روایت جهاد معلمان بسیجی در دوران تاج و تخت/ قطع و ضعف اینترنت یکی از مشکلات اصلی ما بود


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913327

در زمان شیوع ویروس کرونا، معلمان بسیجی به عنوان مجاهد در کنار سایر گروه‌ها بر سر کار آمدند و اولین گروهی هستند که با هراس از ویروس کرونا وارد میدان شده‌اند و این تصور غلط است که بسیج فقط نتیجه جنگ تحمیلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ خبرنگار سپاس به مناسبت هفته بسیج پای صحبت تعدادی از معلمان بسیجی استان بوشهر که در ایام کرونا نقش آفرینی کردند، پرداخت.

نعیمه ایاز معلم پایه ششم بسیجی یکی از مدارس شهرستان دشتستان در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهار داشت: بعد از شروع ویروس کرونا احساس بسیار ناخوشایندی داشتم و شوک بزرگی به من وارد شد و هرگز به من وارد نشد. فکر می کردم روزی دوست دارم چهره شاگردانم را ببینم، دانش آموزانی که همیشه مثل بچه های من بودند.


8463a96bb2a6 33c0 411c 8120 bcb55f8116db%20(1) خبر خاکستری

ایاز می گوید: بعد از 10 روز تعطیلی مدرسه به مدیر مدرسه پیشنهاد دادم که تدریس آنلاین را شروع کنم. برخی از دانش آموزان در گروه حضور نداشتند و گاه به تلفن پاسخ نمی دادند و برای اطلاع از شروع مجدد کلاس ها در فضای مجازی شماره موبایل همسایگان و اقوام آنها را پیدا کردم.


زن و بچه ام را بیرون از خانه می فرستادم تا فضای خانه آرام شود

این معلم بسیجی ادامه داد: از دانش آموزی که غایب بود جویا می شدم و علت غیبت ایشان را جویا می شدم. یادگیری مجازی برای معلمان و خانواده ها دشوار بوده است، گاهی اوقات همسر و فرزندانم را به بیرون از خانه می فرستند تا روی تدریس تمرکز کنند.

ایاز خاطرنشان کرد: اینکه معلمان حتی در زمان بستری در بستر بیمارستان و با وجود ماسک ریوی و اکسیژن با تمام توان دست از تدریس برنداشتند، اقدامی جهادی است.


فکر نمی کردم یک ویروس این همه ترس و فاصله بین مردم ایجاد کند

فرخنده لقاء یکی از معلمان بسیجی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: از دوران دبستان به کار معلمی برای آموزش دیگران علاقه مند بودم و هیچ وقت فکر نمی کردم که این ویروس از بین برود. این ترس را ایجاد می کند و بین مردم فاصله می گیرد.»


82669d0cd939 6bd1 474e 8865 e1b17349d8b3 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه بسیج یعنی قرار دادن تمام وجود برای رسیدن به اهداف نهادی که در آن فعالیت می کنیم، گفت: در مسیر رسیدن به هدف با همه سختی ها و کمبودها دلسرد نباشیم و با عشق و علاقه ادامه دهیم که همان پیشرفت است. از اهداف آموزشی


اینترنت متناوب و ضعیف یکی از مشکلات اصلی ما بود

لقا تصریح کرد: نبود اینترنت یکی از مشکلات اصلی ما بود، اما یکی از صحنه های جالب در این زمان طاقت فرسا، یکی از شاگردانم عمل کرد، تماس تصویری گرفتم و گفتم برای بازدید مجازی آماده هستم (می خندد. ).

مریم بیابانی معلمی که به تازگی وارد عرصه تعلیم و تربیت شده است به خبرنگار گفت: بسیج به معنای آمادگی است و این کلمه مقدسی است که همه کسانی که خدا را دوست دارند و در راه خدا با دشمنان خود مبارزه سیاسی و فرهنگی می کنند. اعتلای اسلام بسیجی و بسیجی هستند.


41168a81acd6 4493 4fd8 8a31 ee7e533c98c7%20(1) خبر خاکستری

بیابانی ادامه داد: زمانی که کرونا آمد، احساس سردرگمی کردم، اما با تمام وجودم شروع کردم به آموزش موثر از دیدگاه بسیجی به شاگردانم.

وی گفت: یکی از مشکلات تمرینات کرونا خستگی زیاد و سختی در بررسی کارها بود اما دلیلی برای کم کاری نبود و چند ساعت قبل از شروع کلاس فیلم های آموزشی لازم را تهیه و ارسال کردم. آنها را به دانش آموزان رساند تا آنها آماده باشند.

آمنه رمضانی یکی از بانوان بوشهری، نویسنده و شاعر است که در کشور بیشتر با نام کتابخوانی و مجموعه های زیبا (بهاره) شناخته می شود و علاقه قابل توجهی در بین کودکان و دانش آموزان دبستانی دارد و در زمان با شروع کرونا، او از تمام امکانات و زمان خود به عنوان یک جهادگر استفاده می کند. برای مقابله با این بیماری به میدان آورده شد.


7696919b5e86 cecf 4a03 91a3 0350d259aecb خبر خاکستری


ماسک به او دادیم

رمضانی می گوید: با شروع کرونا، مهدکودک و خانه بازی خود را برای کمک به اطرافیان و حامیان سلامت به کارگاه ماسک سازی تبدیل کردم و به هر فرد و سازمانی که توانایی تهیه آن را نداشت، ماسک تهیه کردیم.

بانوان بسیجی با تکیه بر فرهنگ اسلامی توانسته اند با حضور در عرصه های علمی و فرهنگی، الگوی سایر زنان جهان باشند و برخلاف برنامه های غرب برای تنزل جایگاه زن، همواره در بحران های مختلف نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید