روزی چند آجیل و شیرینی بخوریم؟

سیده راضیه موسوی با اشاره به مصرف 14 عدد بادام در روز افزود: این محصول منجر به کاهش وزن و تناسب اندام می شود. این آجیل قند خون را کنترل می کند، بنابراین مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه می شود. افراد می توانند برای کاهش فشار روی دندان ها بادام را در آب خیس کنند.

وی با بیان اینکه بادام هندی منبع خوبی از آهن، منیزیم و روی است و می تواند از کم خونی در بدن افراد جلوگیری کند، ادامه داد: منیزیم موجود در بادام هندی می تواند خطر فراموشی و آلزایمر را در افراد کاهش دهد. بنابراین مصرف روزانه 10 عدد بادام هندی توصیه می شود.

موسوی با اشاره به مصرف 17 عدد بادام زمینی، 10 عدد فندق و 5 عدد گردو در روز، اذعان داشت: فندق منبع خوبی از آهن، منیزیم است و می تواند از کم خونی در بدن افراد جلوگیری کند. منیزیم موجود در بادام هندی در کاهش بیماری آلزایمر و فراموشی نیز موثر است.

این کارشناس تغذیه افزود: بادام زمینی سرشار از آنتی اکسیدان برای سلامت بدن است و فرد را از ابتلا به انواع بیماری های عفونی و قلبی عروقی محافظت می کند.

موسوی گفت: گردو حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی است که از بدن در برابر آسیب های سلولی ناشی از بیماری های قلبی، سرطان و پیری زودرس که یک بیماری محسوب می شود، محافظت می کند.

وی گفت: یک مشت تخمه آفتابگردان 90 درصد ویتامین مورد نیاز روزانه را تامین می کند. در 100 گرم تخمه آفتابگردان 580 کالری انرژی وجود دارد و این دانه ها حاوی 24 درصد پروتئین، 47 درصد روغن، کربوهیدرات و سرشار از فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم، ویتامین B و … هستند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: همچنین مصرف روزانه 2 تا 3 واحد میوه توصیه می شود اما واحد هر نوع میوه با دیگری متفاوت است. مثلاً یک سیب دو واحد میوه یا پرتقال بزرگ دو واحد میوه محسوب می شود و نباید یک واحد در نظر گرفته شود. از سوی دیگر، واحد مصرف توصیه شده هر میوه با آب آن متفاوت است. مثلاً نصف فنجان آب پرتقال معادل یک واحد است.

موسوی با بیان اینکه مصرف روزانه حداکثر 50 گرم شکلات تلخ با 70 درصد کاکائو توصیه می شود، تصریح کرد: در صورت مصرف روزانه شکلات تلخ می تواند برای قلب انسان مفید باشد که این امر با مطالعات بسیاری ثابت شده است.

وی با بیان اینکه محققان می گویند زنان بالغ باید روزانه 6 قاشق چای خوری شکر مصرف کنند، خاطرنشان کرد: طبق استاندارد سازمان جهانی بهداشت، حداکثر مصرف قند روزانه برای یک فرد عادی 12 قاشق چای خوری در رژیم غذایی 2200 کالری است که 9 درصد آن است. کل کالری روزانه شامل

دیدگاهتان را بنویسید