روسیه بر لزوم لغو تمامی تحریم های ضد ایرانی در مذاکرات وین تاکید می کند

ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1784022

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین امروز بر موضع مقامات تهران مبنی بر لزوم لغو تمامی تحریم های ضد ایرانی در مذاکرات آتی در وین تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز شنبه بر موضع قاطع مقامات ایرانی در مورد مذاکرات آتی با هدف لغو تحریم‌های آمریکا علیه تهران تاکید کرد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توئیتری در واکنش به توئیت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران، نوشت: «اگر طرف‌ها در مذاکرات وین جدی باشند، امکان توافق وجود دارد.» شباهت‌هایی در این زمینه وجود دارد. توجه.

وی همچنین در واکنش به توئیت علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه «در سفر اروپایی ایران بر رفع تحریم‌ها تاکید شد»، گفت: لغو تحریم‌ها علیه ایران طبیعی است. (در مذاکرات وین)) اولویت دارند.

روسیه بر لزوم لغو تمامی تحریم های ضد ایرانی در مذاکرات وین تاکید می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، ایران اخیرا با آغاز مذاکرات درباره لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در 8 دسامبر در وین موافقت کرد و تاکید کرد که این مذاکرات صرفاً برای گفتگو نیست. بلکه موضوع دستیابی به یک توافق ملموس و رعایت منافع متقابل است.

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه پیشتر در صفحه توئیتر خود نوشت: در گفتگوی تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز گفت‌وگو با هدف رفع تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در وین در نهم آذرماه به توافق رسید.

تهران تاکید می کند که به عنوان یکی از طرف های معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) چندین بار از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی مبنی بر انحراف برنامه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور از اهداف نظامی پیدا نکرده‌اند.

علاوه بر این، ایران در سال 2015 با کشورهای موسوم به 1+5 برای حل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود به توافق رسید. با این حال، با وجود به رسمیت شناختن آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تمامی تعهدات خود، دولت آمریکا در ماه می 2016 به طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

تاکنون 6 دور مذاکرات در وین بین آمریکا و سایر کشورهای شورای امنیت به جز ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام برگزار شده است. دو طرف می گویند پیشرفت های ملموسی در مذاکرات حاصل شده است، اما با کارشکنی غرب، برخی اختلافات همچنان باقی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید