روستای مارکین آخرین مقصد شهید مامامی و یارانش شد/ تیمی که زلزله را در منطقه ندیدند.


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842754

روایتی از سالگرد سقوط بالگرد استاندار قزوین در الموت;

نهم خرداد هر سال خاطره ای از پرواز عاشقانه استاندار فقید قزوین و همراهانش و خبرنگاران صدا و سیما می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; در 7 خرداد 1362 زلزله ای در منطقه الموت رخ داد، زلزله ای که اکنون پس از گذشت 15 سال، جدای از تلخی ویرانی، خاطره ای تلخ در ذهن همگان به جای گذاشته است.

فردای زلزله، شهید مسعود امی فرماندار وقت و معاونش، ارتش، نیروی انتظامی و تیم رسانه ای صدا و سیمای مرکز قزوین برای کمک و بهبود سریع وضعیت آماده بازدید از مناطق زلزله زده بودند.

بازدیدهایی انجام شد و تصمیماتی گرفته شد، اما هیچ یک از کسانی که آسمان زلزله زده الموت را در آن روز نهم خرداد با هلیکوپتر رصد کرده بودند، ندیدند که منطقه مرتب است.

a1b7e200 222c 4f93 9417 97ec31d3ecd7 خبر خاکستری

نهم خرداد برای اصحاب رسانه یادآور بهار ناتمام تصاویر و خبرها و ماموریت ناتمام مردم با اراده و استقامت 14 ساله است.

شهید سید محمود صلاحی و شهید ابوالفضل رجبی دو خبرنگار رادیو و تلویزیون قزوین بودند که در حین پوشش خبری مناطق زلزله زده الموت بر اثر سقوط بالگرد جان باختند.

بالگرد حامل استاندار و جمعی از مسئولان استان قزوین در پایان سفر به مناطق زلزله زده استان سقوط کرد و همه سرنشینان بالگرد جان باختند.

998ecbb1 2021 47e6 a28f 44175587c4f1 خبر خاکستری

مسعود عیامی استاندار قزوین که برای هماهنگی عملیات امداد و نجات و همچنین تسریع در تحویل به مناطق زلزله زده رودبار الموت سفر کرده بود، مجبور شد با بالگرد و همراهی چند تن از مسئولان استانی از چند روستای صعب العبور بازدید کند. رجایی باید به دشت قزوین برود که در روستای مارکین بین منطقه معلم کلایه و دشت قزوین بر اثر سقوط هلیکوپتر جان باخت.

مسعود امامی استاندار قزوین، معاون عمرانی استاندار بیات، سردار رحیم سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی قزوین که به تازگی به این سمت منصوب شده و شب گذشته به همراه سرهنگ سلیمانی فرمانده لشکر زرهی قزوین وارد منطقه شدند. در این حادثه امینی خلبان هلیکوپتر، سرهنگ محمدی کمک خلبان و کاپیتان عزیززاده تکنسین پرواز و دو خبرنگار صدا و سیمای مرکز قزوین کشته شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید