رونق بازار سالن های زیبایی در سایه رونق ناظران / آرایشگرانی که پا به کفش مدرسه می گذارند


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815648

گزارش وضعیت آرایشگاه ها در روزهای پایانی سال;

این روزها تب تغییر چهره برای خیلی ها داغ شده است و مقصد برخی از این افراد سالن های زیبایی است تا بتوانند با قیمتی کمتر به آنچه می خواهند دست پیدا کنند، اما تفاوت قیمت ها و هزینه های زیاد در این زمینه باعث شده است. صدای مشتریان و بدیهی است نظارت کافی نیست از این تخلفات جلوگیری کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، آرایشگری یکی از مشاغلی است که در سال های اخیر به یکی از پردرآمدترین مشاغل جامعه تبدیل شده و همین موضوع افراد زیادی را نیز به این سمت سوق داده است.

از طرفی با رشد بازار در این مجموعه قطعا کار باید به سمت کیفیت و رقابت پذیری پیش برود، در حالی که در حال حاضر متأسفانه برخی از آثار با میزان پولی که دریافت می کنند سنجیده می شوند و رقابت بر اساس آن است. کیفیت کار تغییر کرده است

در آستانه عید نوروز بازار آرایشگاه ها داغ است و مشتریانی که برای کارهای آرایشی به آرایشگاه ها مراجعه می کنند، معمولا مبلغ زیادی را برای خرج کردن در این زمینه در نظر می گیرند.

بر اساس گزارش های میدانی، شایع ترین شکایت آرایشگران زنانه، هزینه بالای خدمات ارائه شده در سالن های زیبایی مختلف با قیمت های متفاوت است.

از سوی دیگر احساس می شود در صورت نبود نظارت در این حوزه، آرایشگاه ها در دریافت قیمت های متفاوت از مردم آزادند و گروهی از آنها تمام تلاش خود را کرده اند تا هواپیمای یک ساله خود را در آستانه عید نوروز داشته باشند.

قابل ذکر است که با توجه به اینکه روز به روز بر تعداد آرایشگاه ها افزوده می شود و رشد قارچ های آنها قطعا روند نظارت را با مشکل مواجه می کند، از سوی دیگر کمبود نیروی ناظر یکی از دغدغه های سازمان های نظارتی است.


قیمت سالن های زیبایی سلیقه ای است

مرتضوی یکی از بانوان بجنوردی درباره قیمت خدمات زیبایی گفت: قیمت ها بسیار بالا و سلیقه ای است و بسیاری از آرایشگاه ها با تبلیغات زیاد مشتری را جذب می کنند اما در نهایت خدماتی که ارائه می دهند اصلا به مذاق مشتری نمی آید. “

وی گفت: در روزهای قبل از عید آرایشگاه ها بسیار شلوغ است و قیمت ها در هر آرایشگاهی متفاوت است و متاسفانه گاهی اوقات از برندهای غیراستاندارد استفاده می کنند که سلامت مردم را به خطر می اندازد.

رحیمی یکی دیگر از بانوانی که از خدماتی که از آرایشگاه دریافت می کند گلایه داشت، گفت: برای رنگ کردن موهایم به آرایشگاه رفتم، رنگ مورد نظر را انتخاب کردم اما بعد از دو ساعت اصلاً چیزی که انتظار داشتم محقق نشد.

وی گفت: حتی کیفیت رنگی که استفاده می کرد به قدری پایین بود که متأسفانه بعد از چند روز سردرد شدید و ریزش موی شدید داشتم.

رحیمی افزود: از مراجع نظارتی تقاضا داریم به این موارد توجه بیشتری داشته باشند چرا که آرایشگران نیز مستقیما در سلامت مردم نقش دارند و انجام نادرست آنها را تهدید می کند.


c4cacf37 f003 4a64 b14a 6f929041d566 خبر خاکستری


آرایشگاه ها باید لیست قیمت ها را در سالن ها نصب کنند

علی وفاه خواه، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با عصرترک گفت: است.

وی با اشاره به اینکه سه بازرس در این حوزه فعالیت می کنند، گفت: بازرسی های مشترک نیز با حضور بازرسان قانون مجازات، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، اتحادیه آرایشگران انجام می شود.

این کارمند ادامه داد: بازرسی از آرایشگاه های زنانه سلامت محل و مردم، صدور فاکتور، لیست قیمت ها را کنترل می کند.

وفاه خواه خاطرنشان کرد: شکایات از طریق شماره 124 به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال می شود و بازرسان در اسرع وقت برای رسیدگی به پرونده ها و اعمال تحریم ها در اسرع وقت در محل حاضر می شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد بازرسان محدود به بازرس است و پس از اجرای طرح استخراج بازار 9 نفر به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شدند که باعث کمبود شدید نیرو در این اداره کل شد. . “

این مقام مسئول گفت: با کاهش تعداد سازمان صمت، نیروهای بسیج اصناف برای مراقبت مورد استفاده قرار گرفتند و تعداد آنها در بوینور 3 نفر شد.

