ریزگردها در سرس باید به صورت روستایی انجام شود/ دستگاه های اجرایی موظف به شرکت در جلسات گرد و غبار هستند.


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877534

نوری زاده با تاکید بر حضور مسئولان اجرایی شهرستان سرا در جلسات گرد و غبار، گفت: ریزگردها باید به صورت روستایی و با همکاری مردم و بسیج انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، حسن نوری زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان سراس در جلسه شورای خزانه داری شهرستان سراس در دادسرای شهرستان سرس گفت: مشکلات زیادی در زمینه گرد و غبار داریم و آنچه در حال حاضر وجود دارد نتیجه اقدامات چندین ساله مسئولان است. سال ها’.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرس گفت: 31 نقطه گرد و غبار در استان خراسان رضوی داریم که 3 نقطه آن در شهرستان سراس است. به این 3 نقطه از شهر نیز اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقاتی در خصوص کانون های گرده و خاک سرخس انجام شده است، گفت: سه سازمان درخت و گیاه در سه منطقه به مساحت 250 هکتار در منطقه صمد آباد آستان قدس رضوی و سراهای ویژه اقتصادی در منطقه تعیین شده است. منطقه هنگیران 297 هکتار زیر کشت وزارت نفت و در منطقه چاله زر و آبمل 200 هکتار از منابع طبیعی و البته 100 هکتار از منابع طبیعی زیر کشت می رود.

نوری زاده بیان کرد: برای اجرای مصوبات اردیبهشت ماه با نماینده وزیر نفت جلسه داشتیم و مبلغ 70 میلیارد تن توسط وزارت نفت از محل مسئولیت های اجتماعی مقابله با ریزگردها در مدت 5 سال اعطا می شود. .

سرپرست استانداری سراس با بیان اینکه اختصاص این بودجه به اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی را توصیه نمی کنم، گفت: در مقطعی متولیان منابع طبیعی منابع طبیعی را تخریب کردند. پیشنهاد ما این است که اعمال مبارزه با گرد و غبار در روستا با همکاری مردم و بسیج انجام شود چرا که نقش مردم می تواند در کاشت و نگهداری موثر باشد.

وی گفت: در این طرح افراد بیکار شناسایی می شوند و اجرای این کار به عهده مردم گذاشته می شود که البته بابت این اقدام دستمزد دریافت می شود.

نوری زاده گفت: دبیر جلسه کارگروه مقابله با ریزگردها در استان اداره کل راه و شهرسازی است اما متاسفانه اداره راه و شهرسازی در شهرستان نداریم.

رئیس منطقه سرس گفت: اگر دستگاه اجرایی در زمینه مقابله با گرد و غبار ضعف دارد، نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد و با توجه به کمبودهایی که در حوزه منابع آبی وجود دارد، شرایط فوق العاده حساس است.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی موظفند در جلسات مربوط به مقابله با گرد و غبار شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید