تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری های احتمالی زائران اربعین انجام شد


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897418

علی احمدی گفت: حدود 20 هزار زائر اربعین از چهارمحال و بختیاری با ثبت نام در سامانه سماح، لیست این افراد را دریافت کردیم و مقدمات قبل، حین و بعد از سفر برای آنها فراهم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات پیش رو مانند بازگشایی مدارس، بازگشایی دانشگاه ها، فصل زمستان و پاییز، احتمال شیوع آنفلوآنزا، کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی، غیرقابل پیش بینی بودن سویه های جدید کرونا. ویروس کرونا و بازگشت زائران از اربعین، خطر ابتلا به بیماری کرونا وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان های چهارمحال و بختیاری بر اساس طبقه بندی ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و 806 هزار و 734 دوز واکسن در استان تزریق شده است.


رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهرستان های سامان، کیار، فارسان، شهرکرد و بروجن از نظر پوشش واکسیناسیون کرونا کمتر از میانگین استانی هستند و شهرستان های بن، خانمیرزا، لردگان، اردل و کهرنگ بالاتر از میانگین استانی


احمدی گفت: طرح شهید سلیمانی از ابتدا در دستور کار قرار گرفت، مرحله اول این طرح تشخیص و غربالگری، مرحله دوم غربالگری آزمایشگاهی و مرحله سوم خدمات باقیمانده به افراد تحت پوشش مراکز و مرحله چهارم مشارکت پشتیبانی بسیج، هلال احمر و محله موردی بود، مرحله پنجم واکسیناسیون و مرحله ششم مشارکت حداکثری مردم در برنامه های مقابله با کرونا انجام شد.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به طور متوسط ​​50 درصد است و این دستورالعمل ها در شهرستان های کیار، کوهرنگ، بن، بروجن و اردل کمتر از میانگین استانی در حال پیگیری است.


رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت اقداماتی برای سلامت زائران اربعین انجام شد.


احمدی گفت: در زمان قطعی و کم آبی شهرکرد هیچ گونه شیوع بیماری های مرتبط با آب نداشته ایم.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 30 بیمار کرونا در تمامی بیمارستان های چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: حدود 1.5 درصد از کل مبتلایان در این استان جان خود را از دست داده اند.


رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در شهریور ماه سال 1400 حدود 30 درصد از آزمایشات مربوط به کرونا مثبت اعلام شد که در حال حاضر به 18 درصد کاهش یافته است. موج سفرهای نوروزی و بازگشایی مدارس


احمدی افزود: در خصوص بیماری کرونا در حال حاضر به وضعیت باثباتی رسیده‌ایم، اما با توجه به اتفاقات پیش رو همچنان باید مراقب بود که سلامت مردم استان آسیب نبیند.


وی ادامه داد: حدود 20 هزار زائر اربعین از چهارمحال و بختیاری در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که لیست این افراد را دریافت کرده ایم و مقدمات قبل، حین و بعد از سفر برای آنها فراهم شده است و این زائران پس از بازگشت تحت رصد قرار خواهند گرفت. از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید