نمازخانه های پاکیزه را در خانه ها پهن کنید/ نشاط روح معجزه اشک امام حسین (ع) است.


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886760

زهرا مرادی گفت: یکی از فرمول های کنترل فضای مظلوم، سرد و بی روح خانه، قبرستان سیدالشهدا(ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مرادی کارشناس و پژوهشگر علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: برای هر زوجی در زندگی مشترک، آزردگی، سوء ظن، دل شکستگی و گلایه از سوی همسر وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیریت ذهن، رفتار و گفتار در فضای سرد و بی روح خانه در این شرایط اولویت مهمی است که زوجین باید این مهارت را داشته باشند.

مرادی افزود: یکی از فرمول های کنترل این شرایط در خانه حرم سیدالشهدا(ع) است.

این کارشناس گفت: وقتی از سختی های زندگی خسته شدی و دلت پر از غم شد، برای خود خلوت پیدا کن و عبادت عاشورا را بخوان و با شنیدن دعای حادثه کربلا اشک بریز.

وی با بیان اینکه نشاط و سبکی روح دو معجزه اشک امام حسین(ع) است، گفت: با خواندن زیارت عاشورا و اشک برای امام سوم سبک شده و غم از بین می رود.

b5d3e6fe 3dd5 42a7 a6b2 d27db9133c75 خبر خاکستری

مرادی با اشاره به اینکه هر زمان سختی روزگار را احساس کردید به عبادت عاشورا پناه ببرید، ادامه داد: این یک نسخه عملی و اثبات شده است، کافی است یک بار امتحان کنید تا به این نسخه معجزه آسا ایمان بیاورید.

این کارشناس تاکید کرد: در هنگام خواندن دعای عاشورا از امام حسین (ع) استغفار کنید و مشکلات زندگی را نادیده بگیرید.

وی با تاکید بر اینکه باید آداب و رسوم خانگی و پاکیزه را در منازل خود رواج دهید، گفت: زوجین این الگو را در خانه اجرا کنند تا در مواقع ناراحتی به این دستور شفابخش مراجعه کنند و این فرهنگ را به فرزندان خود منتقل کنند.

مرادی تربیت نسل حسینی را یکی از مهم ترین رسالت های والدین می داند و می افزاید: نهادینه شدن نماز خانه این روحیه را در اعضای خانواده زنده می کند.

به هر حال این کارشناس خاطرنشان کرد: لوح شفای امام حسین (ع) را در خانه به الگو تبدیل کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید