روسیه ماهواره های مدرن در اختیار ایران قرار می دهد

ساعت: 23:21
تاریخ انتشار: 1400/09/19
کد خبر: 1791063

یک روزنامه آمریکایی مدعی است که روسیه ماهواره های پیشرفته به تهران می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روسیه در حال آماده شدن برای ارائه ماهواره های پیشرفته به ایران است که به تهران اجازه می دهد اهداف نظامی احتمالی را در سراسر منطقه غرب آسیا ردیابی کند.

واشنگتن پست گزارش داد که بر اساس این طرح، ماهواره روسیه کانوپوس-وی مجهز به دوربین با وضوح بالا می تواند در ماه های آینده از روسیه پرتاب شود.

به گزارش واشنگتن پست، این ماهواره امکان نظارت مستمر بر تاسیسات را فراهم می کند، که می تواند پالایشگاه های نفت در خلیج فارس، پایگاه های نظامی اسرائیل و پایگاه های نظامی عراق باشد که برخی از آنها در ایالات متحده مستقر هستند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از سه منبع ناشناس ادامه داد که ماهواره Canopus-V استفاده غیرنظامی دارد، اما فرماندهان سپاه پاسداران از سال 2018 چندین سفر به روسیه برای گفتگو در مورد این توافق داشته اند. برای کمک به.

واشنگتن پست ادامه داد: کارشناسان روسی نیز بهار گذشته به ایران سفر کردند تا آموزش های ماهواره ای لازم را در تاسیسات جدید در نزدیکی کرج به ایرانیان ارائه دهند.

واشنگتن پست افزود: این ماهواره دارای سخت افزار روسی از جمله دوربین 1.2 متری خواهد بود که پیشرفت قابل توجهی نسبت به توانایی های کنونی ایران به شمار می رود، اگرچه هنوز با کیفیتی که ماهواره های جاسوسی آمریکا به دست آورده اند فاصله دارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید