زائران ایرانی در سلامت هستند/ تمهیدات لازم برای بازگشت زائران انجام شده است


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893706

با توجه به ناآرامی ها در عراق، تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق تا اطلاع ثانوی بسته است، زائران ایرانی مقیم عراق در سلامت هستند و مقدمات بازگشت آنان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ در پی حوادث و ناآرامی های اخیر در عراق، بلافاصله تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق تا اطلاع ثانوی بسته شد.

وزارت کشور همچنین از زائران اربعین خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند و همچنین اعلام شد مرزهای زمینی و هوایی ایران و عراق تا اطلاع ثانوی بسته است.


وزیر امور خارجه بر لزوم نظارت بر وضعیت تمامی زائران ایرانی در عراق تاکید کرد

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با سفیر ایران در عراق آخرین وضعیت سلامت و ایمنی زائران ایرانی در کربلا و نجف را جویا شد و ضمن تشکر از زحمات سفارت و کنسولگری ایران در عراق بر ضرورت انجام این اقدامات تاکید کرد. نظارت بر وضعیت تمام زائران ایرانی در عراق.


زائران ایرانی در عراق در امان هستند

سید مجید میر احمدی، رئیس ستاد اربعین گفت: در پی ناآرامی های عراق، تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق بسته شده و زائران ایرانی فعلا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.

به گفته رئیس ستاد اربعین، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد امنیت زائران حاضر در عراق وجود ندارد.


تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده است

حمیدرضا محمدی در گفت و گو درباره وضعیت اعزام زائران به عراق گفت: اعزام کاروان ها فعلا لغو شده است. زائران ایرانی در عراق نیز در سلامت هستند و اقدامات لازم انجام شده است.


لغو پروازهای بغداد و نجف تا اطلاع ثانوی

مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه امام خمینی (ره) سید جواد صالحی اعلام کرد: فرودگاه بغداد شرایط خاصی پیدا کرد و پروازهای این فرودگاه در حال حاضر انجام نمی شود..

لازم به ذکر است فرودگاه نایف در حال حاضر هیچ پروازی را نمی پذیرد و زائران مقیم در مرزهای زمینی در مساجد خرمشهر اسکان داده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید