روح «معجزه هزاره سوم» در کالبد قدرت اصلی; آیا این رویکرد انقلابی است؟!

قیمت دلار در دولت اصلی

روز جدید : مسئولان دولتی همچنان از خالی بودن بیت المال و بدهی های دولت قبل گلایه دارند اما در پاسخ به این سوال که چگونه توانسته اند حقوق پرسنل و سایر هزینه های دولت را در این مدت پرداخت کنند، به چپ برگشتند. البته از اصحاب و دلسوزان معجزه هزاره سوم بیش از این انتظار نمی رود.

ادامه شایعه «خالی بودن خزانه»، «وام بانک مرکزی»، «بدهی انباشته» برخی از کارکنان دولت سیزدهم بدون توجه به انگیزه های تکراری – بیانگر ناکارآمدی دولت قبل و نوعی جهش به سمت جلو. هر گونه شکست آینده را توجیه کنید – حداقل کارهای همپوشانی در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

در این زمینه چند نکته قابل ذکر است؛

این اظهارات مسئولان دولت سیزدهم پیامی ناامیدکننده برای فعالان اقتصادی داشت که با بیرون بردن اقتصاد ورشکسته از کشور و در واقع ترجیح سرمایه گذاری در کشورهای همسایه بر داخلی نگران آینده باشند. از آنجایی که تاسف آور گزارش شده است که سرمایه گذاری ایرانیان در ترکیه یا با گسترش ناامیدی و ناامیدی در بین نخبگان و تحصیلکردگان در حال افزایش است، زمینه مهاجرت آنها تسهیل و تسریع می شود.

این خبر هدفمند و اغراق آمیز در افزایش انتظارات تورمی به ویژه در افزایش قیمت ارز و کاهش قدرت پول ملی موثر است و سرمایه های انسانی و علمی کشور با چنین نتیجه ای مواجه است.

آثار خارجی؛

یکی از پیامدهای چنین اظهاراتی ایجاد لبخند رضایت بر لبان کشورهای متقابل به ویژه آمریکا است که از اثربخشی تحریم های اقتصادی خرسند است و اعتماد به مذاکرات هسته ای با کشوری که اقتصادش در حال فروپاشی است را افزایش می دهد. نیاز عملی ایران به لغو فوری تحریم ها…

آنچه با ندای طبل و طبل توسط مدیران مبتدی در وجود مشکلات و موانع اقتصادی ترویج می شود، مشکلاتی است که کشور در دولت قبل به ویژه از سال نهم با آن مواجه بوده است. اما سؤالی که در این زمینه لازم به ذکر است این است که; تمام تلاش دولت روحانی پس از بازگشت تحریم ها و تقویت شرایط اقتصادی بر این بود که بخشی از قدرت خرید به ویژه مستمری بگیران و مستمری بگیران و با قدرت دیپلماسی در مذاکرات، بدون ابراز ضعف و خالی کردن دل، جبران شود. جامعه و دولت های متخاصم و متقابل ناراضی. تحریم ها را بردارید و اقدام موثری انجام دهید.

همچنین رئیسی و جریان فعلی که در دولت دوازدهم دولت را مقصر نوسانات بازار ارز می‌دانستند، اکنون افزایش قیمت ارز را به خارجی‌ها نسبت می‌دهند، اما از سوی دیگر قیمت خودرو را افزایش داده و آن را توجیه می‌کنند. “اصلاح قیمت.”

اگرچه مقامات دولت سیزدهم به عنوان کاپیتولاسیون از کاهش فشار بر معیشت مقامات دولتی برای افزایش آستانه تحریم ها و همچنین افزایش هزینه های دولت و تلاش های دیپلماتیک مستمر برای کاهش فشار بر اقتصاد ایران یاد می کنند. دولت سیزدهم و عدم امکان حل آنها با وجود تحریم های گسترده. این سوال پیش می آید که آیا رویکرد انقلابی است؟

دیدگاهتان را بنویسید