رگولاتورها به کاهش 10 درصدی مصرف برق کمک می کنند

وی ادامه داد: در بخش صنعت 44 صنعت بزرگ داریم که مدت محدودیت توان آنها مصادف با زمان تعمیرات اساسی آنها خواهد بود.

وزیر نیرو از توافق با شهرهای صنعتی برای محدودیت روزانه بلوک های واقع در این شهرها خبر داد و گفت: این تا زمانی است که در روزهای محدودیت برق پایدار برای فعال سازی شیفت شب این صنایع ارائه شود.

محرابیان از جبران محدودیت های تامین برق به ویژه صنعت بورس در دوره پسابرجام با تخصیص برق مازاد خبر داده است.

وی همچنین از تهیه برق رایگان برای بخش کشاورزی با خاموش کردن موتورهای چاه آب در ساعات اوج مصرف خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین قصد داریم با تغییر ساعت کاری و کنترل دما تا دو هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: از ادارات تولید خواسته ایم که از ژنراتورهای خود در اوج مصرف استفاده کنند و در این راستا وزارت نفت سوخت لازم را تامین خواهد کرد.

محرابیان گفت: پس از تعطیلات پیش رو با در نظر گرفتن تدابیر لازم برای الزام اداراتی که مصوبه را رعایت نمی کنند این کار را آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین گفت که انتظار دارد 3000 مگاوات برق در بخش خانگی صرفه جویی شود و از همه والیان خواست تا برای صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق در استان های خود تلاش کنند.



تامین منابع آب جدید از طریق تشکیل بازار پساب

وزیر نیرو در دومین نشست خود با مدیران آب افزود: در حوزه آب با دو موضوع سخت افزار و مدیریت مصرف مواجه هستیم.

محرابیان بخش سخت افزاری را مربوط به پروژه های نیمه تمام دانست و ادامه داد: در دولت سیزدهم افتتاح و آبگیری 50 سد با حجم 8 میلیارد مترمکعب و 15 سد که بعد از سال 1404 به بهره برداری می رسد را تعریف کرده است.

وی با اشاره به پروژه های پروژه عظیم آبرسانی روستایی کشور به نام جهاد آب از مدیران خواست تا بر اجرای این پروژه ها نظارت دقیق داشته و خواستار تکمیل و تسریع آن شوند.

وزیر نیرو بر این باور است که قانون بودجه سال 1401 ظرفیت های قابل توجهی برای بازیافت و افزایش بهره وری آب دارد و افزود: بر این اساس، بازار یا بورس برای تامین پساب مصرفی در کشاورزی و صنعت ایجاد می شود که به این معناست که این امر وجود خواهد داشت. منابع جدیدی برای تخصیص باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید