رونق سرمایه گذاری در گرو توجه به بازار سرمایه است


ساعت: 14:01
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920754

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس گفت:

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تصمیم گیران و نمایندگان مجلس باید بیش از گذشته برای رونق بازار سرمایه تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سنا ؛ جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه اعتمادسازی یکی از اهداف مهم بازار سرمایه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: افزایش اعتماد مردم به بازار سرمایه مستلزم تقویت این بازار است که با تصمیم گیری ها و سیاست های اقتصادی مناسب می توان ریسک های بازار را کاهش داد. افزایش اعتماد عمومی به بورس و شاهد رشد و توسعه بازار بود.

وی افزود: اگر اطلاعات دقیق، شفاف و کارشناسی به مردم ارائه شود، مطمئناً اعتماد مردم به بازار بیش از گذشته افزایش می یابد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی شفاف تاثیر بسزایی در عملکرد بازار سرمایه دارد، گفت: تصمیم گیران و نمایندگان مجلس باید بیش از گذشته برای ارتقای بازار سرمایه تلاش کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: اگر مالیات بر عایدی سرمایه در تمام مبانی اقتصادی کشور اعمال شود از سفته بازی در اقتصاد کشور جلوگیری می شود و به محض اینکه از سفته بازی در بازار جلوگیری شود، سفته بازی در اقتصاد ملی کاهش خواهد یافت.

وی گفت: مجلس از طرح مالیات بر عایدی سرمایه حمایت می کند زیرا دریافت این مالیات می تواند اقتصاد کشور را تا حد زیادی سامان دهد.
یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس گفت: معتقدم در بازار سرمایه باید توجه بیشتر به سهامداران و وجوه آنها معطوف شود تا بازار به سمت رونق سرمایه گذاری حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید