روحانیت همواره در خط مقدم جهاد در دفاع از ارزشهای اسلامی و جهادگران بوده است


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836559

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی:

عبدی گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس با فعالیت های تبلیغی در بین نیروها و رزمندگان سعی در تبیین مسائل دینی، حقوقی و فرهنگی برای سربازان داشتند و روحانیت همواره در راه دفاع از ارزش های اسلامی و جهادگران پیشگام در جهاد بوده اند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حجت الاسلام ماشالا عبدی مسئول نمایندگی سپاه روح الله استان مرکزی امروز در نشست خبری گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه در مصلی مقدس اراک با سخنرانی برگزار می شود. توسط آیت الله محمد حسن اختری، رئیس مجمع عالی اهل بیت علیهم السلام.

عبدی گفت: در آستانه کنگره بزرگ چهار هزار شهید روحانی که در روز 13 خردادماه در قم برگزار شد، دومین اجلاسیه 110 شهید و روحانی از سلسله نشست های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع از جهان و 6200 شهید در استان مرکزی طراحی شد.

وی ادامه داد: روحانیت در دوران دفاع مقدس با تبلیغات در بین نیروها و رزمندگان سعی در تبیین مسائل دینی، حقوقی و فرهنگی رزمندگان داشتند و روحانیت همواره در راه جهاد در دفاع از ارزش های اسلامی و جهادگران پیشگام بوده اند. “

مسئول مأموریت سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ایمان به جنگ اسلام و کفر یکی از وظایف مهم روحانیت در دفاع مقدس بود که دشمنان علیه کشور و کشور آغاز کردند. جمهوری اسلامی ایران «این امر موجب دلگرمی رزمندگان و تقویت روحیه آنان شد.

وی یادآور شد: روحانیت در دوران دفاع مقدس علاوه بر اقدامات تبلیغی و اعتقادی، دوشادوش سربازان در عرصه های رزمی جنگیدند و از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان دفاع کردند.

عبدی گفت: تیپ 83 امام صادق(ع) تیپ ویژه روحانیت بود که اکنون در استان کوم مستقر است و به عنوان تیپ رزمی و تبلیغی فعالیت می کند.

عبدی افزود: نقش روحانیت در دفاع مقدس آنطور که باید منعکس نشده است و علیرغم اقدامات بزرگی که انجام شده، هنوز این نقش به خوبی تبیین نشده است و امروز نیاز است که نسل جدید به این نقش بیشتر توجه کند. دومین اجلاسیه 110 شهید روحانی استان مارکاسی و کنگره بین المللی 4000 روحانی کشور به منظور اطلاع رسانی به عموم مردم بویژه نسل جوان در خصوص اقدامات و فعالیت های روحانیت در ایام مقدسه برگزار می شود. دفاع

وی خاطرنشان کرد: دشمنان مذهب مقدس تشیع امروز در فضای مجازی به دنبال برهم زدن حریم روحانیت هستند و شهادت دو روحانی در حرم رضوی یکی از اقدامات آنها در این زمینه است و لباس های مقدس روحانیت این آمادگی را دارد که خون بده و شهادت .

اجلاسیه 110 شهید، طلاب و روحانیون استان مرکزی 20 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام ابوالفضل رجبی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان مرکزی گفت: دومین گردهمایی ۱۱۰ نفر از روحانیون استان مرکزی برای تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و برنامه های تبیینی کنگره شهدای مرکزی استان مرکزی. در دستور کار قرار گرفت و تمامی دستگاه های مسئول استان در حوزه روحانیت دست به کار شدند.

رجبی گفت: برنامه های دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره شهدای استان از نیمه دوم سال 1400 آغاز شد و برنامه ها با رویکرد تبیینی و جهاد تبیینی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دومین اجلاسیه 110 شهید روحانی استان مرکزی، زیرگروه کنگره بین المللی 4000 شهید روحانی کشور که 13 خردادماه با حضور مقامات لشکری، کشوری و رئیس جمهور در محل برگزار می شود. کوم

رجبی گفت: تولید کتاب، اسناد شهدا و خانواده شهدای روحانی، تولیدات چند رسانه ای، فعالیت های خدمات دانشجویی، یادمان های شهر دانشجو، اردوهای راهیان نور با رویکرد تبیین جهاد، تحرکات رسمی و حضور دانشجویان در اردوهای جهادی و بسیاری از فعالیت های دیگر از جمله عناوین فعالیت های دومین گردهمایی دانشجویان روستایی ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در این دیدار و پخش پیام تصویری آیت الله نوری همدانی، رونمایی از هفت جلد کتاب حضور روحانیون در دوران دفاع مقدس، روحانیون اسیر شده توسط بابا، پیکر مطهر یک شهید گمنام تشییع می شود. رژیم الحادی عراق، افتتاحیه دومین نشان روحانیت و خاطرات و تهیه مستند خانواده شهدای روحانی از دیگر برنامه های دومین اجلاسیه 110 شهید روحانی استان مرکزی است.

وی بیان کرد: طرح مدرسه تک شهیدی برای معرفی نسل جدید شهدای طلاب و روحانیون از مهمترین برنامه ها است. محوریت شهدای دانش آموز شهری از دیگر برنامه هاست.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار روحانیون و وصایای روحانیت از دیگر برنامه های دومین اجلاسیه 110 روحانیون استان مرکزی است و یادمان های شهرستان در دستور کار قرار دارد. و اراک برای تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان مرکزی گفت: برگزاری مسابقات فوتسال دانش آموزی گرامیداشت 110 شهید استان مرکزی، برگزاری مسابقات کاراته، برگزاری یادواره مجازی در رسانه های محلی و نامگذاری حوزه های علمیه استان به نام روحانیون روحانی. برنامه ها و اقدامات دیگری برای انجام این کار وجود دارد. «این یک جلسه است.

رجبی بیان کرد: همچنین بیش از 200 دانش آموز استان مرکزی با رویکرد جهاد تبیان به اردوهای راهیان نور اعزام و به عنوان سفیران فرهنگی برای ایفای نقش در سایر نقاط استان مورد استفاده قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: قیام 110 خانواده شهید روحانی در استان، تداوم فعالیت های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به دانش آموزان و توزیع 3 هزار بسته معیشتی به همراه وصیت نامه شهدا از دیگر برنامه های مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید