رویداد ملی تولید محتوای بسیج گامی موثر در راستای تبیین جهاد است


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911025

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد؛

یکی از راهبردهای اصلی که رهبر معظم انقلاب بر تولید محتوا تأکید دارند و آن را وظیفه ای واجب، فوری و ضروری می دانند، جهاد تبیین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا کانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت و گو با خبرنگار شیرازه در خصوص برگزاری مرحله استانی چهارمین دوره تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی که به طور همزمان در استان فارس و کشور برگزار می شود. ، گفت: در دیدار رهبر معظم انقلاب در سال 1395 با شورای عالی فضای مجازی، ایشان درباره تولید محتوا فرمودند: ما باید سیستم تولید محتوا را تقویت کنیم، به این مشکل نیاز داریم…

وی افزود: تاکید حضرتعالی بر تولید محتوا و ضرورت آن نشان از درک همه جانبه و هوشمندانه ایشان از ابزارهای مدیریت افکار عمومی در دنیای امروز دارد. و صاحب نظران و اندیشمندان حوزه فناوری این روزها از استراتژی تولید محتوا صحبت می کنند و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن دل و ذهن و افکار مخاطبان و در نهایت رفتار و سبک زندگی و حتی آرمان هایشان به کار می گیرند و تغییر می کنند و مردم امروز را به سمت و سویی فرا می خوانند. روش ها و رفتار غیر طبیعی آنها

قانعی در ادامه با بیان اینکه در دنیایی که شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را برای توزیع و انتشار انواع محتوا فراهم کرده اند، نیاز به تبیین استراتژی دقیق و مستحکم تولید محتوا بیش از پیش احساس می شود، تصریح کرد: تبیین تولید محتوا. استراتژی قبل از آن باید به تکنیک ها، قالب ها و اشکال متنوع آن پرداخت، زیرا فضا و ذهنیت غالب مخاطب در سایه تبیین استراتژی کلان شکل می گیرد و افکار عمومی از طریق کوتاه مدت هدایت نمی شود. تولیدات دوره ای و مقطعی و یک سیستم واحد و مشخص برای این امر امری ضروری است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: همانطور که رهبر عزیز انقلاب فرمودند: «در زمینه تولید محتوا نمی توان از حوادث و اتفاقاتی که می افتد مطمئن بود. شما باید بنشینید و برای این مشکل – تولید محتوا برنامه ریزی کنید.» البته ما جوانان خوش اخلاق و با تقوا داریم؛ افراد مفیدی برای تولید محتوای اجتماعی داریم؛ کارگاه هایی داریم که واقعاً در این زمینه باز هستند. دانشگاه‌ها و البته بانک‌های اطلاعاتی. شما باید از آن‌ها استفاده کنید. تقویت محرک تولید محتوا؛ ما به این موضوع نیاز داریم.”

وی برگزاری رویدادهایی مانند (تولید محتوای ملی بسیج) را گامی موثر در این راستا دانست و افزود: این امر به شناسایی استعدادها و ظرفیت های نیروهای انقلاب کمک می کند.

قانعی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی که رهبری انقلاب بر تولید محتوا تاکید دارند و آن را یک وظیفه واجب، فوری و ضروری می دانند، جهاد با توضیحات است، گفت: در شرایطی که جبهه غرب و دشمنان انقلاب اسلامی همه تمرکز خود را بر تحقیر و تخریب آرمان‌ها و نهضت‌های چهل ساله انقلاب اسلامی متمرکز کرده‌اند و از همه ابزار خود استفاده می‌کنند و از هیچ دروغ و نیرنگ و نیرنگی دریغ نمی‌کنند و هر چه در توان دارند برای تحریف نظام انجام می‌دهند. بدیهی است راه موفقیت انقلاب اسلامی است، راهی جز تبیین حقایق و آشکار ساختن واقعیات انقلاب نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: نسل جدید ما باید تاریخ پیشرفت ها و موفقیت های انقلاب را در همه عرصه ها از نزدیک بدانند، بشنوند و از نزدیک لمس کنند که سرنوشت خود را رقم زدند و آینده خود را ترسیم کردند.

دبیر شورای فرهنگی کل استان فارس در ادامه بیان کرد: دشمنان ملت ما در حالی که دستشان به خون جوانان این ملت آغشته است و از هیچ تلاشی برای خیانت به ملت دریغ نمی کنند، اکنون در جایگاه مطالبه گری نشسته اند. و تلاش برای اشغال جای جلادان و شهدا.تغییر می کنند و برای این منظور از همه ابزارهای رسانه ای و تولید محتوا استفاده می کنند و در این کمپین رسانه ای راهی جز تبیین حقایق و گذشته این مردم وجود ندارد.

قانعی در پایان با تاکید بر اینکه نسل جدید ما باید تاریخ و گذشته را به تفصیل بشناسد و برای استقلال فرهنگی خود داستان رشادت ها و دلاوری های ملت را بخواند، تصریح کرد: این ما را در فضای ناآرامی و هجمه قرار می دهد.رسانه ها قافیه را از دست ندهیم و بدانیم که انقلاب اسلامی با آرمان های الهی و انسانی چه نسبتی دارد و این انقلاب ما را به کدام مسیر خواهد رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید