیم، اما همین کار محدود به جایی رسیده است که دانشگاه بزرگ دانشجویی ایران نمی پذیرد که کشور ما به دانش آنها نیاز دارد. ما باید راه را برای تعامل با جهان باز کنیم. اسلام تلفیقی از دین و عرفان و بسیاری از مسائل اساسی است که می تواند این آموزه ها را تا روز قیامت ادامه دهد.

متأسفانه عده ای که روزگاری با مشاهده افکار عمومی در انتخابات، تحریم را نعمت الهی می دانستند، به جای اصلاح گفتار و رفتار خود با کارشکنی های سیاسی در کار دولت، در صدد برگرداندن تحریم ها هستند.

وقتی رئیس جمهور آمریکا مخالفان توافق هسته ای در آن کشور را ستیزه جو می خواند و به اعراب خلیج فارس می گوید که بودجه نظامی شما ده برابر ایران است، چرا از ایران می ترسید؟ و در اراضی اشغالی قدس حتی نیروهای نظامی علیه نتانیاهو و دیگر دولتمردان این رژیم می گویند که این رژیم در انزوای سیاسی در جهان به سر می برد که نشانه دیگری از پیشرفت مثبت است.

رفع سایه تهدیدها و تحریم ها و توافق برجام نتیجه سیاست خارجی درست و خردمندانه دولت است و در سیاست داخلی جلوگیری از تورم افسارگسیخته یکی از اقدامات مهمی است که مردم حق دارند در مسائل مهم رفاه کامل داشته باشند. و نیازها

دولت وقت علاوه بر تحریم های سخت و تهدید امنیت شغلی به اجرای برنامه چهارم با وجود ویژگی های مثبت آن توجهی نکرد. دنیا متوجه شده است که تحریم ها علیه ایران برای آنها خوب نیست، اما آنها را از انجام یک کار صنعتی بسیار خوب باز می دارد.

هر چه بیشتر تبدیل به بازار شویم، دنیای ما بیشتر بازار ماست و تعادل و مبادله وجود دارد. نه تنها کالا، بلکه دانش. اگر ما ابتکار عمل را به دست بگیریم، دنیا می تواند از آن استفاده کند و اگر دنیا ابتکار عمل را به دست بگیرد، می توانیم از آن استفاده کنیم و با حرکت مثبت دنیا پیش برویم. این با این تحریم ها سازگاری نداشت. به دلیل همین تحریم ها، ذهنیت برخی افراد این بود که در تحریم بمانند و همزمان مقاومت کنند، اما نظر ما این نبود و اگر به بندها توجه کنیم، این موضوع قابل استفاده از همه بندها است. ما نمی‌خواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم، می‌خواهیم تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم انتخاب کنیم که کجا می‌خواهیم برویم و کاری را که نمی‌خواهیم انجام ندهیم. اولین قدم را دولت آقای روحانی برداشت و پیگیر تحریم بود.

ما از ابتدا تحریم های آنها را ظالمانه و دلایل آنها را عذرخواهی دیدیم که در نهایت دولت آقای روحانی با مذاکرات عاقلانه به آن پایان داد که یک سند بین المللی است.

این در حالی است که اگر تحریم ها نبود، در علوم پیشرفته مانند لیزر یا نانوتکنولوژی که در بسیاری از موارد از آن استفاده می شود، پیشرفت بیشتری می کردیم زیرا قبلاً پیشرفت کرده ایم، اما این کافی نبود و برجام می توانست راه را برای ما باز کند.

روح برجام این است که این باور بین‌المللی وجود داشت که ایران تلاشی برای آزار جامعه جهانی ندارد و این تبلیغات دروغ بوده و اگر غیر از این بود، نمی‌خواست وضعیت فعلی کار هسته‌ای خود را در این زمینه انجام دهد. مسیر. البته کاری که ما کرده ایم بیشتر به نفع ماست تا به نفع آنها. چون الان داریم به چیزهایی می رسیم که در این شرایط نتوانستیم به آنها برسیم. اکنون می توانیم به مکان های زیادی وارد شویم. اکنون می توانیم اورانیوم تولید و بفروشیم. ما مواد اولیه نداریم، می توانیم وارد کنیم و تولید کنیم و با سود بالا بفروشیم. ما می توانیم آب سنگین تولید و بفروشیم.

پس از لغو تحریم ها روابط ما با کشورهای منطقه بسیار بهتر خواهد شد. ما تجربه پس از جنگ را داریم. بعد از جنگ، چون کشورهای منطقه شریک صدام شده بودند، بین ما دشمنی و خونریزی شد. اما با رفتار خوب ما در دولت، همه آنها دوست صمیمی ما شدند و واقعاً تعامل خوب و سازنده ای بین ایران و آنها برقرار شد و به حرف ما گوش دادند.

اتفاقا پس از لغو تحریم ها روابط ما با کشورهای منطقه بسیار بهتر خواهد شد. ما تجربه پس از جنگ را داریم. بعد از جنگ، چون کشورهای منطقه شریک صدام شده بودند، بین ما دشمنی و خونریزی شد. اما با رفتار خوب ما در دولت، همه آنها دوست صمیمی ما شدند و واقعاً تعامل خوب و سازنده ای بین ایران و آنها برقرار شد و به حرف ما گوش دادند.

وقتی برجام اجرا شود، همسایگان و غیر همسایگان را می بینید که به ایران می آیند. با موافقت برجام می توانیم به کشورهای نیازمند اسلامی و همسایگان خود کمک های فنی و علمی کرده و روابط دانشگاهی داشته باشیم و بسیاری از مشکلات و مسائل را حل کنیم.

گفته می شود ایرانی ها با دستان بسته پشت میز مذاکره می نشینند. این گفته غربی ها به شدت احمقانه است. چرا دست ما بسته است؟ در حالی که ما با اراده خود وارد مذاکره شدیم و با تایید رهبری ادامه می دهیم. ما الزامات خاصی داریم و می خواهیم حق استفاده صلح آمیز از صنعت هسته ای را داشته باشیم.

معامله بد این است که آنها می خواهند برخی از حقوق ما را نادیده بگیرند یا مسدود کنند. اگر اینطور است بد است اما نسبی است… به نظرم رهبری خیلی واضح است. آنها به این می گویند یک معامله خوب. اول رژیم اشغالگر قدس و بعد آمریکایی ها گفتند اگر توافق نباشد بهتر از توافق بد است.

دیدگاهتان را بنویسید