روزنامه جوان به دولت: به جای اعلام کاهش نرخ بیکاری به بازار مراجعه کنید تا واقعیت را ببینید.

روزنامه جوان به دولت: به جای اعلام کاهش نرخ بیکاری به بازار مراجعه کنید تا واقعیت را ببینید.

انتظار می رود دولت تنها به آمار بسنده نکند و از کاهش بیکاری زیر 9 درصد خبر دهد، بلکه به سطح بازار نیز توجه کند تا بداند چه چیزی احتمالاً نمی داند.

روزنامه جوان گزارشی از وضعیت نامطلوب بازار کسب و کار دارد و به دولت کنایه می زند که به جای اعلام کاهش نرخ بیکاری باید به سطح بازار نگاه کند تا واقعیت را درک کند.

اگر به خیابان های تهران نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که مغازه ها اغلب با هزینه های گزاف تغییر شغل می دهند، اما چیزی که نمی بینیم مهمتر از دیده شدن است. به احتمال زیاد چک های برگشتی و گرانی اجاره، مالیات و کارمزد باعث شده صاحبان این مغازه ها نتوانند به کار خود ادامه دهند و آنها ترجیح دهند شغل خود را تغییر دهند.

اخیراً قطعی برق به تعطیلی کسب و کار کمک کرده است، به خصوص در پاساژها، زیرا گرمای طاقت‌فرسا حوصله مشتریان را برای حضور در یک فروشگاه خاص و انتخاب یک کالای خاص کم کرده است و آنها خرید جلسه را هدیه می‌دهند.

متأسفانه همانقدر که برق در مصرف جریان سخت گیری می کند، اداره بیمه و شهرداری سخت گیری می کنند و نمی گذارند نفسی که زندگی را حفظ می کند به تأخیر بیفتد!

این روزنامه می افزاید: به نظر می رسد مرکز تجاری آرام چندان مورد توجه دست اندرکاران قرار نگرفته و گویا نمی دانند زیر پوست شهر چه می گذرد. انتظار می رود دولت تنها به آمار بسنده نکند و از کاهش بیکاری زیر 9 درصد خبر دهد، بلکه به سطح بازار نیز توجه کند تا بداند چه چیزی احتمالاً نمی داند.

دیدگاهتان را بنویسید