وی با اشاره به اینکه لیست قیمت آنها سالانه در کارگروه قیمت گذاری مصوب و بر اساس رتبه بندی آرایشگاه ها ارائه می شود، گفت: آرایشگاه ها موظفند برای اطلاع از قیمت ها به مشتری، لیست قیمت ها را نشان دهند.


تشکیل 39 شکایت در زمینه آرایشگاه های 1400 عددی

وفاح خواه با بیان اینکه عدم نصب تعرفه نامه عملا خلاف قانون است، گفت: پرونده های تشکیل شده در زمینه شکایات در این حوزه مربوط به تفاوت قیمت ها در نقاط مختلف است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون 39 مورد تخلف در حوزه آرایشگاه ها در سازمان صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده که ارزش این تخلفات 529 میلیون و 560 هزار و 964 ریال است.

وی یادآور شد: تخلفات در حوزه آرایشگری بیشتر شامل گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت بهداشت است.


فعالیت 350 سالن زیبایی زنانه در بوینور

قمرتاج رستگار، رئیس اتحادیه آرایشگاه های زنانه بجنورد در گفتگو با عصرترک، گفت: 350 آرایشگاه در بجنورد دارای مجوز و مجوز هستند. در صورت شناسایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری عروق کرونر این صنف همکاری های زیادی با اتحادیه داشته است، گفت:

رستگار افزود: نشست سالانه ای با حضور نمایندگان اصناف، صنعت و معدن، اتحادیه آرایشگران برگزار می شود، نرخ پیشنهادی ارائه می شود و نتیجه نهایی در جلسه بررسی و تعرفه نامه جدید تصویب و به آرایشگاه ها ارائه می شود. “


bf805f06 dcf8 4b11 bf04 df8c627712d1 خبر خاکستری




قیمت های مطلوب توافق شده با مشتری بر اساس تغییر روزانه قیمت مواد مصرفی می باشد

وی گفت: قیمت مواد مصرفی در آرایشگاه ها هر روز تغییر می کند، بنابراین در لیست قیمت ها آمده است که قیمت مواد مصرفی باید بین آرایشگر و مشتری توافق شود و در واقع قیمت لیست قیمت ها دستمزد آرایشگاه است.

رستگار خاطرنشان کرد: سال آینده مقرر شد قراردادی تنظیم شود و به آرایشگاه ها داده شود تا قبل از انجام کاری با مشتری به توافق برسند و قرارداد ببندند تا بعد از اتمام کار دچار مشکل نشوند.

این کارمند گفت: مددجویان بیش از آنکه کار را انجام دهند می توانند با اتحادیه تماس بگیرند تا پس از انجام کار با هر متخصصی که مشکلی نداشته باشد آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه در بجنورد شکایاتی از سوی مددجویان وجود داشت، افزود: با حضور دو طرف مشکل برطرف شده و پرونده به دادگاه ارجاع نشده است.


موازی کاری آرایشگران با آموزشگاه های زیبایی نگران کننده شده است

رستگار یکی از مشکلات آرایشگران بانوان را موازی کاری آنها با آموزشگاه های آرایشگری عنوان کرد و گفت: برخی از آرایشگرانی که فقط دارای پروانه آرایشگری هستند بدون مجوز آموزش می بینند که این کار آنها نیست.

وی گفت: این در حالی است که آموزشگاه های آرایشگری در صورت داشتن مجوز برای اخذ اتحادیه می توانند در نوبت معکوس نیز به مددجویان خدمات ارائه کنند اما اتحادیه ها به دلیل نداشتن مدرک اصلا نمی توانند شغل آموزشی داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از آرایشگاه ها با تبلیغاتی مانند مدارک بین المللی و دانشگاهی دانشجو جذب می کنند، در حالی که این امر بر عهده دانشگاه ها و آموزشگاه های دارای مجوز است، بنابراین مردم مراقب باشند این تبلیغات را از دست ندهند. انجامش نده


f3d5de28 f509 4878 b1a7 ac4ecbaa468e خبر خاکستری




سالن های زیبایی بدون مجوز پلمپ می شوند

رستگار با اشاره به اینکه 25 آموزشگاه تخصصی زیبایی در بوینور به صورت همزمان فعالیت می کنند، گفت: این مراکز در صورت ارائه خدمات صنفی با جواز کسب به صورت معکوس عمل می کنند.

وی افزود: نظارت بر آرایشگاه ها بر اساس مجوزهای موجود است که در صورت شناسایی آرایشگاه های غیرمجاز معرفی و در صورت عدم توجه به این آرایشگاه ها بدون مجوز پلمب می شوند.

رستگار یادآور شد: امسال 15 آرایشگاه به بخش محلی اعزام شده و مابقی پیگیری ها از این مجموعه انجام می شود.

این کارمند با اشاره به اینکه بازرسی ها در سالن ها به صورت مشترک و به صورت مشتری انجام می شود، گفت: تعرفه ها روی دیوار آرایشگاه نصب شود و ارزش خدمات بالای 10 هزار تن از مشتری صورت گیرد.

وی افزود: پروتکل های بهداشتی در اکثر آرایشگاه ها به خوبی رعایت می شود، بررسی تعرفه ها انجام می شود و در صورت رسیدن تخلفات به اتحادیه نسبت به رفع تخلفات اقدام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید