روسیه به دنبال پنهان کردن پیامدهای اقدامات خود در بندر ماریوپل است


ساعت: 06:50
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820160

زلینسکی می گوید روسیه «هزاران» کشته شده در ماریوپل را پنهان می کند و در تلاش است تا شواهد و آثار اقدامات خود را در این شهر از بین ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گاردین به نقل از ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: روسیه دسترسی بشردوستانه به شهر بندری ماریوپل را مسدود می کند زیرا می خواهد شواهدی را که نشان می دهد هزاران نفر در آنجا کشته شده اند پنهان کند.

من فکر می کنم روسیه از این موضوع می ترسد [اگر] ما با موفقیت کمک های بشردوستانه را به ماریوپل ارسال خواهیم کرد، سپس تمام جهان خواهند دید که اینجا چه اتفاقی می افتد. روسیه تا زمانی که کنترل شهر را در دست نگیرد، تا زمانی که تمام شواهد را پاک نکند، نمی‌خواهد چیزی دیده شود.

زلنسکی همچنین تاکید کرد که ماریوپل در حال حاضر جهنم است. هزاران نفر کشته یا زخمی شدند. روز به روز بر تعداد کشته ها و مجروحان افزوده می شود، اطلاعات روشنی از تعداد کشته ها نداریم. آنها سعی می کنند وضعیت را پنهان کنند، اما نمی توانند همه چیز را پوشش دهند. آنها نمی توانند هزاران نفر را دفن یا پنهان کنند. دنیا وضعیت واقعی را دید. او دید که چه اتفاقی برای یک شهر اوکراین افتاد.

به گفته زلنسکی، روسیه قبلاً تلاش کرده است شواهد جنایات شهر بوچا در خارج از کیف و چندین محله مجاور را پنهان کند، آنها خانواده ها را سوزانده اند. او گفت: «دیروز دوباره یک خانواده جدید پیدا کردیم: یک پدر، یک مادر و دو فرزند خردسال. برای همین گفتم: «نازی هستند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید