روسیه: برای احیای برجام هیچ مانع غیرقابل عبوری وجود ندارد

روسیه: برای احیای برجام هیچ مانع غیرقابل عبوری وجود ندارد

روز جدید یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه از دولت آمریکا خواسته اشتباهات پیشینیان خود را در اجرای توافق هسته ای اصلاح کند و قطعنامه 2231 شورای امنیت را به شدت دنبال کند.

ولادیمیر ارماکوف، رئیس اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری تاس گفت: هیچ مانع غیرقابل عبوری در روند دستیابی به توافق دقیق برای احیای برجام وجود ندارد.

او گفت: «در دیپلماسی اغلب اتفاق می افتد که خط پایان سخت ترین قسمت راه است. در روند تنظیم دقیق پکیج احیا، موانع غیر قابل حلی نمی بینیم.

این مقام روسی افزود: نکته اصلی این است که همه طرف های درگیر در مذاکرات باید بر اساس مصلحت پیش بروند و نه بر اساس وضعیت زودگذر سیاست داخلی که همانطور که می دانید قابل تغییر است. در این مورد، قطعاً منظور ما عمدتاً همکاران آمریکایی است. امیدواریم اظهارات و اطمینان مافوق آنها مبنی بر تمایلشان به بازگشت به برجام در حد شعارهای انتخاباتی باقی نماند.

ارماکوف افزود که از سرگیری مذاکرات در وین در مورد احیای شورای امنیت سازمان ملل یک مکانیسم پیچیده برای همکاری در سطوح مختلف از سیاسی گرفته تا کارشناسی است.

وی همچنین گفت: این تماس ها در قالب های مختلف و با شدت های مختلف یک ساله ادامه دارد. هیأت ها و پایتخت های درگیر در این کار چندجانبه، علاقه خود را به برجام حفظ کرده اند.

مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت: بسیار مهم است که دولت فعلی آمریکا اشتباهات و کاستی های پیشینیان خود را اصلاح کند. واشنگتن باید به طور جدی از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تبعیت کند. توازن دقیق منافعی که توافق هسته ای بر آن استوار است باید بازیابی شود. در عین حال باید ریشه های بحران و عقب ماندگی در اجرای برجام را زدود و اینکه چگونه می توان این کار را انجام داد نیز کاملاً مشخص است.

دیدگاهتان را بنویسید