روش های جدیدتر جایگزین گشت ارشاد می شود/ نقشه کشوری را «انجماد» می کنیم/ به محجبه ها خدمات نمی دهیم/ خودرو بعد از پیامک سوم توقیف می شود.

روش های جدیدتر جایگزین گشت ارشاد می شود/ نقشه کشوری را «انجماد» می کنیم/ به محجبه ها خدمات نمی دهیم/ خودرو بعد از پیامک سوم توقیف می شود.

عمرو به معروف سخنگوی مجلس در تشریح طرح جدید مجلس برای مقابله با «بی حجابی» گفت: در روزهای اخیر با همکاری وزارت حریم خصوصی با گروه هایی مانند اوپال برخورد کرده ایم.

به گزارش شبکه شرق، علی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی یا منکر می گوید بر اساس طرحی که در مجلس در دست اقدام است، کارت ملی افراد بی حجاب «در نظام مسدود می شود و به مدت یک ماه خدمات به فرد ارائه می شود.» داده نشده.”

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت وگویی در خصوص بحث حجاب گفت: کنترل وضعیت عمومی کشور در موضوع عفاف و حجاب مربوط به دیروز و امروز نیست و چندین سال انجام شده است. یکی از ارگان هایی که وظیفه ورود به این موضوع را بر عهده دارد «اماکون» است که در روزهای اخیر با همکاری وزارت حریم خصوصی و اتاق اصناف ایران با مجموعه هایی مانند «اوپال» و سایر مراکز تجاری

وی افزود: این یکی از مصوبات وزارت عفاف و حجاب کشور است که بر عهده وزارت کشور است و درخواست می شود با همکاری سه یگان پلیس، اماکن، وزارتخانه در این زمینه ساماندهی شود. عفاف و اتاق اصناف ایران.

علی محمدی در تشریح مرحله طرح های مجلس که شامل محرومیت های اجتماعی می شود، تصریح کرد: نمایندگان نیز مانند ما دغدغه مند هستند و در حال کار بر روی طرح هایی هستند که استثنائات و مجازات هایی برای هنجارشکنی تعریف کنند. این طرح ها باید بازدارنده باشند و بتوانند با روش های جدیدتر وارد بحث حجاب شوند.

وی ادامه داد: برای تصمیم گیری در مورد احکام حجاب، امر آموزش به کارکنان واگذار می شود. آموزش عفاف و حجاب و بحث فلسفی آن و فرهنگ سازی عفاف و حجاب بزرگترین دغدغه امروز ماست، البته درخواست های مردم را هم برای مقابله با بی حجابی در نظر می گیریم.

به نظر ما گشت ارشاد در این زمان ضروری نیست

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: به نظر ما گشت ارشادی در این مقطع ضرورتی ندارد، به نظرم آموزش حرف اول را می زند. مشکلی که در دوره های گذشته وجود داشت این بود که نیروی انتظامی به عنوان آخرین راه حل برای انجام وظایف خود وارد موضوع حجاب شد و در حال حاضر تصمیم بر این است که 32 دستگاهی که قرار است در حوزه عفاف و حجاب با هم همکاری کنند. ، این کار را انجام دهید

علی محمدی تاکید کرد: اخیرا خودروهای گشت ارشاد را در سطح شهر ندیده ام اما پلیس در این زمینه فعال است. سوپروایزر 1 بحث افشای حجاب در خودروی مورد پیگیری، سوپروایزر 2 بحث مکان های تجاری است که اعمال می شود، ناظر 3 بحث جاده ها و فضای عمومی و ناظر 4 فضای مجازی است.

بعضی ها بیشتر از پیدا کردن حجاب به دنبال آن هستند

و ادامه داد: در مورد گشت جهتی روش های جدیدتری در حال جایگزینی است اما اگر فردی با شرایط نامناسب وارد خیابان شود چه کسی باید او را بگیرد؟! بالاخره گروهی باید بیایند و با چنین شخصی برخورد کنند. در این مناطق وجود چنین ماشین هایی در سطح شهر ضروری است. عده ای به دنبال چیزی فراتر از گشایش حجاب یا حذف گشت ارشاد هستند، باید بدانیم که حجاب قانون کشور است. باید با بی قانونی برخورد کرد و تصمیم گرفت.

سخنگوی امر با معروف و نهی یا منکر درباره طرح اخیر مجلس برای ضبط کارت ملی افراد بی حجاب گفت: در این طرح کارت ملی در سامانه مسدود می شود و به فرد خدماتی ارائه نمی شود. به مدت یک ماه. امروز در فرودگاه ها می بینیم که وقتی زنی بدون حجاب از گیت عبور می کند به او تذکر می دهند، این طرح شبیه این است. ثبت نام کارت ملی پس از سه بار یادآوری انجام می شود. این طرح مجلس است و امروز در کارگروه های تخصصی روی آن کار می شود. پیش از این در طرح ناظر 1 در خودروها، فرمانده وقت نیروی انتظامی از کاهش 81 درصدی کشف حجاب در خودروها با پیامک خبر داده بود. سپس خودرو پس از پیامک سوم توقیف شد.

اگر مسائل اجتماعی را به رفراندوم بگذاریم سنگ روی سنگ نمی گذارد

وی در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما در حوزه فرهنگ سازی در زمینه حجاب ضعیف هستند، ادامه داد: صدا و سیما در بحث حجاب و فضاهای آزاداندیشی ضعیف هستند. باید از گروه های مختلف و جوانان دعوت کرد تا در این مورد بحث کنند و حتی این طرح ها مورد نقد قرار گیرد. هرچه این طرح ها کلی تر باشند، کاربرد بیشتری دارند. امروزه بسیاری از این اطلاع رسانی ها در رسانه ملی انجام نمی شود و مردم احساس می کنند که در این زمینه تکلیفی ندارند.

علی محمدی با اشاره به برخی پیشنهادها برای برگزاری رفراندوم در مسائل اجتماعی گفت: رفراندوم در قانون ما شرایطی دارد، اگر بخواهیم همه مسائل اجتماعی را به رفراندوم بگذاریم سنگ تمام گذاشته نمی شود. در اتفاقات اخیر بحث حجاب شروع شد و بعد به سمت دیگری رفت اما در نهایت دیدیم که اگر حجاب نباشد به چه سمتی می رویم. عده ای موضوع همجنس گرایی را مطرح کردند، برخی دیگر تاکید کردند که روسری مشکل ما نیست و عده ای خواستار آغوش رایگان بودند. در چنین شرایطی می بینیم که بحث حجاب به اینجا ختم نمی شود.

وی ادامه داد: در جمهوری آذربایجان این اتفاق افتاد و از همین موضوع شروع شد و به جاهای دیگر سرایت کرد. حجاب در کشور قانونی است و باید رعایت شود. امکان رفراندوم درباره حجاب وجود ندارد و قانون صریح کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید