پوتین پاسخ نظامی روسیه به گسترش ناتو را رد نکرد

زمان: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795218

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر پاسخ مسکو به رد پیشنهادات تضمین امنیت آمریکا و ادامه گسترش ناتو به شرق گفت: این روند می تواند بسیار متفاوت باشد و این پاسخ به توصیه کارشناسان نظامی بستگی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (یکشنبه) در گفت و گو با برنامه مستند «مسکو. کرملین. پوتین» از شبکه اول تلویزیون این کشور اعلام کرد که در صورت امتناع آمریکا و ناتو از ارائه ضمانت. امنیت برای روسیه واکنش مسکو به این وضعیت می تواند بسیار متفاوت باشد و انتخاب گزینه ها به توصیه کارشناسان نظامی روسیه بستگی دارد.

پوتین در عین حال تاکید کرد: البته روسیه تمایل دارد در مذاکرات بر سر تضمین های امنیتی به نتایج مثبتی دست یابد. من هنوز امیدوارم. ما نه تنها کاغذ را تحت الشعاع قرار نداده ایم، بلکه این پیشنهادها را دقیقاً برای دستیابی به توافق، دستیابی به یک روند گفتگوی سازنده و نتیجه دیپلماتیک و همانطور که قبلاً گفتم برای ایجاد ضمانت های قانونی لازم در اسنادی که به غرب ارائه می کنیم، ارائه کرده ایم. شرکا داده های ما را دریافت کنید. تلاش ما در مذاکرات آتی در این راستا خواهد بود.»

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در روز پنجشنبه همچنین هشدار داد که گام های بعدی مسکو به روند مذاکرات تضمین های امنیتی با ایالات متحده بستگی دارد. به گفته وی، امنیت بی قید و شرط روسیه اولویت اصلی اقدامات امروز و چشم انداز آینده است و در این زمینه طرف روسی به صراحت و قاطعانه هشدار داده است که ادامه گسترش ناتو به شرق غیرقابل قبول است.

پوتین همچنین درباره درخواست روسیه برای عدم استقرار موشک های آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه اظهار نظر کرد و از مقامات واشنگتن خواست تا بررسی کنند که اگر روسیه موشک هایی را در نزدیکی مرز آمریکا با کانادا یا مکزیک مستقر کند، چه اتفاقی می افتد. او افتاد و آنها چگونه واکنش نشان دادند.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که زمان و مکان دقیق نشست شورای روسیه و ناتو در حال بررسی است و در آن موضوعات مربوط به تضمین های امنیتی روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صبح امروز (یکشنبه) منابع دیپلماتیک در بروکسل فاش کردند که ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تصمیم گرفته است نشست شورای مشترک روسیه و ناتو را در تاریخ 12 ژانویه 2022 (22 ژانویه) برگزار کند. تماس با مقامات مسکو در حال بررسی است.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید