روسیه خواستار توافقی برای جلوگیری از گسترش ناتو به شرق شده است

ساعت: 02:45
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789256

روسیه خواستار توافق با اروپا برای جلوگیری از گسترش ناتو به شرق اروپا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که تنها راه حل امنیت و تنش با اروپا، تصویب توافقات بلندمدت برای جلوگیری از گسترش اتحاد ناتو به سمت شرق است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: از زمان پایان جنگ سرد، روسیه بارها متعهد شده است که قوه قضائیه و نیروهای ناتو یک اینچ به شرق حرکت نخواهند کرد. همه این وعده ها فراموش شد و هیچ کدام محقق نشد. نتیجه وضعیت امنیتی اسفناک کنونی در اروپا است.

به گفته زاخارووا، مسکو متقاعد شده است که تنها راه حل برای این وضعیت، توسعه مشترک توافقنامه های بلندمدتی است که از گسترش ناتو به سمت شرق و ایجاد سیستم های تسلیحاتی که ما را در نزدیکی مرزهای روسیه تهدید می کند، جلوگیری می کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: پیوستن اوکراین به ناتو برای ما خط قرمز است و ما مدت هاست در مورد آن صحبت می کنیم. سیاست فعلی قرار دادن کی یف در مدار ائتلاف و اقدامات واقعی ناتو برای استفاده از زیرساخت های نظامی اوکراین و تلاش برای ایجاد بن بست اوکراین با روسیه می تواند پیامدهای منفی جدی داشته باشد و وضعیت نظامی-سیاسی اوکراین را بدتر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید