ریل های رها شده طی سه ماه آینده به طور کامل مونتاژ خواهند شد


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866369

فرماندار کوم از جمع آوری ریل های رها شده در استان تا سه ماه آینده خبر داد اما امیدواریم این پروژه کوچک به سرنوشت پروژه های بزرگی مانند فرودگاه و مونوریل نرسد چرا که در این ماه شروع فعالیت ها با بسیاری از این ریل ها مواجه است. مشکلات و عدم همکاری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده پروژه جمع آوری ریل های رها شده در خط راه آهن عبوری از شهرک کوم که از مصوبات سفر رئیس جمهور است باید در دو مرحله اجرا می شد.
فاز دوم این پروژه از ایستگاه مرکزی تا مسجدالحرام جمکران به طول 7 کیلومتر است که پس از کشمکش های فراوان راه آهن و شهرداری در حال پیگیری است اما همین پیگیری کند باعث گلایه و ابراز ناراحتی مردم شده است.
جمع آوری ریل های متروکه یکی از دغدغه های بزرگان، علما و شهروندان استانی است که جمع آوری آن در سفر اخیر رئیس جمهور به کوم به تصویب رسید و در دیدار استاندار با شهردار کوم، جمع آوری این ریل های متروکه مورد توجه قرار گرفت.
همانطور که گفته شد اولین مرحله جمع آوری این ریل های رها شده در فروردین ماه امسال انجام شد اما مرحله دوم که نیازمند منابع و زمان بیشتری است به دلیل عدم همکاری آنها به ویژه با راه آهن با مشکلاتی مواجه شد. به شهرداری تحویل داده شد.

ریل های رها شده طی سه ماه آینده به طور کامل مونتاژ خواهند شد
در حال حاضر شهرداری در حال برش و بارگیری برای جمع آوری این ریل های رها شده است. یکی از خواسته ها وی گفت: برخی از این ریل های رها شده به موازات بلوار امام رضا(ع) به طور کامل مونتاژ شده است.
وی ادامه داد: بخشی دیگر از این ریل های رها شده از کنار مصلی می گذرد. یک ماه پیش فعالیت هایی برای جمع آوری این ریل های رها شده انجام شد اما مجموعه راه آهن همکاری نکرد.
فرماندار کوم افزود: از راه آهن کشور از سوی استاندار درخواست شد که ده روز فرصت جمع آوری کنیم که متاسفانه به تعهد خود عمل نکردند و از چند روز پیش شهرداری اقدام به قطع ریل کرد. این اتفاق افتاد و در نهایت هم حفاری و هم تسطیح مسیر مطرح می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه حجم کاوش ها قابل توجه است جمع آوری کامل این 7 کیلومتر حدود دو تا سه ماه زمان نیاز دارد.
به هر حال امیدواریم جمع آوری ریل های رها شده که یکی از مطالبات علما، بزرگان و مردم استان است در سرنوشت سایر پروژه های استان مانند مونوریل و فرودگاه تاثیری نداشته باشد. البته این طرح کوچک با این طرح های بزرگ قابل مقایسه نیست و در صورت عزم جدی، این ریل های رها شده در کمتر از سه ماه به طور کامل مونتاژ می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید