زائران برای خروج از کشور عجله نکنند


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896032

سردار کیاست سپهری گفت: زائران برای خروج از کشور عجله نکنند زیرا مسیر کاملا باز است و ماموران مرزی در حال خدمت رسانی به تمامی زائران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار کیاست سپهری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: بار دیگر خداوند را شاکریم که توفیق خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) را در مرز بین المللی خسروی و نیروی انتظامی مرزبانی کشور و در این در حالی است که همکارانم تمام تلاش خود را کرده اند و تلاششان این است که زائران با خیالی آسوده و با امنیت از نقطه صفر مرزی خارج شده و وارد خاک عراق شوند.

وی افزود: از زمان بازگشایی مرز خسروی در پایان ماه محرم امسال، مرز بین المللی خسروی به طور مستمر باز بوده و کوچکترین وقفه ای برای خروج زائران از مرز ایجاد نشده است، اما به فضل الهی با عنایت الهی تعامل و همکاری خوبی که با مقامات جمهوری عراق داشتیم، حجم عظیمی از زائران را به راحتی و با امنیت بالا به عراق منتقل کردیم.

سردار سپهری تصریح کرد: امروز هفدهم شهریور ماه ورود و خروج از مرز خسروی با شرایط مساعد صورت می گیرد و سیل عظیمی از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) خروجی و ورود به نقطه صفر مرزی در نظم و هماهنگی بالا در این حد کوچکترین مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شاهد موج خروشان ورودی و خروجی زائران به پاسگاه مرزی خسروی هستیم، گفت: زائران با آسودگی و آسودگی از مرز عبور می کنند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: در این کنگره عظیم اربعین سهم بزرگی برای پایانه مرزی خسروی ایجاد شد و تا پایان این کنگره بزرگ شاهد ورود عزیزان به این پاسگاه مرزی خواهیم بود. “

سردار سپهری در توصیه به زائران تصریح کرد: زائران اربعین بدون گذرنامه و مدارک هویتی معتبر به مرز خسروی مراجعه نکنند و از حمل اقلام ممنوعه مانند چاقو و حمل مواد مخدر به صورت سهوی یا عمدی خودداری کنند زیرا از طریق مراجع قضایی عراق اکیدا بر این اساس کار کنید که هموطنان مراقب باشند مواد مشابه دارو از جمله قرص کدئین وارد نکنند.

وی افزود: همچنین بازدیدکنندگان برای ورود به عراق باید مبلغی دینار، دلار، تومان یا ریال همراه داشته باشند، زیرا عراق عابر بانک ندارد و کارت بانکی به تنهایی کفایت نمی کند.

سردار سپهری تصریح کرد: هر زائری که از مرز بین المللی خسروی – منظریه خارج می شود در هنگام درخواست بلیت مرز را منظریه یا حناکین درج کند زیرا رانندگان در عراق این مرز را خانقین و منظریه می شناسند.

وی افزود: زائران برای خروج از کشور عجله نکنند زیرا مسیر کاملا باز است و ماموران مرزی در حال خدمت رسانی به تمامی زائران هستند و ما زائران را به سلامت و آرامش منتقل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید